★★★★+150kg haluaa normaalimpiin mittoihin
Nyt saa riittää!!!
Nimittäin tämä läskinä lyllertely.
Olkaa niin ystävällisiä ja laittakaa mulle esimerkki päiviä miten söisin ja minkä verran suosittelisit liikuntaa. Kiitos! ♥
●●●●pussikeitto kuurille en halua●●●
kuntosalille ei ole mahdollisuutta joten jotain kotitreeni ohjeita ja ulkona liikkumis juttuja.
★★★★★★★★★
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 11:48"]
Syöt ihan normaalisti, niin paino tippuu. Esimerkki normaalista:
Aamupala: pala tummaa leipää, päällä 3 g margariinia ja ohut siivu kinkkua, kahvia ilman sokeria, 1-2 dl maustamatonta ykösviiliä tai vastaavaa jogurttia, vettä
Lounas: 100 g kalaa/kanaa/lihaa, 2 perunaa, runsaasti salaattia ja keitettyjä kasviksia, lasi rasvatonta maitoa, vettä
Välipala: yksi pienehkö hedelmä tai sokerittomia marjoja
Päivällinen: 100 g kalaa/lihaa/kanaa, 80 g tummaa pastaa, runsaasti salaattia ja keitettyjä kasviksia, lasi rasvatonta maitoa, vettä
[/quote]
Tällaisella ruokavaliolla epäonnistuu satavarmasti. Tota kun syö, niin on jatkuva nälkä. Nälkä on laihduttajan pahin vihollinen, se voittaa aina.
[/quote]
Miten paljon te muut syötte? Tuossa on minun normaalit ateriat ja olen kuitenkin isokokoinen aikuinen mies. Tuossa on tietysti vain aterioiden runkoaineet ilman kastikkeita ja mausteita, mutta antaa viitettä annoskoosta, koska joku ylipainoinen voi pitää normaalina attä aterialla syödään kaksi lautasellista ruokaa.
Eipä parin päivän ruokavalion laittamisesta sulle vielä hyötyä ole.
Olin terveystarkastuksessa keväällä ja lääkäri löi tiskiin sokeriarvot ja kolestoroliarvot, molemmat koholla. Lisäksi löytyi hiljan keliakia ja laktoosi-intoleranssihan ja verenpainetauti onkin jo ennestään.....
Mä laihdutan karppaamalla, mutta en syö kovia rasvoja enkä kermoja, vaan oliiviöljyä ja rypsiöljyä, kalaa, katkarapuja ja broileria, hyvin paljon vihanneksia ja hiukan kauraa, hyvin vähän punaista lihaa, hedelmiä varovasti, marjoja enemmän (mustikkaa, karviaisia ja herukoita). Kalkin napsin purkista. Vihanneksia menee nykyään 700 gr-kilo päivässä. Peruna on mulla pannassa, samoin riisistä kelpuutan ainoastaan täysjyvän ja otan sitä vain lusikallisen kaksi. Jos olet töissä, käy työterveyslääkärilläsi, joka voi ohjata sinut ravitsemusterapeutille. Multa on kadonnut aterian jälkeinen väsynyt uninen olo. Jotkut työkaverini laihduttavat 5+2-menetelmällä, mutta mulle se ei sovi, koska verensokerini on aika raju heilumaan ja se pitää pitää tasaisena.
Tämä sopii minulle hyvin, ei ole aikaisemmin on kokeiltu monta kertaa Painonvartijat, jotka on jo lopettaneet. Minä en heidän ohjeillaan laihtunut, ällistyttäviä ahmimiskohtauksia tuli.
Lasken kalorit Kiloklubi-nimisellä sivustolla. Syön päivässä noin 1300-1600 kaloria. Suosittelen minäkin tuota sivustoa sinulle, koska siellä voit tarkkaan seurata sekä liikuntamääriäsi, painosi käyriä ja se myös neuvoo miten sulla menee päivän syönnit. Eikä se perusversio maksa mitään. Hiilihydraatteja syön noin 70-80 gr päivässä. Laskin ennen aloittamistani mitä ihan oikeasti syön, ja se oli noin 2500-3000 kcal/päivä ja hiilihydraatteja yli 200 gr/päivä, ei ihme että todella lihoin. Pitäisi saada pois vähintään n. 30-40 kg, lähtöpaino oli 104 kg. Ihan tikkua musta ei tule ikinä. Mutta haaveilen että jaksaisin taas juosta 5 km lenkin koiran kanssa, kuten nuorempana.
Itse liikun pyöräilemällä (2 x vkl) ja (2 arkiaamua) uimalla, ja kävelen osan työmatkoista mennen tullen. Ehkä se juoksukin ensi vuonna sujuu. Talven liikunta vähän mietityttää, kun fillari on pois pelistä. Ehkä uskaltaudun kuntosalille.
Mulla toukokuusta -14,8 kg ja kolestroliarvot laskeneet 6,2->5.1.
Tsemppiä matkaan!
Tärkeintä on, että aloitat NYT, et huomenna etkä ensi viikolla vaan NYT.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:30"]
Sullahan kävi säkä. Kun ei enää voi törkeyksiä ladella tai siis "keskustella kauniisti kansanterveyden puolesta" aina poistuvissa Bibsuliketjuissa, niin jopas hoksasit livauttaa fiksun kommenttisi tänne :D Eikö ap:n "Nyt saa riittää" aloitus anna ymmärtää, että haluaa laihtua? Mene nyt jonnekin pilaamasta tätäkin. Jospa vaikka muutkin ylipainon kanssa KAMPPAILEVAT saisivat apua ja vertaistukea.
Jopas täällä on taas Bibs-fanit herkillä... :0)
Tekaisepa yksi terveellinen aurinkofruitie, niin rauhoitut
[/quote]
No voi, kun mä olen jo kukonkiekaisun aikaan terveysfruitieni nauttinut, ennen aamuista juoksulenkkiä. Ei niitäkään tolkuttomasti...
Mutta kiva, kun lopetit päänaukomisen, jokin kolahti, hienoa. :)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 11:48"]
Syöt ihan normaalisti, niin paino tippuu. Esimerkki normaalista:
Aamupala: pala tummaa leipää, päällä 3 g margariinia ja ohut siivu kinkkua, kahvia ilman sokeria, 1-2 dl maustamatonta ykösviiliä tai vastaavaa jogurttia, vettä
Lounas: 100 g kalaa/kanaa/lihaa, 2 perunaa, runsaasti salaattia ja keitettyjä kasviksia, lasi rasvatonta maitoa, vettä
Välipala: yksi pienehkö hedelmä tai sokerittomia marjoja
Päivällinen: 100 g kalaa/lihaa/kanaa, 80 g tummaa pastaa, runsaasti salaattia ja keitettyjä kasviksia, lasi rasvatonta maitoa, vettä
[/quote]
Tällaisella ruokavaliolla epäonnistuu satavarmasti. Tota kun syö, niin on jatkuva nälkä. Nälkä on laihduttajan pahin vihollinen, se voittaa aina.
[/quote]
Miten paljon te muut syötte? Tuossa on minun normaalit ateriat ja olen kuitenkin isokokoinen aikuinen mies. Tuossa on tietysti vain aterioiden runkoaineet ilman kastikkeita ja mausteita, mutta antaa viitettä annoskoosta, koska joku ylipainoinen voi pitää normaalina attä aterialla syödään kaksi lautasellista ruokaa.
[/quote]
Ei tarvitse syödä kahta lautasellista! Mutta ilman rasvaa ei tule kylläiseksi, ja tosta puuttuu rasva kokonaan.
Ja valehtelet, jos noilla ruuilla pärjää iso mies!
Syöpäs vaikka viikko alkuun ihan pelkkiä salaatteja, joihin laitat erilaisia sekoituksia näistä: kaikenlaisia vihreitä salaatteja, kurkkua, tomaattia, paprikaa, tuoreita hedelmäpaloja, rypäleitä, marjoja, suolattomia cashev-pähkinöitä, manteleita, porkkanaa, naurista tai lanttua tuoreraasteena, maissia ja herneitä pakasteesta sulatettuna, retiisejä, säilöttyjä mustia ja vihreitä oliiveja, kurpitsan ja auringonkukan siemeniä, avocadoa, kukka- ja valkokaalia, parsakaalin nuppuja, säilykeananasta tai -persikkaa, ... yms. Asettele salaattiannoksesi lautaselle oikein värikkäänä ja kauniina ja lorauta päälle vähän balsamico-kastiketta tai Olivado-avocado-öljyä! Koristele siemenillä ja pähkinöillä ja esim sokerittomilla kuivatuilla karpaloilla!
Nauti veden kera.
Huomaat pian, miten IHANIA tuoreita kasvikunnan tuotteita on syötäväksi ja kuinka kauniita ja runsaita ja maukkaita aterioita niistä saa! Perunat jätä, ja kaikki turha ruoan keittely! Nauti salaattien asettelusta, väreistä, ihanista mauista, raikkaudesta, siitä, kuinka tuollaiset ateriat antavat sinulle uutta intoa, vireyttä, ILOA ja hauskaa puuhaa!!!
Aamulla ja välipalana kuppi kahvia, maitoa, jos käytät, mutta ei sokeria! Sen kanssa tavallinen siivu ruisleipää, ohut sipaisu voita ja runsaasti tuorekurkkua, tomaattia, paprikaa, mutta ei juustoja!!!
Aamulla voit myös syödä kaurapuuron maidon kera, ilman sokeria. Marjoja päälle.
2-3 lasillista maitoa /pv tai välipalana puoli purkkia raejuustoa tai purkki rasvatonta maitorahkaa, johon sekoitat esim pakastemustikoita tai nyt tuorevadelmia tms. Ei sokeria. Totut kyllä nopeasti olemaan ilman sokeria, vaikka oudolta alkuun tuntuukin!
Siis kaikki sokeri aivan nollille, rasvat aivan nollille (voileivälle aitoa voita ohuesti, ja muut rasvat voivat olla pelkkiä kylmäpuristettuja öljyjä), vehnäjauhot ja siitä tehdyt kaikki kokonaan pois, pastat ja makaroonit pois, leivät minimiin ja vain kokojyväruisleipää siivu pari/pv!
Vettä, vettä, vettä! Ei yhtään sokerilimuja tai -mehuja! Piimää, maitoa, vichyä. Ja vettä! Täytä litran kannu vedellä jääkaappiin (laita kelmu kanneksi) ja juo vähintään kerran se tyhjäksi/pv.
Olet tehnyt huippuhyvän päätöksen! Nyt, kun päätös on tehty, teet kaikkesi, että viet sitä eteenpäin! Alkuun pääseminen on kaikista tärkein! Jos retkahdat, nouse HETI takaisin, äläkä hyvittele, äläkä selittele itsellesi mitään verukkeita! Kun nyt jaksat muuttaa kurssisi, vaikka kaikki muu menisi vähän puolella teholla, niin olet vielä TOSI ONNELLINEN, että teit päätöksen ja pidit pääsi!!!
Tsemppiä oikein täyssylillinen!!!
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 16:42"]
Ei tarvitse syödä kahta lautasellista! Mutta ilman rasvaa ei tule kylläiseksi, ja tosta puuttuu rasva kokonaan.
[/quote]
Tuleehan niihin ruokiin rasvaa lihasta, kalasta, kastikkeista. ym. En tietenkään tarkoita, että syödään kuivaa pastaa ja kanaa ilman kastiketta, vaan esim. jauhelihakastike (400g lihaa = neljä annosta) ja pastaa (320 g kuivaa pastaa = neljä annosta). Palan ruisleipää levitteellä voi hyvin syödä ruoan kanssa. Kuitu pitää nälän pois.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 11:04"]Nyt saa riittää!!!
Nimittäin tämä läskinä lyllertely.
Olkaa niin ystävällisiä ja laittakaa mulle esimerkki päiviä miten söisin ja minkä verran suosittelisit liikuntaa. Kiitos! ♥
●●●●pussikeitto kuurille en halua●●●
kuntosalille ei ole mahdollisuutta joten jotain kotitreeni ohjeita ja ulkona liikkumis juttuja.
★★★★★★★★★
[/quote]
Käy kirjastosta lainaamassa pari ruokakirjaa, jotka on kirjoitettu omalla äidin kielelläsi!
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 17:06"]
Kuitu pitää nälän pois.
[/quote]
Proteiini ja hyvälaatuinen rasva pitää nälän poissa.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 16:42"]
[/quote]
Tuleehan niihin ruokiin rasvaa lihasta, kalasta, kastikkeista. ym. En tietenkään tarkoita, että syödään kuivaa pastaa ja kanaa ilman kastiketta, vaan esim. jauhelihakastike (400g lihaa = neljä annosta) ja pastaa (320 g kuivaa pastaa = neljä annosta). Palan ruisleipää levitteellä voi hyvin syödä ruoan kanssa. Kuitu pitää nälän pois.
[/quote]
Kuitu ei nälkää vie.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 15:26"]Ei mitkään kotikuntolaitteet kestä 150 kilon painoa..130kg taitaa olla meidän vahvassa Tunturin crosstrainerissakin käyttäjän maksimipaino.
[/quote]
Jaa, mun vanhassa kuntopyörässä max. painoksi oli laitettu 100kg, se on tällä hetkellä kaverilla jolla painoa 135kg ja on kyllä kestänyt.