Miehen naispuolinen kaveri olikin jotain muuta
Olisihan se pitänyt arvata, että vaikka niin kovasti väitettiin olevan vain pitkäaikainen ystävä kyseessä, niin ei ollut puhtaat jauhot pussissa. Oma vaisto sanoi, että naisessa on jotain mätää, mutta piti yrittää niellä oma tunne ettei vaikuta mustasukkaiselta pirttihirmulta. Nyt sitten sain kuulla, että ainakin suutelua ja halailua on tapahtunut selkäni takana. En ole sinänsä yllättynyt, ainoastaan pettynyt. Onko muita saman kokeneita?
Kommentit (33)
Ihmisellä on erilaisia tarpeita joita ei tyydytetä vain yhden ihmisen kanssa ja parisuhteessa saa olla jotain omaakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on erilaisia tarpeita joita ei tyydytetä vain yhden ihmisen kanssa ja parisuhteessa saa olla jotain omaakin.
Sivusuhde ei kuulu niihin jos ei ole erikseen sovittu.
Minulla ei ole koskaan ollut mitään eri sukupuolta olevia kavereita vastaan. Tästä nimenomaisesta tapauksesta oli epämääräinen olo ja olisi pitänyt luottaa omaan tunteeseen. Meillä on kaksi lasta eli ihan helpolla ei erota, mutta olen vaan äärettömän pettynyt.
Vierailija kirjoitti:
Suurinta osaa ihmiskunnasta ei ole luotu näihin kahden välisiin suljettuihin parisuhteisiin. Siitä kertoo esim pettämisen yleisyys.
Vierailija kirjoitti:
Jotain omaa tuskin hirveän monella tarkoittaa muita naisia jollei näin ole erikseen sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut mitään eri sukupuolta olevia kavereita vastaan. Tästä nimenomaisesta tapauksesta oli epämääräinen olo ja olisi pitänyt luottaa omaan tunteeseen. Meillä on kaksi lasta eli ihan helpolla ei erota, mutta olen vaan äärettömän pettynyt.
No, yksikään suhde ei ole turvassa pettämiseltä.
Mulla on miespuolinen kaveri. Joo ollaan pantu sinkkuaikoina. Mutta jotain halimista ja suutelua? Sehän olisi jo suhde. Ei tulisi mieleenkään halaillla ja pussata kaveria. Liian intiimiä. Se kuuluu ihmisille jotka välittää toisistaan.
Jos ei osata olla kunnioittavia ja uskollisia omaa kumppania kohtaan niin silloin ei kannata olla parisuhteessa. Tai sitten etsitään kumppani jolle sivusuhteet on ok. Simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattas myöskään katkeroituys suhteeseen, jolla ei ole enää sulle mitään annettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisitko ollut vähemmän pettynyt, jos kumppanisi olisi pettäny toisen hänen kanssaan samaa sukupuolta olevan kanssa?
Otan osaa.
Ei varmaan auta muu kuin jutella asiasta perusteellisesti miehen kanssa, eikä hyväksyä mitään epämääräisiä, vältteleviä tai uhriutuvia vastauksia. Mies on rehellisen selityksen velkaa, jos haluaa vielä jatkaa suhdetta sinun kanssasi. Sinä päätät milloin asiasta on keskusteltu tarpeeksi, ei mies. Pariterapia olisi suositeltavaa.
Itse vaatisin että mies ottaa kunnolla etäisyyttä tähän naiseen. Jotain tunteita on taustalla, eikä niistä pääse helposti yli jos pitää tiiviisti yhteyttä.
Tunteille ei oikein voi mitään, itse voi valita kuitenkin sen lietsooko niitä vai yrittääkö käsitellä ja päästä yli. Mies on nyt lähtenyt väärälle tielle ja ylittänyt sellaiset rajat mitkä rikkoo parisuhdetta väistämättä.
Itseäni kyllä ällöttäisi ja loukkaisi ajatus, että mies on lirkutellut ja avautunut tunteistaan naiselle ties miten pitkään, ja lisäksi mukana on fyysistä koskettelua. Tuollaisessa ”halailussa” on voimakas jännityksen kihelmöinti mukana silloin kun on kiinnostunut toisesta.
Miehellä on nyt armottoman ryhtiliikkeen paikka, ja joutuu tekemään kunnolla töitä jotta saa sinut vakuutettua siitä että on arvoisesi.
Vierailija kirjoitti:
Tuommoista sattuu
Sattuu kun antaa sattua.
Kun minä näen parhaan lapsuudesta asti tuntemani ystävän, halaan lämpimästi ja joskus suukkokin on paikallaan. Ja ihan puolisoiden nähden. Meidän välillä on lämmin, syvä rakkaus. Ja sitä ei kukaan ulkopuolinen tule estämään eikä kontrolloimaan. Mutta hän on minulle veli, ystävä, luotettu, ihminen joka on tuntenut minut 40 vuotta (olen 43).
En olisi ikinä edes alkanut parisuhteeseen ihmisen kanssa, jolle tämä ei ole ok. Mutta mieheni on kultakimpale. Hän on elämäni rakkaus, se jota kohtaan tunnen muun rakkauden lisäksi eroottista vetovoimaa. Ystävääni kohtaan en.
Jos teillä on yhteisiä lapsiakin, niin olet ollut miehen kanssa vuosia. Onko tämä nainen ollut ”ystävä” koko tämän ajan, vai löytyikö miehelle ”vanha kaveri” jostain ihan yllättäen?
Vierailija kirjoitti:
Kun minä näen parhaan lapsuudesta asti tuntemani ystävän, halaan lämpimästi ja joskus suukkokin on paikallaan. Ja ihan puolisoiden nähden. Meidän välillä on lämmin, syvä rakkaus. Ja sitä ei kukaan ulkopuolinen tule estämään eikä kontrolloimaan. Mutta hän on minulle veli, ystävä, luotettu, ihminen joka on tuntenut minut 40 vuotta (olen 43).
En olisi ikinä edes alkanut parisuhteeseen ihmisen kanssa, jolle tämä ei ole ok. Mutta mieheni on kultakimpale. Hän on elämäni rakkaus, se jota kohtaan tunnen muun rakkauden lisäksi eroottista vetovoimaa. Ystävääni kohtaan en.
Ymmärräthän, että tuo on ihan eri asia? Syvä ystävärakkaus on eri juttu kuin parisuhteen luottamusta rikkova läheisyys.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on yhteisiä lapsiakin, niin olet ollut miehen kanssa vuosia. Onko tämä nainen ollut ”ystävä” koko tämän ajan, vai löytyikö miehelle ”vanha kaveri” jostain ihan yllättäen?
Olen tiennyt hänestä, hän asui aiemmin muualla joten eivät olleet tekemisissä aktiivisesti. Hän muutti jokin aika sitten samaan kaupunkiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärräthän, että tuo on ihan eri asia? Syvä ystävärakkaus on eri juttu kuin parisuhteen luottamusta rikkova läheisyys.
Kaikki eivät tuota ymmärrä. - Joillekin kaikki vastakkaista sukupuolta olevat läheiset kaverit ja ystävät ovat henkilökohtainen loukkaus ja tai potenttiaalinen uhka. joista kumppanin olisi pysyttävä erossa. En väitä, että Ap olisi näin jyrkkä mutta olen kohdannut itse sairasta mustasukkaisuutta, joka ajoi suhteemme päätökseen hyvin pian.
Jossain ne miehen tarpeet pitää tyydyttää, jos kotona on vaan nalkutusta ja pihtausta.
En ole kokenut. Olen vain iloinen ja erinomaisen hyvilläni siitä, että kumppanii on sekä miehiä että naisia kavereina ja ysävinä ja muina läheisinä. Muta heidän lisäkseen hänellä on aikaa myös olla kanssani mutta pärjää myös oikein hyvin itsekseen.