Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taidetaan jäädä ainoaksi yksilapsiseksi perheeksi meidän ystävien keskuudessa.

Vierailija
17.08.2014 |

Kaikilla tuntuu olevan nyt joku vauvabuumi menossa, kokoajan kuulee taas uusia raskausuutisia.

Kaikilla muilla on jo ainakin kaksi pikkuista joillakin jopa kolme.

Ihmeesti meihin ei oo tuo vauvabuumi iskenyt, kun katsoo ystävien vauvarumbaa. :-)

Meillä se aika on onneksi jo ohi ja pysyy.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne sun kaveriperheet kohta eroaa toisensa jälkeen ja sitten on jäljellä vain onnettomia ja köyhiä yksinhuoltajia..harvan parisuhde kestää nykypäivänä montaa pikkulasta perheessä :)

Vierailija
22/32 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin avauksen vastaajista moni on ainakin näin netissä täysiä kusipäitä. Kuinka vaikea on olla tyytyväinen omaan tilanteeseensa? Se heijastuu siten, että on tyytyväinen myös toisten tilanteeseen, eikä koe pakolliseksi irvailla tai vähätellä muiden valintoja. Lapsia tai ei. Tämä on naisten maailmassa tosin melko yleinen ilmiö.

Miksi en koskaan kuule tai lue miesten kirjoittavan tällaisia? Ne jutut koskevat lähinnä sitä, että naapurin Penalla on uudempi auto tai vaimolla isommat rinnat. Määrittelevätkö naiset sitten itsensä enemmän lasten hankkimisen/hankkimattomuuden kautta? Väsynyttä luettavaa joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elin 37 vuotiaaksi lapsettoman elämää ja olin ylpeä lapsettomuudesta, kunnes kävi vahinko ja tulin raskaaksi. Maailman ihanimman pojan äitinä totesin haluavani vielä toisenkin lapsen ja nyt minulla tytärkin. Lapset ovat elämässäni parasta (nyt jo teinejä) ja olen onnellinen, että "luonto" päätti puolestani näin.

Vierailija
24/32 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 01:37"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 23:12"]

Me ollaan jääty ainoaksi lapsettomaksi perheeksi, joka on vielä parempi!

[/quote]

Me taas tunnemme useitakin lapsettomaksi jääviä pariskuntia. Tilastotkin vahvistavat, että nykyisin sekä monilapsisuus (3+ lasta) että lapsettomuus ovat yleistymässä. Olen samaa mieltä siitä, että lapsettomuus on lottovoitto. Ihmeellisen hyvä tuuri on käynyt, kun ei ole mitään tarvetta hankkia lapsia ja kaikkia lapsiin liittyviä hankaluuksia. Onnellisuuden saa helpommalla.

[/quote]

Miksi tätäkin on alapeukutettu?

[/quote]

En alapeukuttanut tätä, mutta jos olisin niin tenyt, perustelu olisi tämä: helppous ei ole ainoa eikä varsinkaan ainoa oikea elämänvalintojen perustelu. 

Vierailija
25/32 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 23:56"]Oliko vauva-aika teillä kovin rankka? Olen huomannut, että muutama allergia- tai koliikkivauvan äiti on julistanut kovasti, että yksi riittää. Toki mieli voi vielä muuttua vauvan kasvaessa.

Miksi te päädyitte yhteen lapseen? Minkä ikäinen? Meillä on 9kk poika ja pohditaan halutaanko joskus lisää lapsia. Palstallahan on tapana haukkua vanhemmat, jotka eivät tee lapselleen sisarusta.

Ja tietysti kakkosen tavoin, jos nyt ei suoraan haukuta, niin pitää vähintään muistuttaa, että elämäni voisi olla niiiin paljon parempaa, jos olisin valinnut vela-elämän.

[/quote]

Joo. Aika itkuinen oli vauvana. Epäilin koliikkia, mutta miehen mielestä ei sitä ollut.

Nyt lapsi eskarilainen ja ihana ajatella, miten helppoa meidän elämä jo tässä vaiheessa on kun seuraa esim sellaisia ystäviä, joilla on 3v ja vauva.

Ollaan miehen kanssa juteltu, että tämä yksi on meille sopiva ja että kumpikaan ei enää jaksaisi vielä toista lasta tähän enää.

Sen huomaan, että mitä isompi lapsi on, sitä vähemmän tekee enää mieli alottaa uudestaan vauva-arkea alusta. ;-)

Ap

[/quote]

Me, me, minä, me aikuiset. Lapsellasi on kiva sitten hoitaa yksin kahta vanhusta. Toivottavasti hän silloin ajattelee, että minä, minä, minä, minä.

Vierailija
26/32 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan jääty ainoaksi lapsettomaksi perheeksi, joka on vielä parempi!

Vierailija
27/32 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 23:12"]Me ollaan jääty ainoaksi lapsettomaksi perheeksi, joka on vielä parempi!

[/quote]

"me ollaankin lapsettomia, meillä on kaikki paremmin kuin teillä lälläslää!" Mitä oikeest saat tästä? Pakkomielle?

Onko kukaan muu huomannut, että vela-kommenttia on alkanut tulla lähes jokaiseen ketjuun vaikka ei aiheeseen edes liity kuin kilometrin aasinsillalla? Onko meillä uusi palstahahmo..?

Vierailija
28/32 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 23:12"]Me ollaan jääty ainoaksi lapsettomaksi perheeksi, joka on vielä parempi!

[/quote] Miksi vielä parempi? Ainiin, kaikki vanhemmathan katuu lasten hankintaa vaikkei kehtaa sitä myöntää. Minäkin sanon näin vain, koska harmittaa oma tyhmä virhe hankkia lapsi ja sinun viisautesi valita täydellinen elämä. Väitän kuitenkin kaikille, että minua ärsyttää ihmiset, jotka lyttäävät toisten valintoja ja pätevät omillaan.

Menenkin itkemään itseni uneen :D Ehkä sinunkin kannattaisi, jos et voi muulla päteä kuin lapsettomuudella. ;)

Vierailija
29/32 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: Ainoaksi lapsettomaksi perheeksi teidän ystäväpiirissä vai? Tuskin teillä sellaista onkaan. Eiköhän sun periaatteisiin kuulu laittaa välit poikki kaikkien niiden kanssa, joilla on lapsia.

Vierailija
30/32 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko vauva-aika teillä kovin rankka? Olen huomannut, että muutama allergia- tai koliikkivauvan äiti on julistanut kovasti, että yksi riittää. Toki mieli voi vielä muuttua vauvan kasvaessa.

Miksi te päädyitte yhteen lapseen? Minkä ikäinen? Meillä on 9kk poika ja pohditaan halutaanko joskus lisää lapsia. Palstallahan on tapana haukkua vanhemmat, jotka eivät tee lapselleen sisarusta.

Ja tietysti kakkosen tavoin, jos nyt ei suoraan haukuta, niin pitää vähintään muistuttaa, että elämäni voisi olla niiiin paljon parempaa, jos olisin valinnut vela-elämän.

Vierailija
31/32 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 23:56"]Oliko vauva-aika teillä kovin rankka? Olen huomannut, että muutama allergia- tai koliikkivauvan äiti on julistanut kovasti, että yksi riittää. Toki mieli voi vielä muuttua vauvan kasvaessa.

[/quote]

Joo. Aika itkuinen oli vauvana. Epäilin koliikkia, mutta miehen mielestä ei sitä ollut.

Nyt lapsi eskarilainen ja ihana ajatella, miten helppoa meidän elämä jo tässä vaiheessa on kun seuraa esim sellaisia ystäviä, joilla on 3v ja vauva.

Ollaan miehen kanssa juteltu, että tämä yksi on meille sopiva ja että kumpikaan ei enää jaksaisi vielä toista lasta tähän enää.

Sen huomaan, että mitä isompi lapsi on, sitä vähemmän tekee enää mieli alottaa uudestaan vauva-arkea alusta. ;-)

Ap

Vierailija
32/32 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tehköön lapsia kykyjensä mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän