Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pinnasängyn patja/vauva nukkumisesta

Vierailija
17.08.2014 |

Millaista patjaa suosittelet vauvalle pinnasänkyyn? Myydäänkö hyviä patjoa perusmarketeissa? Tarvitseeko vauva petarin? Laitetaanko patjansuojus/muovitettu frotee petarin päälle vai alle? Milloin siirsit vauvan äitiyspakkauksen laatikosta pinnasänkyyn? Äitiyspakkauksen laatikon patja näyttää jotenkin heppoisalta, mutta on ilmeisesti riittävä vauvalle?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vauva 4kk on noin viikon ajan nukkunut ekan unipätkänsä (n. 4h) pinnasängyssä ja loppuyön vieressä (tosin pinnis on sänkyni vieressä ilman toista laitaa), tähän asti muuten nukkunut aina vieressä.

Patja on joku sellainen joka ei kuulemma hiosta niin paljoa, en nyt yhtään muista tarkemmin...

Froteealusta on lakanan ja patjan välissä sekä pinniksessä että minun sängyssäni.

Vierailija
2/4 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sillä patjalla ole suurtakaan väliä, kunhgan ei ole liian pehmeä esim peitto alla tms.. meillä on patjan päällä muovifrotee ja lakanan alla vielä pyyhe niin ei hiosta se muovikangas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ihan peruspatjan jostain Etolasta muistaakseni. On tärkeää, että patja on aika napakka eikä liian paksu ja pehmeä. Pieni vauva ei osaa vielä kääntää päätänsä sivuun hengitystiet vapauttaakseen, jos kierähtää vahingossa mahalleen ja kasvot jäävät jumiin liian upottavan patjan uumeniin. Petaria käytin vasta isommalla, jo kääntymään oppineella vauvalla. Laitoin muovifroteen sitten petarin ja patjan väliin. Petari on helppo pestä, frotee suojasi patjan. Minusta muovifrotee heti lakanan alla on liian hiostava, olen itsekin kokeillut sellaisella nukkumista kun nukutin vauvaa viereen.

Eka vauva ei nukkunut äp-laatikossa ollenkaan, toka rauhallisempi ja pienikokoisempi nukkui aika monta kuukautta, kun sen sai laitettua pienemmäksi, turvallisen tuntuiseksi "pesäksi" vauvalle helpommin kuin ison pinniksen.

Vierailija
4/4 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on patjana futon ja petarina ja kosteussuojana parin kerroin taiteltu villavilltti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme