Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Värjäyksen lopettaminen

Vierailija
05.04.2014 |

Ilen keski-ikäinen äiti/vaimo/nainen. Olen viimeiset 20 vuotta värjännyt hiukseni kampaajalla joka toinen kuukausi, nyt viime vuosina kuparia ja vaaleita raitoja. Olen ollut oikein tyytyväinen ja hiukseni saavat jatkuvasti kehuja. Hiukseni ulottuvat hiukan alle leuan. Nyt ajattelin lopettaa värjäyksen! Onko kukaan muu tehnyt tällaista ratkaisua? Miten hius käyttäytyy pitkän bärjäyksen jälkeen ja onko värjäämätön hius erilainen esimerkiksi taipuisuudeltaan kuin värjätty. Hieman pelottaa jos minusta tulee viimeistelemättömän näköinen, mutta toisaalta haluaisin lopettaa keinotekoisen värjäyksen ja uskaltaa olla se mikä olen! Ajatuksia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hiukset alkoi kasvaa nopeammin kun olin 3,5 kk värjäämättä niitä. Ennen värjäsin tyven 5 viikon välein. Tän värjäystauon aikana tyveen alkoi ilmestyä valtavasti uutta hiusta.

Vierailija
2/3 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin värjäämisen muutama vuosi sitten kun allergisoiduin. Tyvi näytti aina harmaalta kun värjäsin mut yllättäen mulla on luonnostaan tosi kivan värinen tukka. Vahvempi tukka on ja sitä on enemmän. Ei kaksihaaraisia. Leikkasin lyhyeksi sen vaikean kasvatusvaiheen takia. Nyt jo yli hartioiden. Tosi hyvä tukka on ja jälkikäteen olen ihmetellyt miksi ihmeessä värjäsin teinistä asti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäämätön tukka on yleensä terveempi, hyväkuntoisempi mutta myös hennompi ja hankalampi laittaa. Paitsi jos tukka on jo alkanut harmaantua, niin se muuttuu jälleen rakenteeltaan. Ainakin itselläni harmaantuminen (ei likaisenharmaat vaan lähinnä valkoiset) on tuonut jäykkyyttä ja pidän näistä enemmän kuin aiemmin. En siis ole värjännyt tukkaani yli 10 vuoteen ja ihmettelen, miksi värjäsin nuorena, jolloin hiusten luonnollinen väri oli kaunis. Kun omaa väriä alkaa kasvattaa, niin juurikasvu näyttää ankealta, mutta kun koko pituus on esillä, niin yleensä se värikin on yllättävän mukava. Nythän maailmalla on oikea buumi luonnollisten hiusten suhteen, joten inspiraatioita voi etsiä googlaamalla "gray hair women" tai "natural hair transition".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi