Vihlova rintakipu
Onko kellään tällaista kipua? Tuntuu rintakehällä, vaikea paikantaa mihinkään yksittäiseen kohtaan. Joskus nuorempana oli usein kuumeessa tai jonkun flunssan yhteydessä tällaista kipua. Kiputuntemus on siis vihlova, ei puristava. Kestää vain hetken, menee ohi, tulee taas uudestaan. Verenpaineet on normaalit, kipu ei liity mihinkään rasitukseen tms. Tuntuu yleensä levossa.
Nyt on muutaman edellisen kuukauden aikana ollut ovulaation aikaan tai muutama päivä ennen. Onkohan hormonaalista, voiko edes olla?
Kommentit (14)
No ei ole sydänkohtaus, siinä kipu on puristavaa. Olen vielä nuorikin..
-Ap
Koronatesti tehty? On koronan oire.
Ihan lihaskipua? Rintaranka jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Koronatesti tehty? On koronan oire.
Ai joka kuukausi!? Onhan noita testejä keväällä tehty, negatiivisia olleet. Ei ole nyt flunssan oireita.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin. Rintaranka jumissa?
Voisiko olla tällaista vihlovaa? Salitreeniä kyllä teen, joten voihan se olla lihaksistosta. Mutta miksi olisi vain tiettyyn aikaan kuusta.. tuntuis ehkä vähän hassulta mennä lääkäriin selittämään tätä.
Googletin sydänlihastulehduksen ja sydänpussintulehduksen, siinä oli joitakin samoja oireita. Mutta ei ole hengenahdistusta, rytmihäiriöitä oli jokunen viikko sitten. Luulen kyllä että stressistä. Huomio kiinnittyi siihen että vasemmalla kyljellä maatessa voi tuntua kipua. Itselläni ei ole kipuja, mutta en voi jotenkin olla vasemmalla kyljellä kauaa, se tuntuu vastenmieliseltä..
-ap
Selekä paskana. Keppijumppa auttaa ja muukin liikkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen sä olet?
30v
-ap
Vierailija kirjoitti:
No ei ole sydänkohtaus, siinä kipu on puristavaa. Olen vielä nuorikin..
-Ap
Naisilla sepelvaltimotautikipu voi olla hyvin erilaista, kuin miehillä tyypillinen puristava kipu.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00086