Panadol + alkoholi
Onko haittaa jos on juonut (oikeesti melko vähän) alkoholia ja ottaa 2g panadolia?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
On ollut paljon raportoituja haittavaiutuksia ja jopa hengenvaarallisia.
En lähtisi koittamaan tuuriani.
Ääh, mitähän mä luin. Ei ole haittaa panadolista Panacodista kyllä
Maksa voi joutua koville, mutta ei nyt yhdestä kerrasta vielä poksahda. Mutta ei tosiaan kannata ottaa alkoholia ja panadolia samanaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääh, mitähän mä luin. Ei ole haittaa panadolista Panacodista kyllä
Panadoliakaan ei kannattaisi ottaa alkoholin kanssa, sillä se metaboloituu maksassa. Ja Miksi 2g? Eikö pienempi annos tehoa?
jäljellä oleva elinaikasi on noi 2 tuntia.
Ei kannata leikkiä. Eikö tän pitäisi olla jo ihan yleistä tietoa, että parasetamolia ei otetta kun käyttää alkoa.
Ei kannattaisi vetää myrkyllisiä aineita. Kukka on käytännössä myrkytöntä jos haluaa päihtyä.
Parasetamoli on voimakkaasti maksalle haitallinen aine eikä sitä pitäisi käyttää edes vielä juomista seuraavana päivänäkään.
Syy miksi en koskaan osta särkylääkkeeksi parasetamolia. Enkä särkylääkkeitä tarvi juuri muuhun kuin krapulaan.
Panadol on niin susi lääke ettei se auta vaikka ottaisit sitä 5g. 500mg voi ihan hyvin ottaa vaikka on juonut alkoholia. Suosittelen ibuprofeiinin käyttöä, se auttaa oikeasti kipuun toisin kuin panadol jonka ainoa käyttötarkoitus on ottaa buranan kanssa YHDESSÄ, jolloin se buustaa buranaa. Yksistään turha lääke.
Myrkytys tulee joko hyvin suuresta määrästä (5-10 g) parasetamolia tai pienemmästä määrästä kunnon ryyppyputken jälkeen. Johtuu siitä että silloin on kulunut loppuun entsyymi, jota tarvitaan parasetamolin metaboliassa. Ei niin että parasetamolin ja alkoholin yhdistelmä olisi yleisesti vaarallista.
Mä vedään mirtazabiiinia ja alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Mä vedään mirtazabiiinia ja alkoholia.
Rentoo olo. Littra punaviiiniä ja 2 litraaa kaljaaa.