Mistä johtuu, että nykyään palstalla
näkee usein sanan "se" kirjoitettuna isolla keskellä virkettä? Oletteko huomanneet? Esim. "En tiedä, miksi Se asia vaivaa minua." Tekeekö joku tekstinsyöttöohjelma tuota vai häh? Ja tuota näkee niin usein ja sellaisissa yhteyksissä, ettei Se (heheh) voi olla pelkkä tyylikeino.
Kommentit (9)
Minulla sana saatika tulee tekstinsyöttönä aina isolla. En tiedä onko jossain sen niminen paikkakunta olemassa.
Muistaakseni Lumia "korjaa" tuon sanan, jos korjaus on päällä.
Lumiassa ainakin näin tapahtuu ja aina ei jaksa korjata sitä sanaa. Ennakoiva tekstinsyöttö korjaa Se sanan ainakin ennen pilkkua isolle alkukirjaimelle. Muitakin sanoja on, mutten nyt muista enää mitä. :)
Minä palstailen yleensä iPadilla ja tekstinsyöttö muuttaa siinä sanassa alkukirjaimen isoksi, enkä jaksa alkaa sitä korjaamaan.
Lumian vika... En itsekään aina jaksa sitä korjata :(
Minulla tuota tekee iPhone, mutta korjaan sen tekemät virheet yleensä.
Mistä sen sitten on ajateltu olevan lyhennys? Ihme homma. Ja vielä muodossa Se eikä SE. Outoa.
Ok, nyt selvisi. Eipä se haittaa, ihmettelin vaan mistä johtuu.
-ap
En ole huomannut moista Se-sanaa, mutta luultavasti tulee jonkun mobiilista. Oma kännykkäni ainakin ehdottaa ennakoivana tekstinsyöttönä tiettyjä jo käyttämiäni kirjoitusasuja. Lauseen alussa ollut sana on tietysti isolla alkukirjaimella.