Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkakohan moni parisuhde kärsii hormonaalisen ehkäisyn takia?

Vierailija
17.08.2014 |

Mielipiteitä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt kärsinyt, mutta seksielämä muuttui huomattavasti paremmaksi kun sain jättää steriloinnin myötä hormonaalisen ehkäisyn pois. Siinä missä ennen teki aavistuksen mieli juuri ja juuri kerran kuukaudessa, niin nyt olen hyvinkin halukas kolme viikkoa kuukaudessa ainakin. Nyt vain miehen kunto ei kestä enää minua - mitäköhän hänelle keksisi vaihtaako nuorempaan?

Vierailija
2/14 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies pystyy sivuuttamaan naisen valituksen, ei kärsi. Tärkeämpää suhteessa on saada hyvää seksiä ja paljaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle hormonaalinen ehkäisy oli kyllä varsin tehokas, kun en koko pillerinsyöntikautenani halunnut tippaakaan seksiä. Olin muutenkin räjähdysaltis ja olo ei vaan tuntunut itseltäni, joten lopetin. Parisuhde kärsi kovasti, vaikka erosimmekin vasta noin vuosi pillereiden lopettamisen jälkeen. Sen koommin en ole kuitenkaan mitään ylimääräisiä hirmoneja suostunut kehooni laittamaan. Nykyinen miehenikin on sitä mieltä, ettei halua minusta sellaista hormonihirviötä kuin hänen jotkut pillereitä syöneet eksänsä ovat olleet.

Että uskon sillä olevan suurikin merkitys silloin (ilmeisesti aika usein), kun ei-toivottuja sivuvaikutuksia ehkäisystä tulee.

Vierailija
4/14 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas haluan seksiä aivan liikaakin! Muutenkin mielialat pysyvät vakaampana kuin ilman pillereitä. Silloin olin vain noin yhden viikon kuukaudesta ns. Normaali. Kai nämä pillerit sitten sopivat juuri minulle hyvin.

Vierailija
5/14 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että paljon enemmän mitä ihmiset kuvittelevat. Ikävä vaan aiemmin se täydellinen e-pillerikin voi aiheuttaa sivuoireita vasta vuosikausien käytön jälkeen, ja taas osaa sivuoireista ei edes tajua ennenkuin lopettaa hormonaalisen ehkäisyn. Siinä on vuosikausia voinut mennä niin, että pitää omia mielialanvaihteluita täysin persoonaan kuuluvina, vaikka kaikki on johtunut pillereistä. Puhumattakaan muista, esim. libidoon vaikuttavista seikoista.

Itse en aio koskaan enää aloittaa hormonaalista ehkäisyä, vaikka helpoin ehkäisymuoto se tietysti olisi.

Vierailija
6/14 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun halut hävisi hormonaalisen ehkäisyn myötä miltein kokonaan. Nyt tekee miltein kokoajan mieli, ja isäntä tietty mielissään. Mieluummin pääsee kondomin kanssa puuhii useesti viikossa kuin paljaalla kahden viikon välein. Jotenkin muutenkin olen enemmän oma itseni, myös itsetunto parani ja seksi sitenkin uskaliaampaa jne. Kyllä hormonaalisen ehkäisyn poisjättö on ollut molemmille mieleen. Miltein vuosi sitten otettiin hormonikierukka pois ja sitä ennen pillereitä, ei enää!!!

Vierailija
7/14 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja aloituksen teki kierukkahullu!

Vierailija
8/14 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti tulee monet erot hormonien takia :(

Vierailija
9/14 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pillereitä syödessäni niin masentunut, että ei suhde sitä olisi kovin kauaa kestänyt. En pitkään aikaan tajunnut pillerien yhteyttä mielialaani. Lopetettuani heräsin kuin horroksesta tai pahasta unesta!

Vierailija
10/14 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni! Meillä oli vuosia hankala seksielämä haluttomuuteni ja kyvyttömyyteni takia. Mieli halusi, kroppa ei. Kun aloimme yrittää vauvaa ja lopetin pillerit, halu palasi parissa päivässä. Siitä jäi miehelle traumoja, torjuttuna olemisesta. Nyttemmin olemme kylläkin eronneet. Harmittaa ne menetetyt vuodet. En tajunnut mistä on kyse eikä lääkäri ikinä kysynyt.

Vierailija
11/14 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostoa

Vierailija
12/14 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti yli puolet, suurin osa niistä joissa nainen käyttää hormoneja. Kyllä se vaikuttaa mielialaan niin paljon, että vittumaisista naisista suurin osa on ihan kivoja normaaleja ihmisiä ilman niitä myrkkyjä. Varmaan suuri osa eroistakin johtuu pillereistä. Mutta sitähän ei voida koskaan myöntää, pillerithän on vuosisadan keksintö.

Vierailija
13/14 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen kanssa vajaa vuosi sitten lopettanut e pillerien käytön ja halut ovat selkeästi palautuneet... Nuorempana pillerien käytöstä ei ollut mitään haittaa, mutta nyt en enää uudelleen uskalla palata hormonien käyttöön ehkäisyssä.

Vierailija
14/14 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kuinka monta tappoa tai tapon yritystä onkaan tehty hormonimyrskyssä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi