Mistä tässä on kydymys?
Ex-partnerini/ystäväni luonteen piirteitä
- saattoi vaihtaa moodia läheisestä ota-minut-lähelle fiiliksestä mene-pois, liki kesken lauseen
-puuskan ilmetessä antoi tulla täysilaidallisen kritiikkiä ilman minkäänlaista estoja
- läpsäytti/löi avokämmmenellä kasvoille/poskelle (tapahtui kerran) pariin otteeseen ja kun otin tapahtuneen puheeksi loukkaantui syvästi
- saattoi olla eilen empaattinen, hellä, rakastavainen ja huomenna pisti suhteen katkolle ja viikon päästä pyysi kahville/syömään/sieltä kotiinsa ja kotona se johti rakasteluun ihanaan yhdessäoloon.
-Saattoi seuraavana päivänä kieltää koskemasta ja vaatia istumaan metrin päässä.
- Saattoi tokaista illalla "tänään en halua seksiä kanssasi" ja kun kävimme nukkumaan oli yllättynyt miksi minulla on yöpuku päällä ja lopulta rakastelimme hänen aloitteesta.
Saattoi rakastelun jälkeen nyyhkyttää "kyllä mä sua rakastan.." ja seuraavana päivänä kielsi, kielsi rakastaneensa ketään aiemmissakaan parisuhteissaan, ex miestään yms.
Kun tapasimme (tauon jälkeen) , hänen aloitteesta, en saanut halata. Toisinaan esim kaupassa tuli aivan liki ja pyysi hyväilemään/silittämään peppua hellästi tai painautui liukuportaissa liki ja, suuteli hellästi.
Kun minusta alkoi tuntumaan että olen rakastettu, haluttu tiesin, opin pelkäämään, että kohta pohjoistuuli puhaltaa, jäälohkareita tippuu ja suhteen loppukin sillä erää saattoi olla, lähellä.
Vaati suhteemme muuttumista viralliseksi, yhteen muuttamista tai edes asiaa pohtimaan ja kun kerroin pohtivani ja olevani valmi hän käänsi kelkkansa. Ennen kelkan kääntöä rohkaisi, tuki ja tsemppasi pääsemään irti vanhan suhteen jäänteistä.
Kun lopulta hermostuin ja läksin hänen luotaan pois, hän katkaisi/lopetti suhteemme, ei suostunut sovittelemaan ja palasi n 2 kk tuon jälkeen exänsä luo... En tiedä mitä heille kävi. Olivat eronneet vuosia sitten mutta lasten kautta yhteyksissä.
Miksi jaksoin suhdetta? ihan siksi että ne hellät hetket, huomio, empatia rakkauden tunteet ja tunnustukset oli jotain sellaista huumetta minulle jota tarvitsin tuohon elämän tilanteeseen. Suhde kesti taukoineen n 8 kk. Joista puolet ajasts suhde tauolla. Tauot olivat noin kuukauden mittaisia. Tapailimme joka toinen viikko (jos suhde ei ollut tauolla).
Loppuajoilla mietin tulisiko ottaa mt-asiat/terapia puheeksi hänen kanssaan. Suhde loppui ennen kuin otin puheeksi.
Nyt koen etten hamua/voi sekaantua hönen elämäänsä kun en kuulu siihen enään
.
Mikä häntä, minua ja meitä vaivasi?
Kommentit (9)
Oliko nainen aina aloitteellinen ja välillä käänsi kelkkansa odotellessaan reaktiotasi? Muuten vaikuttaa ailahtelevaiselta. Kertoi tai julisti jotain ja seuraavalla kerralla kielsi kaiken. Muutti mieltään siitä, haluaako seksiä vai ei.
Hormonihuuruissa voi välillä muuttaa mieltään. Esim. haluaa seksiä, sitten loukkaantuu ja pyytää kauemmas. Muu kuulostaa tietoisuuden kerrostumilta. Jossain mielentilassa on tunteiden vallassa ja kertoo rakastavansa, sitten tunne menee ohi ja unohtaa aiemman näkemyksensä. Jonkun hetkinen tunnetila muuttuu käsitykseksi aina olleesta tilanteesta.
Kerroitko itse, mitä mieltä olet, keitä olet rakastanut ja mitä halusit puolisoltasi?
Breivikin äiti saattoi olla samantyyppinen. Et kai saanut traumoja?
Luulin olevani ailahteleva, mutta tuo on jo next level.
Vierailija kirjoitti:
Breivikin äiti saattoi olla samantyyppinen. Et kai saanut traumoja?
Enköhön ole jo palautunut. Melkoinenm oppi ja kokemus.
Mutta tuohon kokosin highlightit näistä mene-pois pätkistä.
Hyvät jaksot joita oli myös yhtä paljon oli parempaa kuin paratiisissa. Koin ehkä ensimmäistä kertaa elämässäni näin vahvan tunnesiteen.
Ilman mene-pois-jaksoja olisimme varmaan jo pari.
tarsisti
Jos Sijaltainen nousisi.
Vierailija kirjoitti:
Luulin olevani ailahteleva, mutta tuo on jo next level.
Aivan, eikö olekin vapauttavaa huomata että ei nämä omat piirteet sitten niin hurjia olleetkaan.
Sijaltainen_nousisi kirjoitti:
tarsisti
Ambivalentti ja/tai rajapersoonallisuushöiriö. Voi toki olla narskukin
Vierailija kirjoitti:
Oliko nainen aina aloitteellinen ja välillä käänsi kelkkansa odotellessaan reaktiotasi? Muuten vaikuttaa ailahtelevaiselta. Kertoi tai julisti jotain ja seuraavalla kerralla kielsi kaiken. Muutti mieltään siitä, haluaako seksiä vai ei.
Hormonihuuruissa voi välillä muuttaa mieltään. Esim. haluaa seksiä, sitten loukkaantuu ja pyytää kauemmas. Muu kuulostaa tietoisuuden kerrostumilta. Jossain mielentilassa on tunteiden vallassa ja kertoo rakastavansa, sitten tunne menee ohi ja unohtaa aiemman näkemyksensä. Jonkun hetkinen tunnetila muuttuu käsitykseksi aina olleesta tilanteesta.
Kerroitko itse, mitä mieltä olet, keitä olet rakastanut ja mitä halusit puolisoltasi?
Hyvää pohdintaa.
Totta, ailahteleva oli ja mieli saattoi muuttua kovin päinvastaiseksi kesken lauseen, yleensä negatiiviseksi. Palautuminen saattoi sitten kestää (hieman) pidempään.
Mä annoin aina, en kieltäytynyt koskaan ja halusin häntä. Seksi oli hyvää molemmille antoisaa, siitäkin puhuttiin.
Itsekin epäilin hänen hormooniheilahtelua.
Hän tiesi tunteeni. Aika-ajoin hän niitä epäili ja kyseenalaisti. Kun erosimme sanoin vielä hänelle etten ole tuntenut vastaavaa syvää rakkautta ketään muuta kohtaan pitkiin aikoihin.
Kyllä me rakkaudesta puhuttiin paljonkin ja rakkauden erilaisuudesta ja kokemisesta, miten olen rakastanut/rakastunut.
Tähön vielä lisää. Voimakas ja nopeasti tapahtuva mielen värähtely positiivisten ja negatiivisten asioiden välillä on hönelle tyypillistä.
Oli myös suuria sanoja ja kun varoitin häntä että lähden kotiini jos hän jatkaa, hön loukkaantui silminnähden.