Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voin saada ilmaista apua jos työnantaja ei suostu antamaan työtodistusta?

Vierailija
02.08.2021 |

Niin. Työnantajani ei vastaa, kun pyydän todistusta kesätyöstäni. Haluan todistaa seuraaville työnantajille että olen todella työskennellyt paikassa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko soittanut puhelimella eikä silti vastaa? Kokeilepa sitä.

Vierailija
2/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain niin että laitoin viestiä että huonoa mainosta jos tästä someen kirjoitan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain niin että laitoin viestiä että huonoa mainosta jos tästä someen kirjoitan

En usko että välittää. Lähdin kävelemään koska työnantaja oli hieman mielivaltainen. Haluaisin tietää mistä tosiaan saan sen todistuksen jos he eivät vastaa tai lyövät luurin korvaan.

Vierailija
4/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasta oikeuteen, voitat varmasti.

Vierailija
5/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se kirjoittaa sulle sellaisen työtodistuksen, josa lukee, että työsuhde päättyi ennen aikojaan koska työntekijä ei ollut tyytyväinen työhönsä - ja siitä ei ole sulle mitään iloa.

Vierailija
6/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitosta tai jos et kuulu niin AVIsta.

Vierailija
7/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

liiton lakimies voi auttaa jos kuulut ammattiliittoon.

myös oikeusaputoimisto voi ottaa yhteyttä työpaikkaasi,lain mukaan on pakko antaa todistus.

laita vielä sähköpostia että jos ei todistus tule esim.sähköpostina otat yhteyttä lakimieheen.siis jos työnantaja hankala tarvit sähköpostin todisteeks.säilytä jos kieltäytyy.

8/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaista apua saa jopa täältä, mutta miten laadun laita?

Vierailija
9/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no se kirjoittaa sulle sellaisen työtodistuksen, josa lukee, että työsuhde päättyi ennen aikojaan koska työntekijä ei ollut tyytyväinen työhönsä - ja siitä ei ole sulle mitään iloa.

Lain mukaan työnantaja ei voi tuollaista kirjoittaa.

Vierailija
10/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi noin nuorena kesätyön kanssa. Pieni yksityinen firma kyseessä. Pyysin työtodistusta monta kertaa ja aina se luvattiin tehdä, ikinä ei mitään kuitenkaan kuulunut. Lopulta luovutin kun kyse oli kuitenkin vain kesätyöstä. Toisella firman omistajista (oli nuori itsekin) vaikutti vähän olevan ongelmaa omassa elämässään, toinen taas ei olisi osannut suomea tarpeeksi että olisi todistuksen kyennyt kirjoittamaan.

Vierailija
11/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko soittanut puhelimella eikä silti vastaa? Kokeilepa sitä.

Ei tarvitse alapeukuttaa, yritin vaan selventää kun on vähän eri lähtötilanne jättääkö vastaamatta sähköposteihin vai puhelimeen.

Vierailija
12/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait se maksoi palkan pankkitilille? Silloinhan täytyy ainakin pankista löytyä tosite, että firma se ja se on maksanut sulle jotakin.

Vierailija
13/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kirjoita.  Vaan että työntekijä irtisanoitui esim. omista syistään tai muuta vastaava.

Työtodistus on annettava myös irtisanoutuneelle työntekijälle, vaikka hän olisi työpaikasta lähtenytkin ovet paukkuen.

Ehkä työnantaja ei osaa kirjoittaa oikeanlaista työtodistusta.

Ja on se kiireistä ja viitseliäisyydestäkin kiinni.

Paina päälle vaan ap. Sulla on oikeus saada se.

Vierailija
14/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa työsuojelupiiri. He ehkä voivat auttaa. jos olet kesätöissä olet varmaan niin nuori että et kuulu mihinkän liittoon. Minkä alan firma? JOs esim. ravintola ala niin PAM voisi ehkä auttaa vaikka et kuuluisi pamiin.

Vierailija
15/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi noin nuorena kesätyön kanssa. Pieni yksityinen firma kyseessä. Pyysin työtodistusta monta kertaa ja aina se luvattiin tehdä, ikinä ei mitään kuitenkaan kuulunut. Lopulta luovutin kun kyse oli kuitenkin vain kesätyöstä. Toisella firman omistajista (oli nuori itsekin) vaikutti vähän olevan ongelmaa omassa elämässään, toinen taas ei olisi osannut suomea tarpeeksi että olisi todistuksen kyennyt kirjoittamaan.

Mulla jäi Carrolsilta saamatta työtodistus, eli isommankin firman kanssa voi joskus käydä noin. Kerran muistutin, sitten annoin olla.

Vierailija
16/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirjottaa itse sen todistuksen, ihan sellaisen asiallisen ja neutraalin ja pyytää siihen allekirjoituksen.

Vierailija
18/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei saa todistusta millään ilveellä, kirjoita itse lappu, jossa työjakso päivämäärät jolloin työ alkoi ja milloin loppui, sekä firman nimi.

laita vaikka oma nimi allekirjoitukseksi, niin tällä tositteella eteenpäin työ elämässä. tee tästä mahdollisemman virallisen todistuksen näköinen ja kirjoita vaikka lisäksi väliaikainen työtodistus . jos joutuu odotteleen oikeustoimia.

tai voit jättää seuraavas työhakemukses, tän työn vallan mainitsematta.

ei kannata jäädä tähän todistuksen puutteeseen kiinni.

mulkkutyönantajia on olemas, varmaan pitkäl työural jokainen törmää tälläseen.varsinkin pätkätyöntekijät.

Vierailija
19/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitolla ei ole mitään valtaa ja Avin porukka taas on helppoa pyytää poistumaan .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi