Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyisin muodissa olevan vapaat suhteet ja rakastaminen

Vierailija
02.08.2021 |

Miten vapaassa suhteess oleva käsittelee tunteensa siitä, että rakastaa jotakuta sydämensä pohjasta? Miten saa olonsa tuntumaan hyvältä, kun oman rakkauden kohde tapaa jotakin toista?

Onko olemassa lähtökohtaisesti useampaan rakkaussuhteeseen pystyviä ja heidän lisäkseen monogamisia ihmisiä, joille yksi kumppani kerrallaan on ihan maksimi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ja mustasukkaisuus on kaksi eri asiaa.

Vierailija
2/11 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin? 60-luku, aatelisto säätyjen aikaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ainakin rakastan vaikka ystäväni eikä mua yhtään haittaa jos he ovat muidenkin ystäviä, sama varmasti toimii vapaassa suhteessa oikein hyvin.

Vierailija
4/11 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla menee nyt sekaisin avoin suhde ja vapaa suhde. Viimeksimainittu on vanhanaikainen nimitys seurustelusuhteelle jossa harrastetaan seksiä.

Vierailija
5/11 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole muodissa sen enempää tai vähempää kuin muulloinkaan.

Kaverin puolesta vastaan, että kun rakastaa, haluaa toiselle hyvää. Jos toinen haluaa vapauden, hän sen saakoon.

Joillekin helpompaa, joillekin vaikeampaa. Meidän muiden ei tarvi tuomita.

Vierailija
6/11 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut mustasukkaisuutta. Tarkoitin sitä, että itse en rakastuneena/ihastuneena halua muita. Siis en halua koskettaa intiimisti. Ja jos kumppanini haluaa myös muita, en koe hänen aidosti rakastavan enkä haluavan minua. Olenko ihan yksin ajatuksnieni tänä päivänä?

En ole mustasukkainen mutta jos esim. tiedän kumppanini haluavan intiimiä kanssakäymistä muidenkin kanssa, se loukkaa enkä halua jatkaa suhdetta.

ap

Vierailija
7/11 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aidosti korviani myöten rakastunut, mutta hän ei ole mulle saatavilla joka päivä. Joskus joudun olemaan pitkäänkin ilman seksiä. Sitten päivän-kahden aikana puute tekee tehtävänsä ja toinen mies omansa. Tän toisen kanssa pelkkä seksisuhde.

Näin kumpikin pysyy onnellisena. Rakkauteni kohde ei kestäisi seksintarvettani. Hän sen sijaan toteuttaa henkisiä tarpeitaan ilman minua. Mustasukkaisempi olen harrastukselle kuin olisin naiselle.

Vierailija
8/11 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin puolesta vastaan, että kun rakastaa, haluaa toiselle hyvää. Jos toinen haluaa vapauden, hän sen saakoon.

Kyllä sanoisin, että on muodissa, vaikkei tämä nyt mitenkään ensimmäinen kerta ole. 

Vierailija
9/11 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut mustasukkaisuutta. Tarkoitin sitä, että itse en rakastuneena/ihastuneena halua muita. Siis en halua koskettaa intiimisti. Ja jos kumppanini haluaa myös muita, en koe hänen aidosti rakastavan enkä haluavan minua. Olenko ihan yksin ajatuksnieni tänä päivänä?

En ole mustasukkainen mutta jos esim. tiedän kumppanini haluavan intiimiä kanssakäymistä muidenkin kanssa, se loukkaa enkä halua jatkaa suhdetta.

ap

Samoin minäkin koen. Rakastunut ihminen ei normaalisti ole kiinnostunut muista. Se kuuluu rakastumisvaiheeseen luonnostaan hormoonien (dopamiini, oksitosiini, vasopressiini jne.) aiheuttamana ilmiönä.

Vierailija
10/11 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaasti ympäriinsä paneskelevat eivät kykene romanttiseen rakkauteen.

Vierailija
11/11 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sanoisin, että on muodissa, vaikkei tämä nyt mitenkään ensimmäinen kerta ole. 

Samaa sanoisin minäkin omien havaintojeni pohjalta. Kaveri- ja tuttavapiirissä on nyt ihan parin viimeisen vuoden aikana neljä paria kertonut sopineensa muuttavansa suhteensa avoimeksi, ja yksi pari harkitsee asiaa. Kaksi näistä on naimisissa.

Olen miettinyt ihan samaa kuin ap. Minulle on se ja sama miten muut järjestävät parisuhdeasiansa, mutta pakko myöntää että minua hämmentää, miten suosittua tuosta on tullut. Itselleni sellainen tuntuu jo ajatuksen tasolla tosi vieraalta, eikä houkuttele edes sellaisessa muodossa kuin yhdellä näistä kaveripariskunnista on, että vaimo tapailee muita mutta mies ei. Olen monta kertaa yrittänyt kuvitella, millaiset tekijät ylipäätään käynnistävät avoimen suhteen harkitsemisen ja siitä keskustelun pitkään onnellisesti yhdessä olleen parin välillä. On todella vaikea nähdä, että saman kävisi itse läpi oman puolison kanssa, vaikka mekin olemme olleet jo kauan yhdessä. 🤷‍♀️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan