Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintatulehduksista imetysaikana kärsineet

27.08.2006 |

Kysäisen myös tältä puolelta, sillä vaikka tämä aihe monilla voi olla jo historiaa, joku voisi kokemuksen syvällä rintaäänellä auttaa kärsivää...

Eli pääkysymys kuuluu:

" Rintatulehduksista kärsineet - miten olette lopettaneet imetyksen?"

Mulla on juuri päättynyt toinen tosi kipeä rintatulehdus ja rinnat ei ota parantuakseen. Vauva on jo 10,5kk joten oon joutunut jo miettimään tosissaan, että olisko nyt sitten vaan parempi lopettaa imetys, vaikka mielellään jatkaisinkin imetystä vielä ainakin vuoden ikään asti...

Pelkään, että jos kuitenkin tekisin päätöksen lopettaa imetyksen, niin saisin riesakseni vielä ainakin yhden tulehduksen, sillä maito pakkaantuisi rintoihin ja tiehyet tukkeutuisivat alta aika yksikön kun rintoja ei tyhjennettäisi säännöllisin väliajoin.

Miten te muut rintatulehduksista imetyksen aikana kärsineet olette selvinneet imetyksen lopettamisesta?

Vinkkejä ja mahdollisia ehdotuksia imetyksen jatkamisesta odotellen

Precious

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

imeväinen on nyt 2v 4kk, ja antibioottikuurin takia nyt jouduin lopettamaan. Itselläni oli tulehdus kun lapsi oli 2 viikkoa. Nyt ekan yön jälkeen rinnoissa tuntui kova paakku joka aristi. Sain lypsettyä käsin niin, että paakut pehmenivät. jouduin lypsämään ekana päivänä yhteensä 5 krt. Toisena aamuna rinnat olivat taas kipeät, mutta samanlaisia paakkuja ei tuntunut. Lyspin jotain 3 krt. Tänään rinnat ovat kauttaaltaan kipeät mutta mitään paakkuja ei tunnu, ja ne ovat muutenkin hiukan pehmeämmät kuin eilen. Olen lypsänyt kerran. Mielialat kyllä heittelee, ja olo on kuin olisi alkuraskauden myllerrys:/

Vierailija
2/2 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä imetin 7 kk ja lopetus meni todella ihmeen kivuttomasti siihen nähden, että rintatulehduksia oli ainakin 4 kertaa alkuimetyksessä. Lopettelin vähitellen noin kuukauden aikana ensin päiväimetykset (ei malttanut syödä), sitten varmaan aamiaiselle mentiin ilman tissiä ja viimeiseksi iltaimetys pois.

Nyt imetän 8. kk:tta ja tulehduksia on taas ollut varmaan viisi kertaa, viimeksi pari kk:tta sitten. Itseäkin mietityttää uskaltaako koskaan lopettaa, mutta nämä myöhäisemmät tulehduksethan eivät ainakaan minulla ole olleet sellaisia " pakkautumia" kuten alussa. Luulen että vähitellen onnistuu parhaiten.

terttiina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla