Menisitkö työhaastatteluun jos et osaisi työtehtäviä?
Olen hakenut junioritason tehtävään joka kyllä liittyy alaani, mutta en omaa varsinaista työelämäkokemusta työpaikkailmoituksen ilmoittamista asioista. Omaan kyllä työkokemusta samasta aihepiiristä, mutta en ole suoranaisesti tehnyt työkuvauksen mukaisia asioita kuten budjetoinut (olen laskentatoimen tradenomi).
Sain kutsun haastatteluun, mutta olen alkanut miettiä sen perumista. Nykyinen ja aikaisempi työni ovat titteleistä huolimatta aika simppeliä laskun pyörittelyä sekä suoranaista asiakaspalvelua ja pelkään että teen itsestäni pellen jo työhaastattelussa ja jos ihmeellä saisin tuon työn, olisin aivan surkea jos jotenkin saisin kelploteltua itseni sisään.
Perunko haastattelun? Mitä sinä tekisit vastaavassa tilanteessa jossa uusi potentiaalinen työ on todella vahvasti mukavuus- sekä tämänhetkisen osaamisalueesi ulkopuolella?
Kommentit (23)
On normaalia, että työ opitaan tekemällä! Koulutus antaa pohjan uuden oppimiselle, ja sen jälkeen jokainen työpaikka on erilainen. Itse olen yli 50, enkä jaksa kovin kauaa olla vain mukavuusalueellani. Ajattelin juuri hakea yhtä työpaikkaa, johon kuuluvista tehtävistä en osaa puoliakaan. Hain myös yhtä paikkaa, johon oli massiiviset psykologiset testit ym., enkä tullut valituksi. Ei nolota, vaan otin sen vain kokemuksena.
Nosto vielä viimehetken tsempeille