Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten lasten yksinhuoltajat ja liikunta

Vierailija
16.08.2014 |

Miten te sen teette? Olen melko uusi pienen lapsen lähivanhempi, käytännössä yksinhuoltaja. En voi laskea miehen varaan mitään.

Olen opiskelija, joten rahaa on minimaalisesti. Lapsi osapäivähoidossa opintojen ajan.

Nykyinen systeemini on rakennettu niin, että aamuisin herään aikaisin tekemään kotitöitä (tiskit ja pyykit pyörimään yms.) ja laitan itseni valmiiksi. Iltaisin lapsen nukahdettua venyttelen ja pidän välillä hikitanssibileitä kuulokkeet päässä. Jaksan tätä vielä nyt, mutta syyspimeä ja enemmän aikaa vievä opiskelu ovat kohta täällä. Haluaisin kuitenkin jaksaa pitää itsestäni huolta.

Kuinka olette ratkaisseet asian?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai treenaa hoitopäivän aikana. Nipistä opiskeluista

Vierailija
22/28 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitilapsijumppa tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pojat pyöräilee ja tyttö on rattaissa kun juoksen. Talvella sitten salille jossa lapsiparkki. 

Vierailija
24/28 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas, kiitos lisävastauksista!! Kuljenkin jo kaikki matkat kävellen (ja rattaita työntäen) tai kauemmas pyörällä (lastenistuinta ei ainakaan vielä ole). Lapsi harjoittelee pyöräilyä, joten jonain päivänä voisin saadakin hänestä lenkkikaverin! :) 

Kuinka pienen jättäisitte jo kuntosalin lapsiparkkiin? Onnistuuko sellainen vanhempi+lapsi -liikuntaharrastus (siis jossa aikuinenkin oikeasti saa liikettä) myös vilkkaan parivuotiaan kanssa?

Vierailija
25/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan vielä :)

Vierailija
26/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan vielä :)

Vierailija
27/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:57"]

Miten te sen teette? Olen melko uusi pienen lapsen lähivanhempi, käytännössä yksinhuoltaja. En voi laskea miehen varaan mitään.

Olen opiskelija, joten rahaa on minimaalisesti. Lapsi osapäivähoidossa opintojen ajan.

Nykyinen systeemini on rakennettu niin, että aamuisin herään aikaisin tekemään kotitöitä (tiskit ja pyykit pyörimään yms.) ja laitan itseni valmiiksi. Iltaisin lapsen nukahdettua venyttelen ja pidän välillä hikitanssibileitä kuulokkeet päässä. Jaksan tätä vielä nyt, mutta syyspimeä ja enemmän aikaa vievä opiskelu ovat kohta täällä. Haluaisin kuitenkin jaksaa pitää itsestäni huolta.

Kuinka olette ratkaisseet asian?

[/quote]

oma ratkaisu miehenä ja yksinhuoltajana. Unohdin kaiken maailman salillakäynnit ja muut. kuljen kaiken minkä voin niin kävellen ja rattaita työnnellen, niin kauppamatkat kuin tarhamatkatkin. Lumet alkavat tehdä tuloaan aikanaan ja se vasta vastusta antaakin. matkaa kauppaan on noin 500m suuntaansa ja tarhaan 3km. ehkä auttaa sinua, tai on iso muutos johon et ryhdy. suosittelen koittamaan edes alkuun kerran pari viikossa.

Vierailija
28/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne äiti-lapsi-jumpat on aika pelleilyä kuntoilun kannalta. Itse käynyt kahdessa eri vetäjän jumpassa. Toinen oli lasten kannalta kiva, toinen ei edes sitä. Lapsiparkkisalit on aika kalliita, mut erittäin kätevä vaihtoehto. Kyllähän niissä ihan pikkuisia on. Omaa 2v en jättäisi, mut mä olenkin tällainen

Aidattuun leikkipuistoon ja kahvakuula mukaan. Mietit kovan treeniohjelman etukäteen, ni saat jotain irtikin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän