Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Mitä kaikkea 1-vuotias tarvitsee talveksi?
27.08.2006 |
No niin. Pitäisi kai alkaa ostella haalaria, kenkää, hattua ja kaikkea syksyn ja talven varalle, mutta mitä kaikkea lapsi oikeasti tarvitsee? Eli nyt tarvitsisin ihan selkeän listan, miten varustautua!
Ensikertalainen ja kaksosten äiti kun saisi uppoamaan rahaa vaikka miten paljon ja varmaan myös virheostoihin (esim. ostanko villahaalarit vai sittenkin fleeceasun?).
Jaa siis vinkkisi ja kokemuksesi juuri kävelemään opettelevien lasten syys- ja talvivarusteiden hankkimiseksi! Ja jos joku ostos on ollut aivan turha, niin kerropa siitäkin :)
helteiden loppumista toivoen,
kylmiä päiviä peläten..
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
on kosteussuoja. Myös välikausirukkaset löytyy, sekä esikoiselta jääneet kumpparit. Eri asia sitten, pysyykö kumisaappaat jalassa kontatessa, ne ei ehkä ole kaikkein käytännöllisimmät. Villasukkia ja lapasia on myös, sekä villahaalari. Puuvillaisia kypärämyssyjä sekä pipojakin on varastossa esikoisen jäljiltä.
Talveksi on kosteussuojattu toppahaalari, parit topparukkaset, lämpöisempi kypärämallinen hattu sekä toppahattu. Kunnon talvikenkiä en hanki vielä, ostan ne sitten kun kävelemään lähtö on ajankohtaisempaa. Esikoisen vanhoja talvikenkiä voi siihen asti kulutella konttaamalla. Villahaalaria ja -sukkia sekä -lapasia käytetään myös talvella, itse olen tykännyt villasta enemmän kuin fleecevaatteista, mutta se on lähinnä makuasia.
Erikseen en ole ostanut mitään kakkoshaalareita, mutta kaapissa on äitiyspakkauksen haalarin tyylinen varahaalari, jota voi tarpeen tullen pitää vaunuissa nukkuessa.
Minun hankintani talven varalle on siis jo valmiina, koska olen ostanut lähes kaiken jo viime kevään alesta ja osa tosiaan on ollut esikoisen jäljiltä jo valmiina kaapissa. Kosteussuoja on kyllä ihan kätevä pienellä, niin ei sitten tarvitse kuravaatteita.