Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunnipukka/-kaula näkyvissä...?! Help!!

Vierailija
16.08.2014 |

VOIKO olla normaalia, jos seisaaltaan peilillä katsoessa näkyy kohdunnipukka kun levittää ulommaisia häppäreitä? Se se on kun on nyt kuukautiset ja siinä olevasta reijästä näytti tihkuvan...

anteeksi suora ja graafinen aihe! Mutta HJÄLP?!?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiös se ole kohdunlaskeuma silloin?

Itse kun kävin viimeksi gynellä niin mainitsi,että kodunkaulani on niin ylhäällä etteinole ainakaan pienintäkään pelkoa kohdunlaskeumasta.

Joten jos se tulee alas/ulos niin silloinhan se on laskeutunt. Mene lääkäriin.

Vierailija
22/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovis aikaan tai paksuna laskeutuu, mutta ei pitäis näkyä helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksella voidaan laittaa tukiverkko, joka kannattelee kohtua.

Vierailija
24/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunnipukka???!!!!???? Kohdunkaula multa löytyy....

Vierailija
25/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeumat on todella yleisiä. Olisiko peräti joka toisella naisella jossain vaiheessa elämäänsä. Tilanteestasi ei voi kukaan sanoa näkemättä mitään mutta gynelle suuntaisin ihan varmuuden vuoksi. Aika rutiini leikkaus.

Vierailija
26/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity aina raskauksiin ja synnytyksiin. Kaikki laskeumat ovat aina viime kädessä naisen omasta anatomiasta ja kudoksista kiinni, joillain tulee laskeuma itsestään, joillain lastenteon seurauksena ja joillain ei taas tule millään. Ylipaino ja huono lihaskunto altistavat jonkin verran, mutteivät varsinaisesti aiheuta. 

Vierailija
27/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole "normaalia", koska olet synnyttämätön alle 35 ja ei lapsia. Oletko nyt ihan tosissasi, vai provotatko? Olen itse jo iäkäs, ja nuorena toimin hoitotyössä. Silloin olen nähnyt niin pahan kohdunlaskeuman, että se kaula tuli ihan ulos. Olen nähnyt myös tosi pahan peräsuoliprolapsin, joka piti aina työntää takaisin. Nämä ihmiset olivat vanhoja naisia, jotka olivat synnyttäneet todella paljon lapsia ja tehneet ikänsä raskasta fyysistä työtä. 

Se aukko mistä sulta sitä verta valuu menkkojen aikaan ei varmasti ole kohdunkaula. Jos on, niin pikimmiten gynelle. Ja opiskele naisen anatomiaa vaikka googlaamalla ;)

Vierailija
28/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitti monipuolisista vastauksista... Tää tosiaa näkyy kun seisaallaan olin, eikä se siis ns ulkona ollut, mutta jokatapauksessa hyvin lähellä ja helposti nähtävissä! Oon kokenu, että mulla aina ollu ns luontaisesti hyvä lantionpohjanlihaksisto. Ylipainoa on tosin nyt kertynyt 30kiloa!!! Itku jos se nyt tän sitte aiheuttanu... En oo tsekannu, näkyykö juttu jos on makuultaan... Aika hirveitä kuvia löyty googlella...ei mitää sellasta. Alle vuosi sitten käyny gynellä eikä se maininnut mistään ylimääräisestä yhtään mitään!!

kohdunnipukka/kohdunkaula, käyttää harviin näitä termejä ja oikeeta sanaa ei aina het löydy.

Ap

Vierailija
29/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti maanantaina kello 8 varaan ajan!! Rakettina sinne, mutta pitää varmaan odottaa, että menkat lopahtaa. Kyllä se vain oli se kohdunkaula ja siinä se reikä(siis tälle reiälle spesifiä nimeä mistään?!) , mistä menkkaveri tulee. Sieltä sitä verta tuli ja selvä reikä se oli. Ihmettelin että voi saatana, ei se virtsaputki nyt TÄÄLLÄ oo, mikä helvetti tää on... 100%varma että se.

no, pääasia ettei ole syöpä, kaikesta muusta elämässä selviää!! Mutta, luulisi, että ei paha laskeuma ehdi tulla näin nopeaan, ettei gyne viimeksi ole huomannut... Viime vuoden lopulla siis.

ap

Vierailija
30/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä kuukautisvuoto valuisi jos ei kohdunsuulta, hyvänen aika? Lue itse anatomiaa t. Kätilö

Vierailija
31/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että varaat ajan. Sain itse alapeukkuja vastaukseeni (siihen niistä hoitotyössä 25 v sitten näkemiini laskeumiin). Olen itse synnyttänyt monta lasta alakautta, mutta ei sieltä alapäästä mitään tunge ulos. Eikä näkyisi peilinkään kautta. 

Vierailija
32/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse odottaa kuukautisten loppumista lääkäriä varten. Laskeuman takia ei myöskään tarvitse päivystysaikaa, ei se nyt hätätila ole vaikka säikäyttääkin. Toimenpidettä joutuu kuitenkin todennäköisesti odottamaan.

Vierailija
33/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, siispä kohdunsuu se on! Syvät pahoittelut, etten kertaa termejä aina iltaisin... Ap

Vierailija
34/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:11"]

No mistä kuukautisvuoto valuisi jos ei kohdunsuulta, hyvänen aika? Lue itse anatomiaa t. Kätilö

[/quote]

Kyllä tiedän, että se sieltä valuu. Ilmaisin itseni huonosti, tarkoitin siis että ulostuloaukon voi toki nähdä, mutta tuskin sitä kohdunkaulaa. Ei ainakaan mulla kohdunkaulaa näy edes peilinkään kautta. Kuinka väljiä reikiä teillä oikein on? Miten yhdyntä onnistuu, jos se kohdunkaula on noin alhaalla? Kaikella hyvällä, kirjoitin jo että gynelle sieltä!

Vierailija
35/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunsuu on se reikä, se on synnyttämättömällä pistemäinen ja synnyttäneellä (siis alakautta) viivamainen. Ja kuukautisveri todella poistuu kohdunsuun kautta. Kohdunkaula on muutaman sentin mittainen kohdun osa, vähän niin kuin suppilolla se putki. Kohdunnapukka tai -nipukka on emättimen puolelle tuntuva kohdunkaulan osa, jonka keskellä on kohdunsuu. 

Vierailija
36/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin netistä, että näitä laskeumia ei korjata (ainakaan kohdun laskeumaa?) mikäli on aikeissa vielä lisääntyä... Vasta sen jälkeen... Sitä ihmettelen, kun mulla oli tänään tampooni, joka oli kastunut kokonaan, eikä lainkaan vuotanut ohitse...öh, luulis ettei olis pitäny suojaus!

Ootteko kurkanneet seisaaltaan häpyhuulien välistä käsipeilinnkautta emättimen reikää koskaan? Ootteko nimenomaan niin tehny ja sitä myöten voitte todeta, että siinä asennossa mitään ei näy siellä?

ap

Vierailija
37/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pics or didnt happen

Vierailija
38/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap osasi kuvata tilanteen todella mainiosti, kuka tahansa asiantuntija ymmärtää tuosta aivan mainiosti. Ei kannata teeskennellä fiksua mollaamalla toisia mitättömistä asioista 

Vierailija
39/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näy minulla muuta kuin immenkalvo, joka näyttää "kaulukselta". ehkä sinullakin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi