Osallistuitko "Tosi rakkaus odottaa"-kampanjaan
Ja odotitko avioliittoon? Mitä mieltä kampanjasta nyt jälkikäteen?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
No en tod...Nussittiin minkä kerittiin.
Kampanja on tehty ääliöille.
Huoraaminen se vasta ääliötä onkin. Se hajottaa ihmistä ja sen huomaa.
Harmittaa, kun en ollut kuullut kampanjasta mitään, kun se oli ajankohtaista. Odottaminen on toisen kunnioittamista, ja itsensä myös. Tosi hyvä kampanja. Ei taitaisi mennä läpi nyky-yhteiskunnassa, mutta pienissäkin piireissä olisi hyvä ja arvokas juttu. Kunpa joku nostaisi liikkeen esiin taas Suomessa. Amerikassa Tosi rakkaus-odottaa on ollut käsittääkseni suosittua.
Omituista Amerikan kopiointia. Meillä oli jo 50-luvulla kolmannes alttarille astelevista morsiamista raskaana.
Tuo on osa kummallista neitsyysmyyttiä jossa naisen "koskemattomuus" nähdään jonain ylimaallisena arvona. Oikeasti se on vain tapa kontrolloida naisen seksuaalisuutta. Miehethän ovat aina tehneet mitä haluavat. Siveys on siis asetettu naisten hartioille.
Osallistuin. Seksiä riitti ihan mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampanja on tehty ääliöille.Huoraaminen se vasta ääliötä onkin. Se hajottaa ihmistä ja sen huomaa.
En minä huorannut vaan naiskentelin vain silloisen poikaystäväni kanssa. Nykyinen aviomieheni. Ei se siitä olisi muuttunut vaikka kuinka olisi papin aamenta odottanut.
Olisin nuorempana ollut ehdottomasti tällaisia vastaan ja pitänyt naurettavana.
Nyt vanhempana katson asiaa toisin silmin. Onhan se niin, että kovasti ylistetty irtosuhteilu hajottaa tunnetasolla monia eikä sovi ollenkaan kaikille - näin asian ilmiselvät fyysiset vaarapuolet ohittaen. Uskon vakaasti, että moni tuttavapiiristäni olisi ollut onnellisempi, jos olisi lykännyt paljon pitemmälle seksuaalisen kanssakäymisen aloittamista. Vaikka sinne avioliittoonkin asti.
Siksi nykyisin siis pitäisin tämän tyyppistä ajattelua jopa toivottavana. Enkä ole edes erityisen uskovainen.
Nuorena on keho kunnossa niihin hommin. En todellakaan osallistunut 🤣
Olisin joutunut odottamaan seksiä 38-vuotiaaksi saakka, koska avioliitto sallittiin vasta 2017. Ei kyllä odoteltu sinne asti.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vanhempana katson asiaa toisin silmin. Onhan se niin, että kovasti ylistetty irtosuhteilu hajottaa tunnetasolla monia eikä sovi ollenkaan kaikille - näin asian ilmiselvät fyysiset vaarapuolet ohittaen. Uskon vakaasti, että moni tuttavapiiristäni olisi ollut onnellisempi, jos olisi lykännyt paljon pitemmälle seksuaalisen kanssakäymisen aloittamista. Vaikka sinne avioliittoonkin asti.
Siksi nykyisin siis pitäisin tämän tyyppistä ajattelua jopa toivottavana. Enkä ole edes erityisen uskovainen.
Irtosuhteet ja avioliitto ovat ne ainoat vaihtoehdot vain joidenkin tiukkapipoisten uskisten mielessä. Oikeassa maailmassa suurin osa avioliiton ulkopuolisesta seksistä tapahtuu ihan seurustelevien parien makuuhuoneissa. Eli siis lähinnä sen yhden saman kumppanin kanssa.
En näe yhtäkään syytä odottaa juuri avioliittoon, en edes halua naimisiin. Muutenkaan ei se neitsyys ole mikään ylimaallinen juttu jota pitäisi suojella johonkin keinotekoiseen rajaan asti.
Mikä tämä on? Joku uskisten juttu ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
On niitä muitakin vaihtoehtoja kuin "irtosuhteilu" ja se, että seksiä harrastetaan vain avioliitossa.
Muutenkin, miksi juuri avioliitossa? Jos kerran on jo sitoutunut toiseen ja suunnitellaan naimisiin menoa, ehkä perheen perustamista, yhteistä asuntoa ja muutenkin elämää yhdessä, niin miksi seksi olisi sen pahempi asia ennen avioliittoa kuin vasta naimisissa? Kuulostaa vähän luonnottomalta myös, esim. seurustella muutama vuosi, ehkä asua yhdessäkin, mutta vältellä seksiä, vaikka molempien tekee mieli, ja vieressä on oma rakas elämänkumppani. Omituista, en ymmärrä.
Sopii johonkin kaverisuhteeseen tai muuhun sellaiseen, jossa ei niin kauheasti halua seksiä toisen kanssa tai ei tunne seksuaalista vetovoimaa. Itse en sellaisista suhteista saa mitään, joten jättäisin väliin.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, kun en ollut kuullut kampanjasta mitään, kun se oli ajankohtaista. Odottaminen on toisen kunnioittamista, ja itsensä myös. Tosi hyvä kampanja. Ei taitaisi mennä läpi nyky-yhteiskunnassa, mutta pienissäkin piireissä olisi hyvä ja arvokas juttu. Kunpa joku nostaisi liikkeen esiin taas Suomessa. Amerikassa Tosi rakkaus-odottaa on ollut käsittääkseni suosittua.
Amerikassa niissä osavaltioissa, joissa painotetaan pidättäytymistä, on tilastollisesti eniten teiniraskauksia.
Osallistuin ja eksä kans. Oltiin nuoria ja... no, aikansa juttu. Seurustelemaan alettiin kun olin 17v, naimisiin mentiin kun olin 21v.
Nyt jo eronnut, liittoa kesti vajaa 15v.
Nyt seurustellut kohta neljä vuotta ja seksiä alusta asti, ilman sitä papin aamentakin.
Mun mielestä ketään ei tule pakottaa muottiin, jos toinen haluaa odottaa niin mikäs siinä. Mutta jos se toinen ei niin sit onkin dilemma...
Yhdenillan suhteisiin minusta ei ikinä koskaan oo ollut. Tunteet, rakkaus ja välittäminen on mulle ne tärkeimmät. Se että tuntee toista edes hitusen eikä vaan tyylillä baarista kotiin ja naimaan, tai pyyhkäisy oikealle, treffi-ilta ja naimaan? juu ei...
Saatika että olisin pystynyt säätämään useamman naisen kanssa yhtäaikaa.. en.
Ehkä oon outo mut naiseni pitää ihanana ja hyvänä miehenä, parhaana ja se riittää mulle.
m41
Noh, en osallistunut enkä koe että ensimmäinen suhteeni joka kesti 10 vuotta olisi huoraamista vaikka ei naimisiin menty. Sitten seuraava suhde nyt käynnissä. Eli kumppaneita nyt kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä on? Joku uskisten juttu ilmeisesti.
Juuri näin.
Hellarien ja muiden kotkotuksia.
Kampanja on tehty ääliöille.