Onko totta, että jos naisen sallii asua luonaan muutaman viikon tämä omistaa osan asuntoa??
Kommentit (26)
Se ei omista kuin sen tuulen huuhtoman pyllynsä.
Senkus pan.et vaan.
Kyllä. Miehille tämä ei ole mahdollista.
Ei, mutta jos nainen tekee muuttoilmoituksen niin voi olla ettei naista saa ulos ilman virallista häätöä, mikä kestää kuukausia.
Mistä sait ajatuksen, että nainen omistaisi asunnosta osan?
Vierailija kirjoitti:
Pösilö. Ja naiselle voi tarvittaessa sanoa, katso nimeä ovesta.
Ja se nimi ovessa on..
Samalla logiikalla minä omistan osan serkkuni asunnosta, kun kesälomalla majoitun hänen luonaan useamman viikon. Omistatko samalla osan koko tilasta? Vai pelkästä talosta?
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikalla minä omistan osan serkkuni asunnosta, kun kesälomalla majoitun hänen luonaan useamman viikon. Omistatko samalla osan koko tilasta? Vai pelkästä talosta?
Suomessa saa mennä serkun kanssa naimisiin eli luultavasti omistat.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sait ajatuksen, että nainen omistaisi asunnosta osan?
"Näin kuulin"
Kyllä, ja joutuu erotessa maksamaan hänen lastensa elatusmaksut.
Kyllä vaan. Viikon olin asunut niin vaihdoin oveen oman nimikyltin ja nyt tyttöystävät vaihtuu omassa uudessa kodissani
Ainakin Salaisuuksien Soffen mukaan.
Kaikki missä olen yöpynyt on nyt mun...
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta jos nainen tekee muuttoilmoituksen niin voi olla ettei naista saa ulos ilman virallista häätöä, mikä kestää kuukausia.
Saa kyllä ulos helposti, jos omista asunnosta yhtään tai nimeä ei ole vuokrasopparissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa kyllä ulos helposti, jos omista asunnosta yhtään tai nimeä ei ole vuokrasopparissa.
No ei saa, jos on kirjoilla asunnossa.
jos ap olet ottanut häneltä vastaan perinteiseen vaimonrooliin kuuluvia palveluksia, kyseessä on avoliitto ja jos vielä yhteinen lapsi syntyy niin talo on lapsen ja vaimon pysyvä koti. Jos eroat, maksat hänelle hänen antamistaan palveluksista käyvän arvon.
Joo totta kai osa omistusoikeudesta siirtyy automaattisesti muutaman viikon asumisen jälkeen. Ihan sama siis kuka asunnon omistaa, tällä tavoin sinusta tulee osaomistaja. Tarpeeksi kauan kun asuu, niin omistusoikeus siirtyy kokonaan. Ja tämä toki pätee pelkästään siihen jälkimmäisenä asuntoon muuttaneeseen, riippumatta siitä, onko asunnon alkuperäinen asukas omistusasuja, ASO-asuja vai vuokralla.
Koska kaikki on totta, mitä netissä lukee tai mitä joku sanoo.
Kyllä, se on juurikin noin. Kolmen viikon päästä se nainen vie puolet omaisuudestasi. Huoh, näitä aloituksia..
Niinhän ne horatsuu kuvittelee. Asuu miehen asunnossa, mielestään ei tarvitse osallistua asumiskuluihin mitenkään. Jos tulee ero, vaativat asunnon ostohinta +20% hinnannoususta puolet itselleen.
Kyllä tämä valitettavasti on just näin. Muuta suosiolla heti pois ja luovuta asuntosi kokonaan tyttikselle niin säästyt vielä pahemmilta asioilta kuten avioliitto, avioero, oikeuskulut, omaisuuden menetys, elarit.
Pösilö. Ja naiselle voi tarvittaessa sanoa, katso nimeä ovesta.