Pyydä täällä anteeksi törppöilyjäsi
Lukiokaverini H, anteeksi, että olin sellainen nuiva ja negatiivinen paska sinua kohtaan. Olit minua parempi ihminen ja sekös minua pelotti/ärsytti. Toivon sinulle kaikkea hyvää.
J, anteeksi, että sanoin sinua homoksi. Minua vaan ärsytti kun sinä olit ihastunut luokan muihin tyttöihin mutta et huomannut minua sillä tavalla vaikka olin palvonut sinua jo vuosia. Anteeksi, minulla ei ollut oikeutta.
J, kiitos sinulle, että kritisoit minua. Tunsin itseni paskaksi sen takia ja inhosin sinua mutta kiitos siitä, että näytit minulle puutteeni jotta voin korjata ne. Nyt ymmärrän miten uskomattoman kiltti olit minulle ja miten rohkea olit. Anteeksi, et ansainnut inhoani.
O, ehkä luulit, että pidän itseäni sinua parempana ihmisiä. Se ei totta. Vaikka oletkin materialistinen ja rahanahne keplottelija, niin ainakin olet sitä rehellisesti. Olit yksi parhaista ystävistä joka minulla on koskaan ollut. Arvostan sinua todella paljon.
Kommentit (19)
Rakas veljeni,
anteeksi, että olen ollut sinua kohtaan kohtuuton ja ilkeä. Vaikka temperamenttimme ovatkin erilaisia, se ei siltikään oikeuttaisi minua siihen. Vaikka olenkin ollut etäinen, se ei siltikään tarkoita sitä, että en haluaisi olla tekemisissä kanssasi. Toivon, että välimme joskus korjaantuvat ja voisimme kohdata toisemme taas. Rakastan sinua kuitenkin veljenäni aina ja toivon elämääsi kaikkea hyvää.
Terveisin Pikkusiskosi
Rakas, ihana, tärkeä A. Anteeksi etten huomannut pahaa oloasi. Olin niin keskittynyt kamppailemaan omia hirviöitäni vastaan, etten huomannut taistelua jota sinä kävit. Petin luottamuksesi useasti, olin itsekäs ja keskityin liikaa omaan olooni. En ollut läsnä, kun olisit tukea ja olkapäätä kaikkein eniten tarvinnut. Olet jo antanut minulle anteeksi, vaikken sitä anteeksiantoa ansaitsekaan. Jos vain voisin jotenkin korvata ja ottaa takaisin kaiken sen pahan mielen jonka olen aiheuttanut, tekisin sen välittömästi. Anteeksi. Olet rakas.
Anteeksi, kissalle kun tapoin hänet
Sinä tuntematon ihminen jolle aiheutin niin paljon huolta ja vaivaa, anna anteeksi. Olin pelkuri. Anteeksi anteeksi anteeksi.
En ole täydellinen ja olen tehnyt asioita joita olen joutunut pyytämään anteeksi. En kuitenkaan anonyyminä pyydä anteeksi täällä vaan suoraan kasvotusten ihmiseltä jota olen loukannut. Pelkuruutta pyytää anteeksi täällä!
Pyydän mieluummin henkilökohtaisesti.
Anteeks E ku katkasin meijän ystävyyden. Oltiin parhaita ystäviä monta vuotta ja kun soitit ja sanoit että sä haluut olla mun ystävä olin ilkee ja haistattelin. Olin typerä idiootti enkä ajatellut mitään.
Anteeks A kun puhuin sun vanhempien kuolemasta ja haukuin sua vaikka kuinka paljon. Jos voisin niin ottaisin nuo kaikki takasin.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:57"]
Sinä tuntematon ihminen jolle aiheutin niin paljon huolta ja vaivaa, anna anteeksi. Olin pelkuri. Anteeksi anteeksi anteeksi.
[/quote]
"Tuntematon ihminen"? Et tiedä edes hänen nimeä? Anonyymi anteeksipyyntö "tuntemattomalle ihmiselle" (ei edes sukupuolta mainittu) on ehkä turhin asia maailmassa. Pelkuri olet yhä.
Jos et pyydä anteeksi henkilöltä itseltään kasvokkain, on se anteeksipyyntö vain ameeban kusi valtameressä.
Anteeksi sille tytölle jota sanoin yläasteella läskiksi. Olin äärettömän typerä ja huono itsetuntoinen.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:51"]
Anteeksi, kissalle kun tapoin hänet
[/quote]
Et saa.
t. kissasi henki
Olen jo pyytänyt anteeksi henkilökohtaisesti.
Olen loukannut elämäni ensimmäistä rakkautta pahasti ja silti hän on antanut kaiken anteeksi ja on nykyisin yksi parhaista ystävistäni. P, olet nyt ja tulet aina olemaan minulle rakas ystävä. Vaikka sinä olet antanut minulle anteeksi, niin itse en koskaan voi antaa tekoani anteeksi. Onneksi kumpikin meistä on saanut elämän kulkemaan hyvin uuden rakkaa kanssa <3
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:57"]
[/quote]
"Tuntematon ihminen"? Et tiedä edes hänen nimeä? Anonyymi anteeksipyyntö "tuntemattomalle ihmiselle" (ei edes sukupuolta mainittu) on ehkä turhin asia maailmassa. Pelkuri olet yhä.
[/quote]
En tiedä hänen sukupuoltaan.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:07"]
Jos et pyydä anteeksi henkilöltä itseltään kasvokkain, on se anteeksipyyntö vain ameeban kusi valtameressä.
[/quote]
Ehkä tämä on ensimmäinen askel. Ei ole tapana puhua tälläisistä asioista. Jospa tämä ketju rohkaisee ihmisiä olemaan avoimempia ja kulttuuri muuttuu.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:07"]
[/quote]
Ehkä tämä on ensimmäinen askel. Ei ole tapana puhua tälläisistä asioista. Jospa tämä ketju rohkaisee ihmisiä olemaan avoimempia ja kulttuuri muuttuu.
[/quote]
Vitut se muuttuu. Ihminen voi taputtaa itteensä selkään ja ajatella että kaikki oj kun on "pyytänyt anteeksi".
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:07"]
[/quote]
[/quote]
Vitut se muuttuu. Ihminen voi taputtaa itteensä selkään ja ajatella että kaikki oj kun on "pyytänyt anteeksi".
[/quote]
Siis *OK. Anteeksipyynnön tarkotus ei ole se että ite voi unohtaa tehneensä väärin
vaan se että aidosti katuu ja kertoo sen loukkaamalleen ihmiselle. Tällaset ketjut on itsetyydytystä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:07"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siis *OK. Anteeksipyynnön tarkotus ei ole se että ite voi unohtaa tehneensä väärin
vaan se että aidosti katuu ja kertoo sen loukkaamalleen ihmiselle. Tällaset ketjut on itsetyydytystä.
[/quote]
No anteeks. Ylläpito voi sitten poistaa tämän ketjun. Parempaan en pysty koska olen pelkuri.
T, en varmasti tule koskaan rakastamaan ketään muuta, ainakaan yhtä paljon.
Mikään ei korvaa sua, mietin sua edelleen usein. Toivottavasti olet onnellinen, anteeksi kaikki paha mitä sulle aiheutin...
Lapsuudenystäväni M, käyttäydyin törpösti sinua kohtaan koska olin mustasukkainen sinusta. Pidin sinua parhaana kaverinani mutta sinä et pitänyt minua. Olin lapsellinen. Anteeksi. Olet yksi hienoimmista ihmisistä jonka olen tuntenut.