GALLUP: Mistä itsellesi todella tärkeästä asiasta joudut luopumaan omassa avioliitossasi?
Minä aloitan: siitä, että voisin harrastaa useamman päivän vaellusreissuja itselleni tärkeimmän ihmisen kanssa.
Ja nyt varmaan moni pääsee taas haukkumaan, että hyvinpä on asiat kun tuollaisesta valitat, mutta tuo olisi itselle oikeasti todella tärkeä ja puoliso taas ei tuollaista voi kuvitellakaan. Harmittaa ja on oikeus harmittaa.
Kommentit (9)
Minä luovuin kaikesta. Palkaksi sain mielenterveysongelmia, traumat ja tuulenhuuhtoman luottotiedottoman perseen.
Olisin joutunut luopumaan hengestäni jos avioliitto olisi jatkunut vielä vuodenkin. Yllättäen pidin sitä itselleni tärkeänä. Nyt onnellisesti eronnut.
En koe joutuneeni luopumaan mistään. Mikä sinua nimenomaan avoliitossa estää harrastamasta vaellusreissuja elämäsi tärkeimmän ihmisen kanssa? Ja miksi menit avoliittoon, jos siitä jouduit luopumaan?
Parisuhteessa joutuu kyllä tekemään kompromisseja. Itsellä näitä ovat sisustus, siisteystaso ja ruuat.
Vierailija kirjoitti:
En koe joutuneeni luopumaan mistään. Mikä sinua nimenomaan avoliitossa estää harrastamasta vaellusreissuja elämäsi tärkeimmän ihmisen kanssa? Ja miksi menit avoliittoon, jos siitä jouduit luopumaan?
No sittenpä olet onnekas. Itse veikkaisin kyllä, että jokainen jostakin joutuu luopumaan. Kukaan ei voi minusta olla täydellinen kumppani.
Itse ainakin joudun luopumaan siitä, että oma puoliso haluaisi käyttää aikaa herkullisten ruokien valmistamiseen. Itselle todella tärkeä asia, mutta puolisolle ei millään tavalla :(
Siitä, että olisi vaimo, joka joskus osoittaisi haluavansa minua.
Elämästä ilman seksiä. En haluaisi seksiä, mutta ihanan mieheni vuoksi suostun siihen.
En menisi naimisiin henkilön kanssa, joka pakottaa minut luopumaan jostain mikä on minulle tärkeää. Tuollainen ei ole pyyteetöntä rakkautta vaan toisen kontrollointia.