Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko/Saako päiväkoti pyytää vanhempia tuomaanesim.

Vierailija
16.08.2014 |

Askartelutarvikkeita, paperia, kyniä jne? Tarkoitan tällä, että jos on ylimääräisä kotona voisi hyvin tuoda, mutta saako siis päiväkodin työntekijät niitä pyytää tuomaan...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:32"]

Ala-asteen opettaja pyysi tuomaan puutavaraa poikien käsitöihin. Kunnalla kuulemma ei ollut rahaa.

[/quote]

Mitä on poikien käsityöt? Mä olen luullut että kansakoulun jälkeen mitään ainetta ei ole sukupuolen mukaan määrätty. Et kai oikeastii kuvittele että nykyäänkin kaikki tytöt menisivät tekstiilitöihin ja pojat teknisiin?

[/quote]

Olet luulut väärin, kyllä meidän pojan luokalla puutöitä tekivät vain pojat. Enkä ole sanonut, että tämä olisi tapahtunut nykyään vaan viitisentoista vuotta sitten. Itse jouduin 70-luvulla yhdeksännellä luokalla muutaman tunnin opettelemaan tyttöjen käsitöitä, tein nahkaisen panosvyön haulikon panoksille. Tytöt olivat sillä aikaa metallitöissä, kukaan ei saanut mitään valmiiksi.

Vierailija
2/12 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:35"]

Ala-asteen opettaja pyysi tuomaan puutavaraa poikien käsitöihin. Kunnalla kuulemma ei ollut rahaa.

[/quote]

Mitä on poikien käsityöt? Mä olen luullut että kansakoulun jälkeen mitään ainetta ei ole sukupuolen mukaan määrätty. Et kai oikeastii kuvittele että nykyäänkin kaikki tytöt menisivät tekstiilitöihin ja pojat teknisiin?

[/quote]

Minullakin sama pisti silmään.

Oman poikani luokalla on 6 poikaa valinnut tekstiilikäsityön, myös oma poikani valitsi sen.

Itse valitsin koulussa teknisen käsityön, samoin pari muuta tyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ollut mukavaa kun päiväkodista on suoraan sanottu, että voi tuoda tai ainakin tarjota tuotavaksi kaikenlaista, mistä voisi kuvitella olevan hyötyä vaikka askartelussa. 

Jonkun mielestä on varmaan kauheaa kun lapset altistuvat firmojen logoille jo pieninä, mutta minusta on ollut kätevää, kun päiväkodissa ollaan voitu käyttää piirustuspapereina papereita, joissa on firman vanhentunut logo ja jotka siis muuten menisivät roskiin (valtavia määriä paperia).

Meiltäkin on viety langanloppuja, joilla ei todellakaan kotona tehdä mitään. Vanhoja verhoja on käytetty majanrakennusaineina pihallakin.

Erikseen on pyydetty (että saa tuoda jos haluaa, ei ole pakko), munakennoja, tyhjiä maito/viili yms. purkkeja, vessapaperinholkkeja, pääsiäismunan palloja, mahdollisimman erilaisia nappeja jne.

Vierailija
4/12 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:23"]Minä en ainakaan tykkäisi, jos päiväkoti pyytäisi tuomaan jotain kaupasta ostettavaa, esim. kyniä tms. [/quote]

Mun mielestä taas noitakin voi pyytää, jossakin perheessä voi olla turhan paljon jotain tollaista (tullut vaikka lahjaksi niin että samaa tavaraa on monta pakettia, lapset kasvaneet eivätkä enää käytä isoja "pikkulasten" liituja ym.). 

Toisaalta, jos määrärahat eivät riitä tarvittavan hankkimiseen, mutta tavara saadaan ilmaiseksi muuta kautta, ei sitä rahaa ainakaan lisää myönnetä...

Vierailija
5/12 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei saisi pyytää, pakottaa ei toki voi.

Vierailija
6/12 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pk pyysi leipomistarvikkeita. Toki oli täysin vapaaehtoista.

Vierailija
7/12 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voisi olla sellainen ns. tarvikelista, mistä vanhemmat voisi sitten katsoa mitä puuttuu ja mahdollisuuksien mukaan hommata niitä. Tiedän, että monissa paikoissa säästetään päiväkodeissa, mutta tällälailla saisi lapsille askartelutarvikkeita, eikä varmaan kaada yksittäisen perheen taloutta. Itse olisin valmis tuomaan päiväkotiin jotain pientä tarviketta, ihan vain kaikkien lapsien takia.

Vierailija
8/12 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan tykkäisi, jos päiväkoti pyytäisi tuomaan jotain kaupasta ostettavaa, esim. kyniä tms. Sen sijaan kierrätysmateriaalin pyytäminen askarteluun olisi oikein hyvä idea, eli jos tarvitaan askartelujuttuihin esim. pilttipurkkien kansia tai sekalaisia nappeja, villalankakerien loppuja tms. niin niitä voi mielestäni pyytääkin.

Vierailija
9/12 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungissa eräs päiväkodin johtaja laittaa facebookin kirppikselle ilmoituksia, että otetaan vastaan milloin mitäkin lasten käyttöön päiväkotiin. Hyvä juttu mielestäni, kun saa sitten laittaa itsekkin hyvän kiertämään. Muidenkin kannattasi ottaa mallia.

Vierailija
10/12 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/12 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
12/12 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta itselle turhan tavaran vieminen on oikein hyvä juttu. Kääntöpuolena toki on se, että kunnan velvollisuus on taata riittävät materiaalit varhaiskasvatuksen, esi- ja perusopetuksen käyttöön.

Meillä pyydetään kierrätysmateriaaleja aina välillä eli vessapaperirullia, juurikin noita nappeja ja lankoja. Monet vanhemmat lisäksi usein kysyvät, että tarvitsemmeko sitä ja tätä. Kerran saimme mielettömän määrän puuhelmiä kun eräs isä oli ostanut auton, jossa oli ne vanhanaikaiset puuhelmistä tehdyt penkinsuojukset. Sellaisia olen yrittänyt välillä kirppareilta löytää, ne helmet olivat juuri sopivia pujotteluun!

Lto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi