Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paha kissalle jos se luovutetaan jo 8-viikkoisena?

Vierailija
01.08.2021 |

Tuleeko kissasta automaattisesti arka ja häiriintynyt?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paha.

Vierailija
2/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että se 12 viikon raja on arvalla heitetty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ja nykyään raja on 14 viikkoa.

Vierailija
4/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Odota ees 12 viikkoa (nykyraja on 14)

Vierailija
5/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että se 12 viikon raja on arvalla heitetty?

No en todellakaan luule, enkä minä mitään ole luovuttamassa, enkä ottamassa. Tuli vain yhden ihmisen kautta tuollainen asia esiin ja mietin että mitenkähän se kissa pärjää.

Vierailija
6/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii vielä emoa. Juuri otin rotukissan 14 viikkoisena.

Vierailija
7/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä emosta ja toisista pennuista liian aikaisin erotetut kissat saavat huonomman immuniteetin ja kuolevat nuorempina.

Vierailija
8/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee käytöshäiriöitä ja hutipissoja sinne tänne noilla liian aikaisin luovutetuilla.

Vierailija
9/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun seitsenvuotias kollikissani vieroitettiin 8-kuukautisena. Oli oppinut emoltaan tarvittavat taidot. Jos tuolla olisi jotain ongelmia tai luonnevikoja tullut vieroituksesta, kai ne olisivat jo ilmenneet.

Vierailija
10/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun seitsenvuotias kollikissani vieroitettiin 8-kuukautisena. Oli oppinut emoltaan tarvittavat taidot. Jos tuolla olisi jotain ongelmia tai luonnevikoja tullut vieroituksesta, kai ne olisivat jo ilmenneet.

Vai 8-viikkoisena?

Vierailija
11/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai 8-viikkoisena?

Joo viikkoja piti kirjoittaa. Leikattiin kahdeksankuukautisena kyllä. Tuo kissa on ollut koko ikänsä terve.

Vierailija
12/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit varmaan ’viikkoisena’? Ei se silti hyväksi pennulle ole vaikket sinä mitään vikaa huomaisikaan.

Vierailija
13/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissasta voi tulla häiriintynyt jo ennen luovuttamista, jos sitä on käytetty leikkivälineenä.

Vierailija
14/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voihan sen kehitys häiriintyä synnyinkodissa. Mutta koska pentuja on yleensä monta, ne eivät todennäköisesti joudu yksipuolisesti häiriköinnin kohteeksi.

Vierailija
15/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit varmaan ’viikkoisena’? Ei se silti hyväksi pennulle ole vaikket sinä mitään vikaa huomaisikaan.

Jep, niin viikkoja. Itsevarma kissa siitä on kasvanut. Utelias, ei pidä autolla matkustamisesta, mutta uusissa paikoissa on hyvin nopeasti kuin kotonaan. Viihtyy ihmisten seurassa, osaa suhtautua vieraisiin kissoihin, koiriin ja muihin eläimiin niin kuin täyspäinen kissa ainakin. Ulkoilee hihnassa mielellään.

Nyt tuossa vieressä moukuu, että pitäis lähteä kävelylle. Sillä on yksi ikkunaprinsessa tyttökissa jota se käy joka ilta katsomassa. Mitähän se siitäkin, leikattu kolli.

Enpä tuon kanssa ole ongelmia huomannut.

Vierailija
16/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule automaattisesti häiriintynyt, mutta toki tuota luovutusikäsuositusta kannattaa silti noudattaa.

Kun olin lapsi niin meidän mökkinaapureille syntyi vahinkopentue ja otimme pennun, joka oli maksimissaan 8 vko ikäinen. Asenne oli "ottakaa tai ammutaan pentu". Kissa eli 18-vuotiaaksi eikä sillä esiintynyt mitään häiriökäyttäytymistä vaan oli täysin normaali, ihana kissa.

Nyt minulla on toinen kissa, jonka sain myös arviolta 8 vko iässä. Sekin oli vahinkopentueesta ja ymmärtääkseni jo emosta vieroitettu siinä vaiheessa kun tuotiin minulle. Kissa on nyt 11-vuotias, muuten terve ja normaali mutta se on ollut aina kova varastelemaan ruokaa, en tiedä voiko liittyä tuohon aikaiseen luovutusikään. 

Vierailija
17/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli kissanpentu 4viikon iässä. Koska emo ei pystynyt huolehtimaan pennuista. Pureva riiviö oli ekan vuoden, mutta sterilointi rauhoitti kisun ja pikku hiljaa siitä tuli kelpo koti kissa. Syli kissa vasta vuosien päästä. Nykyisin nukkuu mieheni ja minun välissä omalla tyynyllä. :D

Itsellä on ollut myös luovutusiässä tullut kissa nykyistä ennen. Se oli kiltimpi ja rohkeampi. Koskaan ei purrut tai raapinut ketään.

Vierailija
18/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, ihana kuulla, että ei automaattisesti traumatisoidu, sillä olen niin miettinyt tuota tutun kissaa jonka näin ja joka oli mielestäni liian pieni olemaan erossa äidistään. No, ehkä se tottuu uuteen perheeseen. Rakkautta se ainakin saa.

Ap

Vierailija
19/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee kissanpentu syyskuun puolessa välissä kun se on 14-viikkoinen. Tällä aikaa me käydään sitä katsomassa ja totuttamassa pikkuhiljaa meihin niin ettei raukka joudu ihan pystymetsästä vieraiden luo

Vierailija
20/26 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee kissanpentu syyskuun puolessa välissä kun se on 14-viikkoinen. Tällä aikaa me käydään sitä katsomassa ja totuttamassa pikkuhiljaa meihin niin ettei raukka joudu ihan pystymetsästä vieraiden luo

Tuo on minustakin paras systeemi, eli vähitellen totutella sitä kissaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi