Toinen nainen ihastunut mieheeni
Tiiviissä harrastusporukassa on nainen, joka on jo vuoden ollut ihastunut mieheeni. Aluksi aattelin, että sellaista sattuu ja aikuinen ihminen selvittää tunteensa ja pääsee asiasta yli. Syksyn mittaan hän tuntui vain kiihdyttävän tunteitaan mm. hakeutumalla mieheni seuraan ja pyytämällä hänet treenaamaan kaksin. Mies koki olevansa hankalassa tilanteessa ja toivoi asian ratkeavan sillä, että nainen tajuaisi käyttäytyä korrektisti. Eli itsestään. Mulla puolestaan alkoi ymmärrys ja myötätunto kadota.
Tän vuoden aikana naisen lähestymiset ovat vaihdelleet. Välillä hakeutuu ja yrittää järjestää itsensä kahden kesken mieheni kanssa. Mä olen ollut välillä hyvinkin epäystävällinen ja tyly häntä kohtaan. Mies on opetellut sanomaan napakasti, mutta ystävällisesti rajat tälle naiselle.
Nainen on nyt kesän aikana toistuvasti puhunut jopa minulle ihastumisestaan (mainitsematta nimeä), mutta toki tää on selvää. Nyt kun olemme kesän jälkeen palanneet harrastuksemme pariin, on epäkorrektia käytöstä hiukan ilmassa. Menimme kesän aikana naimisiin ja toivon tän naisen vihdoin käsittelevän tunteensa kuntoon. Mitä ihmettä me voidaan vielä tehdä? Harmittaa, kun tulee oltua tälle naiselle hiukan tyly, vaikka varmaan mun käytös kumpuaa jostain biologiasta.
Kommentit (20)
Hei alapeukuttajat!
Ehdotin viestissä 9 että asioista keskusteltaisiin ja tuo ihastunut pidettäisiin ystävänä. Voisitteko jokainen kertoa, miksi alapeukutitte ja miksi se on huono asia?
Mies 50v.
Joo, kyllä saattaa ihastus kestää. Minuun oli yksi menneisyydestä tuttu mies ihastunut vuosikausia, vaikka emme pitäneet yhteyttä. Sitten hän otti yhteyttä ja kertoi tunteistaan. Olin ihan puulla päähän lyöty. Juttelimme jonkin verran hänen tunteistaan, minä kerroin olevani onnellisesti naimisissa, kerroin miehelleni tästä tyypistä ja juttelin myös mieheni kanssa hänestä.
Muutaman kuukauden kuluessa yhteydenpitomme laantui itsestään (kun mies tajusi, että haluan pysyä mieheni kanssa) ja nyt olen itse kuitenkin jollain tavalla ihastunut tuohon toiseen. Kai siksi, kun olen nähnyt miten vahvat hänen tunteensa ovat, ja se jotenkin imartelee. Emme nyt ole olleet yli vuoteen yhteydessä, mutta jollain tasolla olen silti häneen edelleen ihastunut. Ja omaa miestäni siis rakastan myös edelleen, eikä tämä koko sotku ole suhdettamme ainakaan heikentänyt.
Olen ajatellut, että tunteeni toista miestä kohtaan joko menevät ohi tai sitten eivät, miten vaan. Ei niistä minusta haittaakaan ole kenellekään, kun oman mieheni kanssa kaikki on hyvin. Mitä vanhemmaksi tulee sitä paremmin hyväksyy tällaisia kaavasta poikkeamia ja epätäydellisyyksiä. Tunteita tulee ja menee, ei niitä tarvitse säikkyä.
No kyllä täytyy olla jo vähän tyhmäkin tämän naisen.Miehesi on nyt tässä avainasemassa.Hänen täytyy laittaa "peli" poikki,selvemmin.
Epäilen kyllä vähän voiko ihastus kestää vuoden jos miehesi ei jotenkin flirttaile hänelle. Ehkä mies nauttii saamastaan huomiosta, eikä tee selväksi sille naiselle ettei mitään tule olemaan. Pitää häntä varalla jos teille tuleekin ongelmia..
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 08:48"]
Epäilen kyllä vähän voiko ihastus kestää vuoden jos miehesi ei jotenkin flirttaile hänelle. Ehkä mies nauttii saamastaan huomiosta, eikä tee selväksi sille naiselle ettei mitään tule olemaan. Pitää häntä varalla jos teille tuleekin ongelmia..
[/quote]
just sama tuli mieleen. Ei mies sun nähden naisen kanssa flirttaa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 08:39"]
Nainen on nyt kesän aikana toistuvasti puhunut jopa minulle ihastumisestaan (mainitsematta nimeä), mutta toki tää on selvää.
[/quote]
Ettet vaan olis kuvitellut koko asian? Tuskin hän sulle ihastuksestaan puhuisi, jos kohde olis sun miehesi. Älä ole sairaalloisen mustasukkainen vaimo. Minäkin menetin parhaan miespuolisen ystäväni, kun muijansa vahtasi koko ajan ja kuvitteli mun vikittelevän miestään. Hohhoijaa. Yhdessä voi treenata "kiihdyttämättä tunteitaan"
Olisit kysynyt, kenestä nainen avautuu, kun kertoo ihastuksestaan. Ja laittanut itse pelin poikki.
Ainoa "flirtti", mitä mieheni harrastaa on sama ystävällisyys, mitä hän on kaikille.
Kyllä, minäkin pidän häntä tietyllä tapaa yksinkertaisena. Akateemisesti älykäs ja fiksu nainen, mutta sosiaalisesti ei sitten älykkyyttä edes keskiverron verran. Mies on ollut häntä kohtaan napakampi kuin mikä hänen luonteelleen luontaista. Ja siksipä tilanne häntä ahdistaakin, vaikka varmasti jokaista aluksi huomio imartelee. Olet oikeassa siinä, että jos tilanne jatkuu, on miehen oltava entistä selkeämpi.
Voi ihastus kestää pitkäänkin vaikka toinen ei anna vastakaikua. Itse olin kerran ihastunut exäni ystävään parin vuoden ajan vaikka tämä ei flirttaillut minulle tai muutakaan. Näimme pari kertaa viikossa ja se riitti ylläpitämään tunnetta. Muutimme sitten muualle ja näkemiset harveni, tunnekin unohtui vähitellen.
Jos kaikesta ymmärrettäisiin puhua niin tämäkin tilanne olisi hyvin yksinkertainen. Naiset siis keskenään juttelisivat tästä ihastumisesta. Silloin selviäisi onko juuri tuo mies ihasruksen kohde. Ei siitä ole vahinkoa vaikka olisikin ihastunut. Tuo varattu nainen voisi kiukuttelun sijaan olla ylpeä tilanteesta kun on saanut kiinnostavan saaliun.
Miehen ei tarvitse "viheltää peliä poikki" vaan ihastunut nainen voi olla ystävä. Ei niitä ystäviä koskaan ole liikaa. Ei edes haittaa vaikka ihastunut nainen osoittaa ihastumistaan. Siitä voisivat kaikki nauttia.
Oikealla asenteella voisi tuon ihastuneen naisen ottaa ystäväksi joka käy kylässäkin.
6: jos vielä tulee puheeksi, voisin kysyäkin suoraan. Tämä on vain yksi kerta kun mulle asiaa sivuutti, muutoin on puhunut ihastumisen tunteistaan porukassa tai facebookissa.
ap
Ap, tuo on sinun toiveajatteluasi. Ei sinun miehesi kenelläkään muulle kelpaa. Tuo nainen on vain normaalin ystävällinen.
Upea mies sulla. Mitä sä sille naiselle kiukkuat? Mieshän tässä ylläpitää kuviota. Tuon naisen jälkeen tulee seuraava ja sitten taas uusi. Ei oikein lupaavalta vaikuta tuollainen liitto. Joka suuntaan ystävälliset ihmiset ovat epävarmaa porukkaa.
:D Eli on olemassa vain ääripään vaihtoehdot: joko minä kuvittelen koko asian tai sitten mies on mukana touhussa. Missään nimessä asia ei ole niinkuin kerrotaan ;)
Kiitoksia noista muutamista asiassa pysyvistä vastauksista :) Hyviä ideoita ja potkua asian hoitamiseen tuli!
ap
Mistä te siis tiedätte varmaksi tän ihastumisen, tai sen että kohde on juuri sun miehesi? Onko se täysin varmaa, koska siitä täytyy varmistua ennen kuin mihinkään toimenpiteisiin alkaa. Helposti käy niin, että jos keksii itse jonkun skenaarion, niin sitö alkaa vahvistamaan huomaamattaan itse. Listatkaa kaikki asiat objektiivisesti miehesi kanssa a jos yhtään tulkinnanvaraisuutta jonkun asian suhteen niin ilmaisette reilusti että asian voisi tulkita toisella tavallaki..
En epäile etteikö tämä voisi olla totta, voi hyvinkin olla. Mutta itsekin sanoit että tällä naisella on kömpelö sosiaaliset taidot. Heitä tulkitaan myös hyvin usein väärin. Itse olen todella seuraihminen ja sosiaalinen, mutta jotkut ihmiset saa mut käyttäytymään oudosti. En tiedä mistä se johtuu, mutta monesti mietin kauhulla että ei kai vaan ajattele että tässä olisi jotain kiusallisia tunteita pelissä.. En siis todellakaan ole ihastunut.
Sitten jos/kun tilanne varmistuu, niin siinä tapauksessa sitten rajat täytyy tehdä selväksi ja sen voi tehdä ystävällisestikin. Voi huomauttaa aina jos hän tekee tai ehdottaa jotain sopimatonta tms. Jos tuollaista ei tapahdu koskaa, siis mitä mistä voisi toista ihmistä huomauttaa,voi taas palata itse miettimään että tuliko tehtyä virhearvio ja tilanne on normaali. Tsemppiä! Suora puhe auttaa monesti kummasti.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:03"]
Jos kaikesta ymmärrettäisiin puhua niin tämäkin tilanne olisi hyvin yksinkertainen. Naiset siis keskenään juttelisivat tästä ihastumisesta. Silloin selviäisi onko juuri tuo mies ihasruksen kohde. Ei siitä ole vahinkoa vaikka olisikin ihastunut. Tuo varattu nainen voisi kiukuttelun sijaan olla ylpeä tilanteesta kun on saanut kiinnostavan saaliun.
Miehen ei tarvitse "viheltää peliä poikki" vaan ihastunut nainen voi olla ystävä. Ei niitä ystäviä koskaan ole liikaa. Ei edes haittaa vaikka ihastunut nainen osoittaa ihastumistaan. Siitä voisivat kaikki nauttia.
Oikealla asenteella voisi tuon ihastuneen naisen ottaa ystäväksi joka käy kylässäkin.
[/quote]
Joo monesti ihastus laantuu, jos siitä puhutaan. Siitä katoaa se salailuelementti ja mielenkiinto lakkaa. Tai sitten saa vahvistuksen sille että muut osapuolet ovat tietoisia asiasta ja aikovat kuitenkin elää yhdessä omassa parisuhteessaan. Joskus se täytyy vain kuulla ja nähdä itse. Ihastuneethan voi olla ku huomattuja ettei ne tajua mitä havittelevat,ellei joku palauta maan pinnalle. Mutta kaiken voi tehdä ystävällisyydelläkin. En näe mitään syytä sille, ettette voisi olla ystäviä, mutta se taitaa olla aika pitkälti kiinni sitten siitä miten ko nainen ottaa pettymyksen vastaan.
Minäkin aloin miettiä, että mistä olette ihan varmoja naisen ihastumisesta? Ihmiset viestittävät niin eri tavalla. Asun maassa, jossa voidaan käsittää täysin väärin pelkkä ystävällisyys ja sydämellisyys, saati koskettaminen. Täytyy olla tarkkana ettei aiheuta mitään sekaannuksia tunnerintamalla ja pysyä aika coolina, vaikka olisin luontaisesti tosi ystävällinen sukupuolesta riippumatta.
Ihmisten tavassa kommunikoida on isoja eroja. Jotkut pitävät tavallista ystävällisyyttä flirttinä, joku taas ajattelee avoimesti flirttailevansa, kun kohde ei tajua siinä mitään siihen viittavaakaan.
Hei, olemme kyllä ystäviä ja kyläilemme yms jo nyt porukalla. Harrasteporukkamme on aika pieni. Tämän enempää emme ole kiinnostuneet ystävystymään, tämä nainen on luonteeltaan erilainen kuin me (huumorintaju, periaatteet, puheenaiheet) En mä sentään niin suoraan tyly ole, etteikö olla väleissä.
En lähde avaamaan yksityiskohtia, mutta ihastus on selvä. Silloin, kun hän siitä minulle mainitsi, ajattelin itsekin että ei varmaan enää voi olla mieheni kun mulle puhuu ja aattelin tunteiden siirtyneen erääseen toiseen. Mut olin väärässä. Katsotaan, miten tilanne etenee, kiitoksia vastauksista.
ap