Alatko suhteeseen jonkun kanssa jolla on ampuma-ase(ita) kotona?
Kommentit (47)
Jos nainen on kiva, niin miksi en alkaisi. Vai taikoititko, että pitääkö aseiden luvallisuus tarkistaa?. Tiedätkö, että Suomessa on satoja tuhansia luvattomia aseita, lähinnä perua sota-ajalta.
Riippuu miksi ne aseet on siellä ja mikä niiden tarkoitus on.
Riippuu vähän ovatko luvallisia ja harrastaako ampumista tai metsästystä. En varmaankaan löytäisi samaa säveltä sellaisen ihmisen kanssa, jolla on luvattomia aseita turvaksi tai muuten vain kotonaan.
Miksei. On minunkin kotonani ollut ampuma-aseita, koska isäni harrasti metsästystä. Eivätkä ne aseet missään kaapissa olleet, mutta en kiinnittänyt niihin mitään huomiota. Joskus huvittaa, kun joillakin ihmisillä on hirveä asefetissi ja saavat jotain irstasta vallan tunnetta niistä. Minulle ne eivät ole sen kummempia esineitä kuin vaikka puukot, toki kumpiakin pitää käsitellä varovasti.
Niiden omistaja voi harrastaa esim. metsästystä tai tarkkuusammuntaa. Molempia tunnen ennestäänkin ja ihan kunnon ihmisiä ovat. Tai sitten voi harrastaa esim. airsoft-ammuntaa yms.
Minkään rikollisjengiläisen kanssa en seurustelisi. En tiedä, säilyttävätkö poliisit aseitaan kotonaan.
Olen naimissa sellaisen miehen kanssa.
Vain Kun ne on Luvallisia, että hän tykkää käydä metsällä, ja on Voimassa oleva hyväksytty
metsästyskortti ja lupa tai hän harrastaa ampumaurheilua.
Itse en harrasta kumpaakaan mutta on Vain silloin ok ja ne on Asekaapissa.
Poliisihan eikä yksityisetsiväkään Ei tietysti tuo asetta kotiin eikä ammatti sotilas.
Muuten En missään nimessä seurustelisi tai lähtisin Heti ne nähtyä Kotiin!
Jos ne Ei olisi Asekaapissa eikä Voimassa olevaa , metstykorttia ja niin .
Tietysti Se aseenkanto lupa , !
Olen seurustellut selaisen kanssa. Aseet ovat lukitussa kaapissa.
Toki, jos aseille on järkevä tarkoitus ja ne säilytetään asianmukaisesti.
Metsästystä olen itsekin harrastanut, joten voisin alkaa. Mutta vain luvalliset aseet käy.
Vierailija kirjoitti:
Vain Kun ne on Luvallisia, että hän tykkää käydä metsällä, ja on Voimassa oleva hyväksytty
Poliisihan eikä yksityisetsiväkään Ei tietysti tuo asetta kotiin eikä ammatti sotilas.
OIkeasti - siis seurustelun alkuvaiheessa - pyydättekö tulevaa tulevaa seurustelukumppania (nainen tai mies tai vaikka nykyaikaisesti vaikka le spopari) esittämään dokumentit aseiden luvanvaraisuudesta ja asekaapin sertifikaateista ja lukituskäytönnöistä?
Vierailija kirjoitti:
Niiden omistaja voi harrastaa esim. metsästystä tai tarkkuusammuntaa. Molempia tunnen ennestäänkin ja ihan kunnon ihmisiä ovat. Tai sitten voi harrastaa esim. airsoft-ammuntaa yms.
Minkään rikollisjengiläisen kanssa en seurustelisi. En tiedä, säilyttävätkö poliisit aseitaan kotonaan.
Eivät. Se niin kuin muutkin virka-asun osat jätetään laitokselle työvuoron päätteeksi. Eivät siis edes tuo niitä poliisihaalareitaan kotiin.
Metsästystä tai harrastukseen luvalliset on ok. Dark webistä joku laiton olisi vähän eri asia. Jos on omaksi suojaksi hankittu, niin vähän arveluttaisi millaisessa maailmassa elää ja haluanko olla osa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OIkeasti - siis seurustelun alkuvaiheessa - pyydättekö tulevaa tulevaa seurustelukumppania (nainen tai mies tai vaikka nykyaikaisesti vaikka le spopari) esittämään dokumentit aseiden luvanvaraisuudesta ja asekaapin sertifikaateista ja lukituskäytönnöistä?
Ei niitä tarvitse erikseen esitellä, kun asianmukaisesti kertoo, miksi kotona on aseita.
en kyllä alkaisi ikinä. turha tappaminen tappamisen ilosta ei sovi minun ajatusmaailmaan. yleensäkkin viattomien eläinten tappaminen on säälittävää, siinä ei ole mitään miehekästä. mies ja metsästäminen on säälittävää kateltavaa.
Sveitsissä olisi asekauhisilla naisilla iso ongelma. Nimittäin lähes kaikillä (armeijan käyneillä ja niillä jotka kuuluvat ikänsä puolesta puolustusvoimien reserviin) miehillä on rynnäkkökivääri ihan kotonaan. Ja panoksia.
Vierailija kirjoitti:
en kyllä alkaisi ikinä. turha tappaminen tappamisen ilosta ei sovi minun ajatusmaailmaan. yleensäkkin viattomien eläinten tappaminen on säälittävää, siinä ei ole mitään miehekästä. mies ja metsästäminen on säälittävää kateltavaa.
Aseen voi omistaa ja sitä voi jopa käyttää ilman, että ikinä tappaa yhtään elollista olentoa. Vai onko sinulle ammunta ihan vieras urheilulaji?
Tyhmä kysymys: saako Suomessa säilyttää käsiaseita kotona?
Olen siis tapaillut miestä, jolla oli käsiase. Sanoi, että johtuu siitä, että on joku vartija/järjestyksenvalvoja lupa.
Tiedä sitten.. Nyt kun jälkikäteen ajattelen. 🤔
Olen sellaisessa suhteessa. Ja luvat ja kunnon kaapit pitää olla, tietysti.
Alan ja olen. Useampi asekaappi vaatehuoneessamme.