Mittasi ja mitä kokoa käytät?
Eli kerro sukupuoli, pituus, rinnanympärys, vyötärönympärys ja lantionympärys sekä mitä vaatekokoa käytät
Kommentit (51)
167/53, 84-63-86, vaatekoko s yleensä. Enemmän ostan mittojen mukaan kuin koon mukaan.
165 cm 94-73-98
S tai M, yleensä 38 mutta löytyy kaapista myös 36 ja 40. Valmistajien välillä on tosi paljon eroja näissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
171 cm, nainen
rinta 98, vyötärö 77, lantio 99
vaatekoko 40 - 42, joskus paidoissa 44
Mielenkiintoista. Oon myös 171 cm, 65 kg. Mitat 98-74-98 ja koko M ja 38 yleensä aina, harvoin 40.
Väärä koko sulla ainakin kokotaulukoiden mukaan.
Minkä kokotaulukon? Halpiskaupan ehkä. Esim. tämän ei, osin menisi jopa 36: https://www.kekale.fi/kokotaulukko-naisten-ylaosat
Tiimalasivartalolla valitaan vaatteet vyötärön mukaan ja malli niin, että menee myös rinnoista ja lantiolta. Muuten näyttää lihavalta ja vaatteet pussittaa.
Marimekolta, Kaikolta ja R/H:lta menee aina koot M tai 38. Joskus jopa S. H&M ja muut halpikset sitten housuissa 40, paidoissa M tai 38. Käytän lähinnä joustavia paitoja. Paitapuserot kannattaa unohtaa.
N 164/46
84/66/84
S/M
Tuntuu hämmentävältä, mikä oikeaan kokoon oikein vaikuttaakaan, kun monet minua pidemmät ja painavammat ihmiset, joiden mitat ovat suuremmat, käyttävät pienempiä kokoja.
Vierailija kirjoitti:
N 164/46
84/66/84
S/M
Tuntuu hämmentävältä, mikä oikeaan kokoon oikein vaikuttaakaan, kun monet minua pidemmät ja painavammat ihmiset, joiden mitat ovat suuremmat, käyttävät pienempiä kokoja.
Mäkin vähän ihmettelen miten esim. rinnanympäryksellä 94 cm saa xs-kokoisen paidan ahdettua päälleen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 164/46
84/66/84
S/M
Mäkin vähän ihmettelen miten esim. rinnanympäryksellä 94 cm saa xs-kokoisen paidan ahdettua päälleen..
Vastasin ekalla sivulla, mulla mitat 98-64-92 ja koot xs/s/m. Nimenomaan niin että yläosissa yleensä aina M ja alaosista menee jopa xs usein.
Vierailija kirjoitti:
Oon 165 cm pitkä tyttö. Mun rinnanympärys on päältä 96 cm ja alta 85 cm, vyötärönympärys 86 cm ja lantionympärys 110 cm. Mun vaatekoko vaihtelee valmistajan mukaan 38 ja 42 välillä ja käytän yleensä kokoa M (joissain vaatteissa myös koko S sopii)
Tuollaisella vyötärönympäryksellä ei mitenkään voi olla kokoa M, saatikka että S, ellet sitten käytä jotain halpaa ja runsaasti venyvää trikoota, tai ahtaudu muuten ihan liian pieniin vaatteisiin. Minun mittani ovat 98cm, 82cm vyötärö ja lantio jotain 105cm -> olen kokoa L, yläosa 40-42 ja alaosa 44. Ainoastaan niistä erittäin venyvistä trikoista menee M. Pituutta 172cm.
Miten joku muka tietää nuo ympärykset? Jos joku tekee minulle vaatteen, hän mittaa ne, enkä minä kiinnitä niihin mittoihin huomiota.
N 163 cm 92/72/92
Käytän pääsääntöisesti kokoa S tai 36. Jotkut alaosat on XS tai 34 ja pitkähihaiset trikoopaidat tai merinoneuleet saattaa olla M.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 165 cm pitkä tyttö. Mun rinnanympärys on päältä 96 cm ja alta 85 cm, vyötärönympärys 86 cm ja lantionympärys 110 cm. Mun vaatekoko vaihtelee valmistajan mukaan 38 ja 42 välillä ja käytän yleensä kokoa M (joissain vaatteissa myös koko S sopii)
Tuollaisella vyötärönympäryksellä ei mitenkään voi olla kokoa M, saatikka että S, ellet sitten käytä jotain halpaa ja runsaasti venyvää trikoota, tai ahtaudu muuten ihan liian pieniin vaatteisiin. Minun mittani ovat 98cm, 82cm vyötärö ja lantio jotain 105cm -> olen kokoa L, yläosa 40-42 ja alaosa 44. Ainoastaan niistä erittäin venyvistä trikoista menee M. Pituutta 172cm.
Kyllä voi. Esim. H&M:n M-koko on mulle reilu. Paidat on mulla usein kokoa S, paitsi jos haluan jonkun lötkömmän, jolloin M-ko'on paita kelpaa, koska se on löysä
170cm/60kg naisellinen treenattu vartalo. Usein S kokoa.