Olenko minä hullu vai mieheni kamala isä?
Mieheni oli 1vko erossa 2sta lapsestamme (4v,5v). Vietti heidän kanssaan aikaa sohvalla puoli tuntia katsellen pikku kakkosta. Sen jälkeen minä vein lapset saunaan, hoidin normaalit iltatoimet yms ja mies ei enää osallistunut. Aamulla lähti sanomatta hei.
Tuli takaisin, oli kotona mutta hoisi tietokoneella asioitaan eikä ollut hetkeäkään lasten kanssa. Sitten lähti taas äitinsä kanssa mökille viikonlopuksi. Onkohan kaikkien miehet näin ihania vai olisikohan minun aika nostaa kytkintä.... Kun olen eron ottanut puheeksi, syyllistää minua lasten hyvinvoinnilla.
Kommentit (26)
Meilläkin on vähän tollasta, ikävä kyllä. Pitää kato huilata selkä sohvassa kiinni, kytätä telkkaria tai näprätä puhelinta. Ja lasten liian kovat äänet alkaa ahdistaan. On niin raskas työ. Tekee kyllä muutamia kotitöitä. Yhteinen harrastus vanhemman lapsen kanssa. Muussa en juurikaan apua saa lasten kanssa. Hyvä kun edes tajuaa antaa lapsille ruokaa ellen sano erikseen kun itse olen lähdössä esim asioille.
Voi ap !
Minulla myös samanlainen vätys miehenä. Sitten, kun asiasta huomautan ja vaadin korjausta tilanteeseen niin alkaa minun haukkuminen ja uhittelu.
Lasten puolesta harmittaa, kun isä ei välitä.. Ei ainakaan minun mittapuussa välittämistä ja rakkautta ole 30 minuutin tv:n katsominen ja siinä se.
Minä nostan kytkintä, jahka pienin vähän kasvaa. Tässä on hyvää aikaa tehdä oman tulevaisuuden suunnitelma, etsiä asunto, surra hiljaa jo suhteen loppumistakin.. Teen tämän kaiken hissukseen, miehelle eron päivä tulee yllätyksenä. Olen pyytänyt parantamaan käytöstä, mutta mitään ei tapahdu, joten en jää moista pelleilyä loppuiäkseni katsomaan, enkä varsinkaan altista lapsia tuollaiselle.
Lähde ihmeessä, jos miehesi ei ryhdistäydy !
Miten ajattelet että tilanne paranee jos eroatte? Ajattelitko antaa lapset isän luo kirjoille vai miten järjestät asiat niin, ettet joudu hoitamaan heitä?
Ei oo normaalia. Meillä lapsilla kova ikävä isäänsä kun on työmatkalla. Voi olla reissun jälkeen väsynyt mutta ei näytä sitä, hoitaa iltanukkumaanlaitot yksin tai puoliks mun kanssa kun tulee kotiin ja pyrkii olemaan lasten kanssa. Tietty tuo tuliaisia ja leikkii lasten kans. Lapset 5 ja 8.
Minä hoidan lapset mielelläni, en vaan jaksa yhtä isoa mulkkua siinä ohessa. Jos mies haluaisi jatkossa tavata lapsiaan, olisi minulla hiukan vapaa-aikaa, mitä ei nyt ole ollenkaan.
Miten ajattelet että tilanne paranee jos eroatte? Ajattelitko antaa lapset isän luo kirjoille vai miten järjestät asiat niin, ettet joudu hoitamaan heitä?
[/quote]
Kyllähän tuo aika kamalalta kuulostaa. Mutta hei on aika yleistä sekin, että erolapset viettävät isän kanssa enemmän aikaa kuin ydinperheessä elävät. Juuri siksi, että heillä on esim. se yksi kokonainen vuorokausi viikossa kokonaan isän kanssa, ja silloin isä "joutuu" tekemään kaikki hoitotoimenpitee yksin. Jos ei siis ole jo hommannut uutta naista, jolle sälyttää osan tehtävistä, tai mene aina lasten kanssa mamman luo.