Vaihto Diane Novasta Cypretyliin
Onko jollain jotain fiksua sanottavaa mun ongelmaan? Diane Nova aiheittaa mulle kummaa tiputtelua, joten aattelin jos Cypretylin kanssa ei ois samaa ongelmaa.
Kommentit (7)
No Cypretyl on rinnakkaislääke, joten voi tehdä samaa. Siinä on vaan erilaisia "tukiainesosia", mutta vaikuttava aine sama. Mulla kyllä toimii hyvin ja on onneksi halvempi.
Sehän on käytännössä ihan sama valmiste, joten ei siinä pitäisi olla muutosta. Mut kokeile ihmeessä, eihän se ota jos ei annakaan.
No voi hitto :/ kun tän tiputtelun kanssa menee hermo, mutta tarvisin e-pillerin joka auttaa akneen.
-ap
mulle cypretyl aikoinaan sopi kyllä hyvin. ei sivuvaikutuksia. kaiken lisäks oli halpakin :)
Mä tykkäsin Cypretylistä kovasti, tosin Diane Novaa en koskaan syönyt. Vähän kyllä kuivuivat limakalvot mutta nämähän ovat tapauskohtaisia juttuja.
Kerran apteekissa suositeltiin Cypretyliäkin halvempaa pilleriä Freyaa (siis samat vaikuttavat aineet jne, eli sillä samalla Cypretylin reseptillä) ja testasin.
Niin se auttoi limakalvojen kuivumiseen, mutta aina tyhjennysvuodon aikaan iski kaamea parin päivän migreeni. Siis ihan oksennuskohtauksia myöten kunnollinen migreeni. Kysyin neljän kuukauden jälkeen apteekista syytä tälle, ja sanoivat että ihan tavallista e-pillereille. Ei mulla kyllä muut merkit ole moista tehneet, Mercilon vähäsen mutta ei noin pahasti. Ja siis ongelma lähti heti kun vaihdoin takas Cypretyliin.
Niin että Cypretyl hyvä, Freya ei :D
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 21:54"]
Mä tykkäsin Cypretylistä kovasti, tosin Diane Novaa en koskaan syönyt. Vähän kyllä kuivuivat limakalvot mutta nämähän ovat tapauskohtaisia juttuja.
Kerran apteekissa suositeltiin Cypretyliäkin halvempaa pilleriä Freyaa (siis samat vaikuttavat aineet jne, eli sillä samalla Cypretylin reseptillä) ja testasin.
Niin se auttoi limakalvojen kuivumiseen, mutta aina tyhjennysvuodon aikaan iski kaamea parin päivän migreeni. Siis ihan oksennuskohtauksia myöten kunnollinen migreeni. Kysyin neljän kuukauden jälkeen apteekista syytä tälle, ja sanoivat että ihan tavallista e-pillereille. Ei mulla kyllä muut merkit ole moista tehneet, Mercilon vähäsen mutta ei noin pahasti. Ja siis ongelma lähti heti kun vaihdoin takas Cypretyliin.
Niin että Cypretyl hyvä, Freya ei :D
[/quote]
Se on Vreya, ei freya. Tuo Vreya ja Feminil ovat myös aknen hoitoon, rinnakkaislääkkeitä Diane novalle ja Cypretylille. Googleta nämä.
Ei ole.