Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitaasti lämpenevänä naisena ei yksikään mies jaksa odottaa tunteitteni heräämistä

Vierailija
01.08.2021 |

Tuntuu surulliselta. Minulla on aika vaikea tausta (mm. lapsuudenperhe, hyväksikäyttäviä exiä, itseluottamuksen puutetta jne.) ja olen todella varovainen ihmissuhteissani. En pysty heittäytymään siitä huolimatta, että mieleni tekisi. Yksinkertaisesti mielessäni kytkeytyy hälytysääni pälle heti, kun minun pitäisi ilman pitkäaikaista ja syvällistä tutustumista tunnustaa rakkauttani.

Joka ikinen orastava ihmissuhteeni kaatuu siihen, että mies viimeistään puolen vuoden kohdalla vannoo rakkauttaan ja loukkaantuu, kun en tee sitä samaa. Ei riitä, että kerron edelleen haluavani olla yhdessä ja haluavani rakastaa. Kuulemma en tunnu tarpeeksi innostuneelta ja tässä vaiheessa kehään astuu (viimeistään) mustasukkaisuus siitä, että ehkä olen sittenkin muista kiinnostunut.

Yksi vuoden pituinen suhde tuli siis taas päätökseen siksi, etten kuulemma osannut olla tarpeeksi rakastunut. Minulla rakastuminen on prosessi, joka vie aikaa ja olin tähän ex-kumppaniini niin sitoutunut, kuin ikinä edes osaan olla. Minulla vain kestää siinä, että tunnen olevani turvassa toisen kanssa. Tähän tarvitsen aikaa. Ihan vain siksi, että kuka tahansa voi luvata kuun ja tähde taivaalta mutta vasta riittävä määrä käytännön elämää osoittaa todellisuuden. Ex-miesystävä kokee tulleensa huojatuksi ja niin tunnen minäkin. Miehelle hidas etenemiseni oli varoitusmerkki ja minä koen tulleeni taas kerran petkutetuksi siinä, että rakkauttaan vannonut ihminen ei sitten lopulta halunnutkaan olla kanssani.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tldr

jätä se sika jne

Vierailija
2/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lämmitellyt jo 2 vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki koira!

Miksi? Ei koira millään tavalla korvaa ihmissuhdetta. Pidän koirista mutta kaipaan parisuhteesta ihan toisenlaista vuorovaikutusta.

ap

Vierailija
4/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten syytä tuokin, menneisyytesi lapsuutesi exäsi ja väärän värinen pöytäliina. Mene terapiaan äläkä ulise, hoida menneisyyden taakat pois. Mitä terapeutteja miehet ovat, eikun olivatkin syyllisiä.

??

En ole odottamassa mieheltäni tarapiapalvelua.

ap

5/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää selvittää omat möröt pois kaapista ennen uuden ihmissuhteen luontia. Et sinä voi epäilyjäsi tuoda uuteen ihmissuhteeseen. Suurin ihme on, että joku on puolivuotta jaksanut edes yrittää kanssasi.

Vierailija
6/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu, itsellä sama juttu. En yleensä edes kiinnostu juuri kenestäkään ja tiedän ettei tuo "heittäytyminen" onnistu. Terapia voisi olla ratkaisu, mutta olen jo niin tottunut olemaan yksin etten tiedä haluanko enää edes ketään.

Vierailija
7/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35506 kirjoitti:

Sinun pitää selvittää omat möröt pois kaapista ennen uuden ihmissuhteen luontia. Et sinä voi epäilyjäsi tuoda uuteen ihmissuhteeseen. Suurin ihme on, että joku on puolivuotta jaksanut edes yrittää kanssasi.

Juurikin näin

Vierailija
8/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tldr

jätä se sika jne

Miten nämä nerot löytävät tiensä jok'ikiselle palstalle jonka löydän

Vierailija
9/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35506 kirjoitti:

Kyse ei ole mistään "möröistä" vaan ihan vain siitä, että minusta tuntuu vaikealta esim. mennä naimisiin vain  puolen vuoden tuntemisen jälkeen. Tätä kaikki minuun ihastuneet miehet ovat halunneet. Ei ole kelvannut avoliitto, on pitänyt olla muuttamassa heti yhteen jne. Selitinkö väärin tilanteen? Siis miehet ovat vannoneet rakkauttaan hyvin nopeasti ja riitoja on aiheutanut se, että olen pyytänyt hidastamaan ja tutustumaan minuun perusteellisemmin.

Toisekseen olen käynyt terapiassa ja selvittänyt ihan takuulla "möröt" niin pitkälle, kuin mahdollista. Kaikesta koetusta jää valitettavasti aina joku jälki.

ap

Vierailija
10/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tldr

jätä se sika jne

Miten nämä nerot löytävät tiensä jok'ikiselle palstalle jonka löydän

Löydät vain neropalstoille

Vierailija
11/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan. Älä tuhlaa turhaan toisten aikaa.

Vierailija
12/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Aina sanotaan,, kaikki on kiinni tuurista…kenet sattumalta tapaa…..joskus vain on niin onnekas että tapaa juuri sen itselleen oikean ihmisen…..silloin kaikki etenee luonnollisesti…..asioita ei tarvitse miettiä….kaikki etenee luonnollisesti…..

Vierailija
13/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35506 kirjoitti:

Kysyn nyt vielä sitä, mitä sinä siis pidät ihmeenä? Sitä, että olen seurustellut sitoutuneesti puoli vuotta ja käyttänyt kaiken liikenevän vapaa-aikani uuteen kumppaniini tutustuen? Vannonut haluavani olla yhdessä myös tulevaisuudessa.

ap

Vierailija
14/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet tavannut vain vääriä tyyppejä. En edes haluaisi miestä joka haluaa muuttaa puolen vuoden päästä jo yhteen, ihan liian nopeaa toimintaa mulle. Muutenkin olen sitä mieltä, että kaikilla on jotain mörköjä jotka he vievät suhteeseen, pitääkö kaikkien mennä terapiaan? Hyvässä suhteessa on myös mahdollista selvittää omaa päätään ilman että se kuormittaa toista.

Vierailija
15/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet tavannut vain vääriä tyyppejä. En edes haluaisi miestä joka haluaa muuttaa puolen vuoden päästä jo yhteen, ihan liian nopeaa toimintaa mulle. Muutenkin olen sitä mieltä, että kaikilla on jotain mörköjä jotka he vievät suhteeseen, pitääkö kaikkien mennä terapiaan? Hyvässä suhteessa on myös mahdollista selvittää omaa päätään ilman että se kuormittaa toista.

Niin, ja todella hyvässä suhteessa sitä päätä pystyy selvittämään myös sen toisen kanssa ja avulla. Kummatkin.

Vierailija
16/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä35506 kirjoitti:

Kyse ei ole mistään "möröistä" vaan ihan vain siitä, että minusta tuntuu vaikealta esim. mennä naimisiin vain  puolen vuoden tuntemisen jälkeen. Tätä kaikki minuun ihastuneet miehet ovat halunneet. Ei ole kelvannut avoliitto, on pitänyt olla muuttamassa heti yhteen jne. Selitinkö väärin tilanteen? Siis miehet ovat vannoneet rakkauttaan hyvin nopeasti ja riitoja on aiheutanut se, että olen pyytänyt hidastamaan ja tutustumaan minuun perusteellisemmin.

Toisekseen olen käynyt terapiassa ja selvittänyt ihan takuulla "möröt" niin pitkälle, kuin mahdollista. Kaikesta koetusta jää valitettavasti aina joku jälki.

ap

Mulla rupee soimaan hälytyskellot jos toinen alkaa alle vuoden sisään puhumaan häistä tai yhteenmuutosta. En todellakaan ole sellainen ihminen, joka sitoo itsensä toiseen niin nopeasti.

Vierailija
17/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki koira!

Kissat ovat kivempia!

Vierailija
18/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. No nyt kävi näin.

Vierailija
19/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä vedät puoleesi takertuvia miehiä. Yleensä yhteen muutetaan ja aletaan miettiä mitään vakavampaa vasta yli vuoden tuntemisen jälkeen, vaikka fiilikset olisikin selvät jo aiemmin. Ihan vaan, kun on hyvä katsoa ja odottaa miten se elämä sujuu yhdessä myös sen kiihkeimmän alun jälkeen. Talous on myös huono syy muuttaa yhteen, jollei ajatuksena ole jokin kämppistyyppinen suhde eduilla.

Vierailija
20/35 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on sellainen kokemus, että jos ei vastapuolella ne tunteet herää aika pian, niin ei ne herää myöhemminkään. Ei jaksa enää rikkoa itseään sitä "heräämistä" odotellessa.