Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töykein tai omituisin gynekologi, jolla olet käynyt?

Vierailija
15.08.2014 |

Itselläni on jäänyt mieleen pari. Yksi huomautteli tutkimusta tehdessään painostani (ei merkittävää ylipainoa): "Pientä pyöreyttähän sinulla on, mutta ei se haittaa". Liittyi gynetutkimukseen miten?  

Olen sairastanut vesirokon aikuisiällä ja vatsaan on jäänyt niistä ruvista arpia. Gyne: "Tämähän on kuin haulikolla olisi ammuttu". 

Kolmas: sisätutkimus kesti jotenkin ihan tarpeettoman pitkään, kun gyne alkoi rupattelemaan yksityiskohtaisesti oopperasta, jonka oli nähnyt Savonlinnan oopperajuhlilla. En ole muutenkaan mikään oopperan ystävä, joten jaarittelu sormet sisälläni alkoi ihan vähän tuskastuttaa. 

Nämä ovat kaikki olleet miehiä. Ei mitään ihan järkkyjä tapauksia ole kohdalle osunut, mutta näissäkin jo ihan riittävästi. Mikä on sinun oudoin gynekokemuksesi? 

Kommentit (190)

Vierailija
161/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:34"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:24"]Tästä on muutama vuosi, mutta eräs semmoinen n.keski-ikäinen gynemies Espoosta laittaessaan sitä levitintä tunki sen ensin mun naaman eteen ja sanoi että "täältä tulee ankka, kwak kwak" ja muutenkin lässytti kuin viisivuotiaalle. "Ankalla vähän kylmä nokka hui" ja "nyt saattaa kirpaista hupsis pupsis"

Mulla samanlainen kokemus Liedon terveyskeskuksesta, vanhempi naisgyne (+50) ja ensimmäinen käyntini gynellä 15-vuotiaana. "Tämä on tämmöinen ankannokka, ankka sanoo kvaak kvaak!" Muuten ihan mukava, mutta en halua noin intiimissä toimituksessa kuunnella lässytyksiä tms asiatonta. 

Muuten hyvä, mutta olin jo tuolloin 29-vuotias.

[/quote]

Ai hyvänen aika! :D

[/quote]

Vierailija
162/190 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihana gynekologi, mutta kun tarkemmin ajattelen, on yksi asia omituinen:

olen käynyt tällä naisgynellä jo vuodesta 1984 eikä hän ole kertaakaan tutkinut rintojani : O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/190 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
164/190 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kohdunkaulaltani patin, koulun terkka laittoi välittömästi yleislääkärille ja yleislääkäri lähetteen kolposkopiaan. Kolposkopiassa istuin sitten paniikista soikeana ja purskahdin itkuun jo juttelun aikana, sillä lähipiirin nuorella on vakava genitaalinen syöpä. Gyne ei reagoinut itkuuni mitenkään, totesi vain turhautuneena että mitään syöpää minulla ei ainakaan ole kun olen niin nuori (27???!!!). Kun alkoi tehdä sisätutkimusta niin tokaisi, että kuten oli arvellutkin, ei siellä mitään pattia ole. Siinä vaiheessa olin itkuissani niin raivona etten saanut sanaa suustani mutta onneksi gyne kokeili sitten vielä käsin ja löysi patin. Otti päähän aivan todella paljon. (Kontrolli-kolposkopia kohtapuoliin, patti todnäk vaaraton, näin btw.)

Lisäksi vuosin pari päivää kolposin jälkeen, en ole kuullut kenellekään käyneen niin. Kyllä tutkimus koskikin aika paljon, olikohan se gyne liian kovakourainen...?

Vierailija
165/190 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

gyne joka kaivoi autuaasti ja häpeilemättä vastaanotolla nenäänsä. Vähän ällötti.

Vierailija
166/190 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:44"]

Kerran gynekologi tokaisi tarkastusta tehdessään, että "toimivan näköinen peli". Hieman erikoinen kommentti, mutta huumorilla otin :D

[/quote]

Olisit pyytänyt kirjallisena, ja kehystänyt sen sohvan yläpuolelle.

Vierailija
167/190 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:33"]

Omg, ehdottomasti Turun YTHS:än eräs tietty miesgyne, H. P. Kertoi heti ekaks, että on vaihtanut geriatriasta opiskelijoiden terveydenhuoltoon, koska nyt hän "näkee vähän nuorempaa värkkiä". Tökki mun täynnä olevaa virtsarakkoa ultraäänilaitteella ja hekotteli, sanoi mun siskoni olevan luultavasti kaupungin yleinen polkupyörä (oikeesti) ja valitti naisten hysteerisyydestä (kun joka vuosi pitää gynellä ravata)! Tästä henkilöstä on tehty valituksia ja alotettu netissä keskusteluja, joten ei oo vaan mun kokemus. 

[/quote]

Sanomalehdessäkin oli tästä aiheesta juttua muistaakseni, opiskelijatyttöjä haastateltiin siinä. Olin varaamassa aikaa Turun YTHS:ltä, mutta en ottanutkaan aikaa kun oli vain yksi gyne eikä muita vaihtoehtoja. Mikähän ihme tilanne tuossa on, ettei valituksellakaan saada mitään aikaiseksi.

Huumorintajua saa lääkärilläkin olla, mutta gynekologin tutkimuspöytä on vihoviimeinen paikka testata vitsejään potilaaseen. Hyi olkoon.

[/quote]

Eiköhän gynenä nuita vittuja kyllästy kattelemaan jo viikossa, parisssa

[/quote]

ei tarvi laittaa koko nimiä mutta vaikka nimkirjaimet? järkyltä kuulostaa

Vierailija
168/190 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saatana, mitä juttuja. En ikinä ole ollut miesgynellä enkä kyllä mene jatkossakaan.

Vierailija
169/190 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että täällä on muitakin H.P:n asiakkaita Turusta :D niin asiaton mies, että oksat pois.

Toisaalta TYKSissä oli myös joskus reilu 10 vuotta sitten inhottava miesgyne, joka tutki minut ja kyseli samalla itsetyydytyksestä, vaikka sillä ei ollut mitään tekemistä akuutin vaivani kanssa. Kysyi, miten sitä harrastan ja käytänkö jotain välineitä. Se höpisi jostain deodoranttipulloista ja kuusen kävyistä, joita kuulemma on joskus vaginasta löytynyt. Mä siinä pöydällä haarat auki pidättelin itkua 14-vuotiaana.

Vierailija
170/190 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:41"]

Kerran menin uusimaan reseptiä, niin vastassa oli nuori mieskandi ja multa piti ottaa papa. Hän jätti minut pöydälle ilman housuja ja juoksenteli pitkin terveyskeskusta etsimässä sopivia kumihanskoja,  soperteli vielä, että haluanko mieluummin naislääkärin. Olisi kai pitänyt pyytää sellainen. Miesparka oli ihan pulassa. Sain sentään lopulta pillerireseptin matkaan. 

[/quote]

Apua, en tiedä kumpaa säälisin enemmän :D kandiparka!

Vierailija
171/190 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Tampereen YTHS:n gynestä olen minäkin kuullut jos jonkinlaisia juttuja (mm. juuri se peilijuttu). Pakko olla se sama. En mennyt koskaan hänen vastaanotolleen kun vanhemmat opiskelijat olivat valistaneet onneksi ajoissa. Sinne tosin olisi saanut hyvin aikoja kun toiselle (joku nainen, tosi mukava) joutui odottamaan kauemmin. Miesgynen nimeä en edes enää muista ja hän on varmaan jo eläkkeelläkin?

Vierailija
172/190 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:34"]

Itselläni on jäänyt mieleen pari. Yksi huomautteli tutkimusta tehdessään painostani (ei merkittävää ylipainoa): "Pientä pyöreyttähän sinulla on, mutta ei se haittaa". Liittyi gynetutkimukseen miten? 

[/quote]

Olen ottanut työssäni papoja ja sitä voi olla vaikeampi ottaa joskus, jos naisella on ylipainoa. En tosin ikinä sanoisi noin potilaalle!

Vierailija
173/190 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:26"]Mistä te noita miesgynejä yleensä löydätte?

[/quote]

No ainakin tällä pikkupaikkakunnalla on tasan kolme gyneä, kaksi miestä ja yksi nainen. :D aiemmin heitä oli neljä, tosin se neljäskin oli mies...

[/quote]

Asun itsekin pienehköllä paikkakunnalla eikä täällä ole miesgyneä ollut vuosikymmeniin. Taitaa neljä tai viisi olla tällä hetkellä, kaikki naisia

Vierailija
174/190 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko huomanneet että gynet ovat noin keskimäärin aika outoa porukkaa? Usein ihan omissa maailmoissaan, oudot jutut ja homssuinen olemus? Toki fiksujakin gynejä on, mutta mulla on ammatiryhmästä vähän kummallinen kuva

Vierailija
175/190 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla kaikki olleet ok. En itse asiassa ikinä käynyt varsinaisesti gynellä, mutta esim ehkäisyä hakiessa terkkarin lääkäri on kyllä tutkinut.

Tämä ei ole oma juttuni, enkä tiedä onko se keksitty vai oikeasti tapahtunut. Mutta tarinan mukaan joku odotteli gynelle pääsyä kun pari gynekologia käveli siitä ohi toisiaan vastaan ja toinen huikkasi toiselle "montakos vittua oot tänään räplänny?". Tuo olis kyllä mahtavaa työpaikkahuumoria :D

Vierailija
176/190 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
177/190 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PKKS:ssa on gyne josta ei tiedä kun nimen perusteella onko se mies vai nainen. .
Jouduin käymään sillä kun keskeytin raskauden. Ei varmaan pidä aborteista... Natkutti koko ajan. En osannut istua en astua. Valitti etten saa sotkea tutkimushuonetta. Sitten kun yritin päästä sotkematta tutkimuspöydälle ja hoitaja otti minulta housut pois, ettei verta valuisi joka paikkaan, valitti että osaat varmasti riisua housut, aikuinen ihminen. Tuon jälkeen oli entistä helpompaa olla rentona kun käskettiin. Sekin meni sen mielestä päin persettä, tietysti. Itkua tihrustaen pyysin anteeksi ja sanoin ettei tää nyt niin helppoa ole tässä tilanteessa muutenkaan... Sitten se leppyi. Halus vaan kyykyttää ja tehdä mun olon entistä pahemmaksi. Hoitaja oli erittäin vaivaantuneen oloinen ja tuntui olevan varpaisillaan.

Ehkä tunnistatte jotka ootte käyneet tämän gynen vastaanotolla? Olin aiemminkin käynyt mutta se sillon mulle valittanut. Ei ollut muidenkaan naistenpolin jonottajien suosikki kun kuulin että keskustelivat etteivät vaan sille joutuis.

Vierailija
178/190 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tapaus. Hänestä löytyy monta tarinaa. Minulle hän jutteli politiikasta, filosofiasta ja uskonnosta noin tunnin mutta ei tehnyt tutkimusta koska hänen mielestä siihen ei ollut syystä..

Vierailija
179/190 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ikinä mene miesgynekologille.Ihmetyttää muutenkin miksi miehet tuolle alalle suuntautuvat,kyllä siinä on Se pillunvärkkäys kiinnostus oltava ja jotain tyydytystä ne siitä saa.Noihin erikoistumisiin kun joutuu oikeasti tekemään paljon työtä!

Vierailija
180/190 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin pari kertaa käymään Turun YTHS:n miesgynellä, koska olin vahingossa raskaana (kortsu puhkesi) ja halusin keskeyttää raskauden. Ensimmäisellä käynnillä gyne kyseli kaikenlaista ja päivitteli, että miksi parhaassa lapsentekoiässä (28-v.) oleva nainen ei halua olla raskaana. Siinä sitten yritin selittää, että kun se ei ollut toivottu raskaus vaan vahinko. Tutkimusta tehdessään hän halusi näyttää minulle kaikenlaista, mitä ultralla näkee, mm. virtsarakon. Ei kyllä pahemmin kiinnostanut siinä tilanteessa.

Pari viikkoa myöhemmin jouduin käymään samalla gynellä uudestaan, koska raskaus keskeytyi itsekseen. Silloin tämä gyne sentään tajusi olla asiallinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme