Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vain burana auttaa kohdallani kipuun?

Vierailija
01.08.2021 |

Onko muita, joilla vain harva lääke toimii? Olen syönyt harvoin lääkkeitä ja aina tarpeeseen. Vatsavaivojen vuoksi minulle kokeiltiin leikkauksen jälkeen useita eri kipulääkkeitä buranan sijaan, mutta vain se auttoi ”tarpeeksi”. Olen saanut muutaman kerran esilääkityksenä rauhoittavan ennen operaatiota, mutta ne eivät kummallakaan kerralla vaikuttaneet mitenkään. Kerran sain niskakramppiin kahta eri relaksanttia kokeiluun, mutta niilläkään ei ollut mitään vaikutusta.

Lähinnä siis itseäni ihmetyttää tämä asia. En käytä mitään päihteitä, enkä koskaan ole käyttänyt. Lääkkeitäkin syönyt vain harvoin, antibiootit toki toimivat normaalisti.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama juttu, ibuprofeiini toimii kipuun kuin kipuun, mutta muut eivät. Tätä olen ihmetellyt, kun osa kokeilemistani lääkkeistä on vahvempia. Minulle ei siis suositella ibuprofeenia refluksitaudin vuoksi, sillä se ärsyttää vatsaa. Leikkauksissa kyllä kivunhoito on onnistunut, samoin synnytyksissä epiduraali lievitti tehokkaasti kipua.

Vierailija
2/12 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muuten joku refluksitautia sairastava? Oletteko pystyneet käyttämään ibuprofeenia satunnaisesti suojalääkkeen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana on tulehduskipulääke.

Vierailija
4/12 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burana on tulehduskipulääke.

Kyllä, minulla se auttaa kaikenlaiseen särkyyn. Kuitenkaan esim. koksibit tai panacod eivät auta. Parasetamoli laskee kuumetta, mutta kipuun ja särkyyn sillä ei ole vaikutusta.

Samoin ihmettelen, että miksi lihasrelaksantit eivät vaikuttaneet mitenkään kramppitilanteessa. Siis lihasjännitystä vähentäen.

Vierailija
5/12 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ibuprofeeni auttaa kanssa kaikkeen; pää-, kuukautis-, hammas- ja lihaskipuun yms.

Vierailija
6/12 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulta puuttuu CYP2D6 entsyymi jos kodeiini ei toimi. Pieni osa suomalaista on tällaisia. Minulta puuttuu tämä ja kaikki kipulääkkeet ei toimi.

Vierailija
7/12 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä muuten joku refluksitautia sairastava? Oletteko pystyneet käyttämään ibuprofeenia satunnaisesti suojalääkkeen kanssa?

Kyllä, mutta ilman sinkkikarnosiinia mun ruokatorventulehduksinen maha ei ois ikimaailmassa kestänyt 3x800mg buranaa 9 päivän ajan (viisurien poistosta jäätävä särky.) Olin epätoivoinen ja kokeilin moista, en ois ikinä uskonut että auttaa koska mitkään kikkakolmoset ei ole ikinä auttaneet mulla mihinkään, tosta on kyllä ihan monia kunnollisia tutkimuksiakin tehty (kiinnittyy mahassa vauriokohtiin, suojaa ja parantaa niitä.) Pelkän happosalpaajan kanssa en ois pärjännyt ikinä, suosittelen lämpimästi... Mulla myös migreeni johon joudun ottamaan buranaa välillä, nykyään aina tota sinkkikarnosiinia kaapissa. Otan varmuuden vuoksi jos joudun vaan parinakin päivänä vetelemään ibuprofeenia. Myydään nimellä Rezkue, googlettele. Just täydensin varaston kun alessa yhdessä nettikaupassa. Ja joo hehkutan 😆 kun oon vieläkin niin onnellinen että toimii, voin syödä buranani rauhallisemmin mielin

Vierailija
8/12 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Olen nyt syönyt kipulääkettä melkein kaksi kk. Ekat 3 viikkoa Buranaa ja sillä pärjäsin ok. Lääkäri kirjoitti sitten Panadolia ja se ei auta läheskään yhtä hyvin kuin Burana. Harmittaa, mutta lääkäri sanoi, ettei ole kovin terveellistä syödä Buranaa viikkokausia. 

Vierailija
9/12 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vain Burana toimii, ei esimerkiksi Ibumax?

Vierailija
10/12 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Burana auttaa kaikkiin kipuihin, parasetamoli ei. Vain kuumeeseen on ollut hyötyä parasetamolista.

Vierailija
11/12 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aika kovat jälkisäryt muutaman hampaan poiston vuoksi. Ei auttanut Panadol, ei edes Panacod, jossa on myös kodeiinia, joka muuttuu maksassa vaihtelevasti yksilöstä toiseen morfiiniksi, riippuen kai tietyistä entsyymeistä. Siitä tuli vain jotenkin höntti olo, vähän samantapainen kuin jos,  viimeksi 70-luvulla tupakoineena, pureskelen liian kauan puolikasta 2 mg:n nikopurkasta (jota aloin - perusteettomastiko? - harrastaa vuonna -20, kun oli käynyt ilmi että tupakoitsijoita oli suhteettoman vähän vaikean koronan saaneiden joukossa.)

Burana sitä vastoin auttoi melko hyvin jälkisärkyyn, kaiketi siksi että se on NSAID, eli käsittääkseni steroiditon tulehduskipulääke, mutta se tuntuu aiheuttavan ikävän närästyksen tapaisen tunteen jo erittäin vähäisen käytön eli muutaman tabletin jälkeen. Toki osasyy voi myös olla poistoihin liittyvä penisilliinikuuri.

Vierailija
12/12 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulta puuttuu CYP2D6 entsyymi jos kodeiini ei toimi. Pieni osa suomalaista on tällaisia. Minulta puuttuu tämä ja kaikki kipulääkkeet ei toimi.

Minulle hammaslääkärin määräämästä Panacod'ista tuli vähän pöhnäinen olo, ikävämpi kuin liiallisesta annoksesta nikotiinipurkkaa, jota tupakoimattomana (viimeiset sauhut muistaaksen 80-luvun lopulla) aloin käyttää pandemian alussa.  Liiallinen annos on edelleen puolikas 2 mg:n purkasta! Puolikkaan puolikas on kyllin kauan jauhettuna, tavallisen purkan seassa, tehokas mm. lievään ristiselkäkipuun ja muutoin aamukankeaan oloon. Parhaimmillaan miellyttävä lämpö leviää koko roppaan!(Kenties vuosikausien syvämeditaatioharrastus [TM] on herkistänyt nikotiininkin vaikutukselle). Kipuun Panalla ei ollut juuri mitään vaikutusta! - Suosittelen kokeilemaan nikopurkkaa lievään kipuunkin, jos emme ole herkästi addiktoituvaa tyyppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi