Kiitokset Trumpille- talibanit valtaavat koko afganistanin!
Sotilasasiantuntijoiden mukaan voimakas vetäytyminen oli virhe. Mutta kyllä tosi-tv-tähti ja viiden konkan grynderi tiesi tämänkin paremmin!
Kommentit (27)
Miksi Yhdysvaltoja tai Suomea pitäisi kiinnostaa joku A-nistanin kaltainen paskamaa? Bin Laden lahdattiin, mission accomplished.
Eiköhän tuo ole kuule lähinnä kiitos Usalle joka hyökkäsi pieneen ja kehittymättömään maahan raukkamaisesti.
Jos tallut olisivat nyt hilluneet siellä tämän 20 vuotta niin johan suurin osa afganistanilaisista olisi kyllästynyt siihen touhuun ja olisivat itse heittäneet tallut ullos.
Trump ei käsienyt "poistumista", vaan laski joukkojen määrän 16.000>2000 mieheen.
Biden päätti, että loputkin lähtee. Joka on ihan oikein, parempi palauttaa suomestakin noi geeliperseet takaisin kotiinsa.
Oliko se hyvä vai huono asia että amerikkalaiset sotilaat olivat Afganistanissa? Koetetaan päättää, koska vaikuttaa siltä että Trumpia vihaavat (en itse ole fani) öyhöt olisivat onnellisempia jos amerikkalaiset olisivat sotineet siellä edelleen.
Kyllä se kansa osaa itse asiansa järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ole kuule lähinnä kiitos Usalle joka hyökkäsi pieneen ja kehittymättömään maahan raukkamaisesti.
Jos tallut olisivat nyt hilluneet siellä tämän 20 vuotta niin johan suurin osa afganistanilaisista olisi kyllästynyt siihen touhuun ja olisivat itse heittäneet tallut ullos.
Afganistanilaiset olisivat itse päässeet eroon talebaneista? Ai vähän samaan tapaan kuin Iranissa on päästy ajatollahien hirmuvallasta?
Älä unta näe, tuo islam on tosissaan otettuna kamala riesa koko yhteiskunnalle, eikä siitä näytä pääsevän oikein millään eroon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Yhdysvaltoja tai Suomea pitäisi kiinnostaa joku A-nistanin kaltainen paskamaa? Bin Laden lahdattiin, mission accomplished.
Suomea sen ei pitäisi kyllä kiinnostaa yhtään mitenkään.
Usaa se kiinnostaa, koska se kamppailee asemastaan, minkä se on vääjäämättömästi menettämässä.
Fakta 1: Usa ei etene, se perääntyy
Fakta 2: Kiina on onnistunut synnyttämään maailmaan toisen talouden keskuksen -> kenenkään ei tarvitse olla Usan kanssa tekemisissä jos ei halua, koska kaupat voi tehdä Kiinankin kanssa
Fakta 3: 2000-luvulla ainoa joka on onnistuntu edistämään intressejään sotilaallisin keinoin on Venäjä (koska se pystyi perkaamaan korruptoituneen ja pöhöttyneen armeijansa - Usassa tämä työ on vielä tekemättä enkä usko sen onnistuvan koska Usan armeijassa kaupalliset intressit ovat niin voimakkaat)
Afganistanista on taisteltu vuosisatoja, koska se sijaitsee strategisesti erittäin tiukassa paikassa. Sen ympärillä ovat Venäjä, Kiina, Intia. Eli yli 30% maailman väestöstä, suurin osa maailman asevoimasta ja kasvava osuus maailman tuotannosta.
USA on pelattu ulos alueelta. Turkin lähtö Natosta on enää ajankysymys.
Ei-toimiva yhteiskunta jossa näköjään ulkopuolisten pitäisi pitää järjestystä ja kaiketi maailman loppuun asti, koska islam ei sieltä ole katoamassa
Vierailija kirjoitti:
Kiitetään Trumpia myös siitä, että korona lakaisee republikaaneja maan päältä kuin tuuli syksyn lehtiä.
mutta älä huumeista jotka valtoimenaan valuu rajan yli heillä etelästä.
Perussuomalaiset ovatkin kaapissa olevia talebanien kannattajia koska myötäilevät Trumpin p@skapäätöstä.
Kyllä tästä on kiittäminen ihan Bideniä. Trump teki Talibanien kanssa rauhansopimuksen, mutta Biden viivytti joukkojen vetäytymistä tahallaan ja siten pilasi Trumpin sopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Afganistanilaiset olisivat itse päässeet eroon talebaneista? Ai vähän samaan tapaan kuin Iranissa on päästy ajatollahien hirmuvallasta?
Älä unta näe, tuo islam on tosissaan otettuna kamala riesa koko yhteiskunnalle, eikä siitä näytä pääsevän oikein millään eroon.
tuota.. ei ne islamia vastaan sodi vaan totalitarismia. muslimit keskenään. jos tutkitte jokaisen maan historiaa huomaatte konfliktien aiheuttajan löytyvän länsimaista. algeria-> ranska, israel->italia, somalia ->italia, ranska, britannia. irak->britannia jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreänä koen Islamin olevan siunaukseksi mille tahansa maalle. Afganistan on tästä hieno esimerkki.
Trump-fanit: Trump hieno mies kun veti joukot eikä sotinut.
Samat Trump-fanit: Biden on perseestä kun antaa talibanien vallata Afganistanin.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset ovatkin kaapissa olevia talebanien kannattajia koska myötäilevät Trumpin p@skapäätöstä.
Mitä pahaa on hartaissa Talebanmuslimeissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitetään Trumpia myös siitä, että korona lakaisee republikaaneja maan päältä kuin tuuli syksyn lehtiä.
mutta älä huumeista jotka valtoimenaan valuu rajan yli heillä etelästä.
Voisi kiittää niistäkin, kun ei Trump antanut rahaa valvontaan kun piti rakentaa ökykallista muuria, eikä rajavartijoille riittänyt rahaa siihen, mihin pyysivät, droneihin, koiriin ja työtunteihin.
Harmi kun Natolla loppui raha sodankäyntiin, voisko Suomi lähettää sinne divisioonan tapettavaksi?
Fakta 2: Kiina on onnistunut synnyttämään maailmaan toisen talouden keskuksen -> kenenkään ei tarvitse olla Usan kanssa tekemisissä jos ei halua, koska kaupat voi tehdä Kiinankin kanssa
No itse asiassa Kiinan vakoilulaitteita aletaan karsimaan siellä sun täällä. Euroopankin mobiiliverkoista ovat tehneet jopa puolet aiemmin ja 5G-verkkoja ei kukaan enää osta kiinalaisilta. Kiina tarvitsee USAn teknologiaa enemmän kuin USA Kiinan.
Se on laitavasemmiston kommunistinen sortohallinto jossa ei ole demokratiaa ja jota tuskin kenenkään kannattaa tukea
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tästä on kiittäminen ihan Bideniä. Trump teki Talibanien kanssa rauhansopimuksen, mutta Biden viivytti joukkojen vetäytymistä tahallaan ja siten pilasi Trumpin sopimuksen.
Naurattaa nuo tuollaiset sopimukset. Uskontonsa mukaan muslimi saa valehdella ei muslimeille. Joo ei me aleta sotimaan kun vetäydytte. Sen nyt tiesi että alkavat.