Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lohjalaisille kysymyksiä.

27.08.2006 |

Heippa!

Tulin vierailulle tuolta vauvapuolelta, kun Lohjalaisia äitejä huhuilisin.

Ollaan nimittäin muuttamassa mieheni ja 4kk vanhan pojan kanssa Lohjalle talvella. Siksipä minua kiinnostaisi kuulla lapsiperheiden palveluista Lohjalla.

1. Onko helppo saada päiväkotipaikka? Onko päiväkodit muuten hyvällä mallilla?

2. Onko vauvalle/taaperolle harrastusmahdollisuuksia?

3. Toimiiko neuvolapalvelut? Oletko itse tyytyväinen?

Kaikesta muustakin lapsiperheeseen liittyvästä olisin kiinnostunut, jos vaan joku jaksaa kirjoittaa.

Etukäteen kiittäen:

pesukarhu ja poika 4kk

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesukarhu83:

Heippa!

Tulin vierailulle tuolta vauvapuolelta, kun Lohjalaisia äitejä huhuilisin.

Ollaan nimittäin muuttamassa mieheni ja 4kk vanhan pojan kanssa Lohjalle talvella. Siksipä minua kiinnostaisi kuulla lapsiperheiden palveluista Lohjalla.

1. Onko helppo saada päiväkotipaikka? Onko päiväkodit muuten hyvällä mallilla?

2. Onko vauvalle/taaperolle harrastusmahdollisuuksia?

3. Toimiiko neuvolapalvelut? Oletko itse tyytyväinen?

Kaikesta muustakin lapsiperheeseen liittyvästä olisin kiinnostunut, jos vaan joku jaksaa kirjoittaa.

Etukäteen kiittäen:

pesukarhu ja poika 4kk

1. Päiväkotipaikka kai on suht helppo saada, tosin joillakin alueilla (jos siis haluaa tietylle/omalle alueelle) voi olla vaikea (joissain 1-2v jonot ja väliajaksi sijoitus toisiin päiväkoteihin/perhepäivähoitajille). Eli riippunee alueesta, kannattaa tarkemmin kysyä oman alueen kohdalta, mutta jos päiväkotipaikka riittää alueesta ei niin tarkka, niin kai on helppo saada. Ja se mitä tarkoittaa päiväkotien hyvällä mallilla oloa vaihtelee kai perheittäin. Kai ne suht ok ovat, tosin työntekijät saattavat vaihtua jonkin verran ja olla väsyneitä (eripuraääniä lähinnä kuulunut ainakin työntekijöiden keskuudessa, mutta kai ulospäin näytetään positiivista asennetta). Mitään isompia asioita/ongelmia en ole kuullut.

2. Vauvojen/taaperoiden harrastusmahdollisuuksista en tiedä tarkkaan. Ainakin tyypillisiä muskaria, äiti-lapsi jumppia ja vauvauintia on (näissä tuttuja kavereita on ainakin käynyt). Lisäksi on MLL perhekahvilaa ja seurakunnan perhekerhoa.

3. Neuvolapalvelut ovat myös alueittain. Ei kai pitäisi kuitenkaan olla kovin ylikuormitettuja (esim. vrt Kirkkonummella joillakin alueilla on valtakunnallisesta suosituksesta melkein kaksinkertainen määrä lapsia terveydenhoitajaa kohden ja kertoja vähemmän- näin kai ei Lohjalla ole). Ja riippuu taas mitä tarkoittaa sillä toimivatko: Siis sitäkö että saa ajan halutessaan? Sen kai yleensä saa. Itsellä on kokemusta eri neuvoloista (siis eri kunnista) ja saman neuvolan sisällä eri terveydenhoitajista ja sanoisin että minun tyytyväisyyteni riippuu lähinnä minkälainen terveydenhoitaja on. Ja enää en edes kaipaa neuvolalta sen ihmeempää, riittää kun eivät valita liikaa.

Ehkä joku toinen osaa vastata paremmin tilanteesta Lohjan osalta. Itse en kuitenkaan tiedä niin tarkkaan. Suurin osa on kuitenkin kuulopuheita kavereilta- juorut kyllä kulkevat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla