Pekoniin käärityt broilerinfileet
Ajattelin valmistaa pekoniin käärittyjä broilerinfileitä perunoiden kanssa, mutta kaipaisiko ruoka rinnalleen jonkinlaisen kastikkeen ja jos niin minkälaisen? Vai olisiko esim kasvispeti parempi vaihtoehto? Ruokailijoiden toiveesta lisuke on peruna eikä esimerkiksi riisi.
Kommentit (8)
Meillä on välillä ollut noita niin, että pekonin ja kanan välissä on ollut vuohenjuustoa ja salaatin kanssa syöty. Peruna on aivan liian tuhtia Ton kanssa ja kastike liikaa myös.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:27"]
Ehkä vähän kuivaa evästä tosiaan ilman kastiketta. Voit toki tehdä kastikkeen kermasta ja pippurista yms. (tai valmispussista), mutta minä laittaisin fileet ruskistuksen jälkeen uunivuokaan ja kaataisin päälle purkin ruokakermaa ja mausteita maun mukaan. Tulee hyvää noin.
[/quote]
itse asiassa olen tehnyt broilerit myös pannulla. Ensin ruskistus ja sitten hautumaan kermassa kannen alle.
Mä taasen olen tehnyt pannulla ja valellut niitä sillä rasvalla/nesteellä, joka niistä irtoaa. On ollut ihan muhevaa. Rullan sisällä aurinkokuivattua tomaattia tai mozzarellaa tai molempia. Salaatti on riittänyt lisukkeena.
Ilmeisesti kuitenkin tarkoitat broilerin rintapaloja. Fileet ovat linnun selkäpuolelta löytyvät pienet ja hyvät makupalat. Markkinointimielessä rintapaloista on kuitenkin ruvettu käyttämään file-nimeä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:27"]
Ehkä vähän kuivaa evästä tosiaan ilman kastiketta. Voit toki tehdä kastikkeen kermasta ja pippurista yms. (tai valmispussista), mutta minä laittaisin fileet ruskistuksen jälkeen uunivuokaan ja kaataisin päälle purkin ruokakermaa ja mausteita maun mukaan. Tulee hyvää noin.
[/quote]
Ei kun kuohukermaa. Ruokaa ei kannata pilata ruokakermalla.
Ollaan ite laitettu ruskistamisen jälkeen uunivuokaan, purkki kermaa ja ananasrenkaita ja ananaspurkin mehut vielä sekaan. Mausteeksi rakuunaa. Sit uunii et on kypsynyt. Hyvää riisin kanssa.