Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

imetys päiväkodissa

Vierailija
15.08.2014 |

Tuttavani on aloittanut työt äitiysloman jälkeen ja käy tauoilla pk:ssa imettämässä lastaan o_o

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:16"]

Voi miten noloa sille lapselle, kun muut lapset on vieroitettu tissistä mutta häntä ei :-(

[/quote]

Jos tuo ap:n tuttu on mennyt äitiysloman jälkeen töihin, niin vauvahan on silloin 9 kk, ja varmasti ajatteleekin, että onpa tämä noloa.

[/quote]

Jos lapsi saa tietää siitä joskus, vaikka teininä, niin ihan varmasti hajoaa kun on niin nolo tieto että "hih minä kävin imettämässä sinua siellä joka päivä".

[/quote]

Selitä nyt oikein juurta jaksaen, mikä imettämisessä on noloa. Mä en todellakaan ymmärrä.

Vierailija
22/32 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetys nyt ei ole mitenkään outoa ja noloa kun kyseessä on 9kk ikäinen lapsi. Mutta mietin vaan että miten se lapsi suhtautuu kun äiti päivän mittaan ilmestyy ja katoaa taas monta kertaa. Oisko lapselle selkeämpää jos äiti imettäisi vaan mennen ja tullen. Jos siis pakko on. No, hankala asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:57"]

Itse imetys nyt ei ole mitenkään outoa ja noloa kun kyseessä on 9kk ikäinen lapsi. Mutta mietin vaan että miten se lapsi suhtautuu kun äiti päivän mittaan ilmestyy ja katoaa taas monta kertaa. Oisko lapselle selkeämpää jos äiti imettäisi vaan mennen ja tullen. Jos siis pakko on. No, hankala asia.

[/quote]

Eikös se nyt tuon ikäiselle luulisi olevan hyvä asia, että näkee äitiään päivän mittaan.

Vierailija
24/32 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se imettäminen noloa ole, mutta on se noloa että pitää lapsi raahata päiväkotiin ja sitten mamma käy imettämässä monta kertaa päivässä. jotain järkeä! Olisi sen lapsen kanssa kotona niin kauan ku haluaa imettää.

Vierailija
25/32 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:16"]

Voi miten noloa sille lapselle, kun muut lapset on vieroitettu tissistä mutta häntä ei :-(

[/quote]

Jos tuo ap:n tuttu on mennyt äitiysloman jälkeen töihin, niin vauvahan on silloin 9 kk, ja varmasti ajatteleekin, että onpa tämä noloa.

[/quote]

Jos lapsi saa tietää siitä joskus, vaikka teininä, niin ihan varmasti hajoaa kun on niin nolo tieto että "hih minä kävin imettämässä sinua siellä joka päivä".

[/quote]

Odotas, kun sulle selviää, että sinäkin oot saanut alkusi niin, että isi on pannut pippelinsä sun äitisi pimppiin, ja sä olet synytynyt sitten 9 kuukautta myöhemmin sieltä pimpistä! Kyllä sua sitten nolottaa! Mitähän sun kaverit sanoo, kun ne saa tietää...

Vierailija
26/32 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:58"]

Ei se imettäminen noloa ole, mutta on se noloa että pitää lapsi raahata päiväkotiin ja sitten mamma käy imettämässä monta kertaa päivässä. jotain järkeä! Olisi sen lapsen kanssa kotona niin kauan ku haluaa imettää.

[/quote]

Miksi se on noloa? Mä en nyt vain ymmärrä tuota nolousaspektia lainkaan. Mun mielestä noloa olis vaikka se, jos mulla tulis pissa housuun julkisella paikalla tai joku tupsahtais paikalle, kun olen harrastamassa seksiä, mutta se, että äiti käy vauvansa luona... en vain ymmärrä. Mutta sä varmasti osaat selittää!

Vierailija
27/32 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka muu käy lapsensa luona sielä monta kertaa päivässä?! haloo, jos ei voi työpäivän ajaksi lapsesta irtaantua, niin on sitten kotona sen lapsen kanssa. mitä ne päiväkodin työntekijätkin sanoisivat, kun mammat alkaa laukata päiväkodissa pitkin päivää lastensa luona? onko se niin vaikeaa olla sitten kotona sen lapsen kanssa että lapsi vähän kasvaa?!

ei se noloa ole, että äiti käy vauvansa luona, mutta kesken työpäivän lähtee laukkaamaan päiväkotiin, kun on mamman ollut pakko päästä töihin.

Vierailija
28/32 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääsisi, jos jättäisi tauot pitämättä ja tekisi vähän lyhyempää työaikaa. Ei tarvitsisi juosta edestakaisin ja lapsi olisi lyhyemmän ajan päiväkodissa. Eroahdistus lapselle monta kertaa päivässä ja oikeasti on jo ihan turhaa tuon ikäistä käydä imettämässä 3 kertaa hoitopäivän aikana. Mutta jokainen tavallaan.

Vierailija
29/32 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:08"]

kuka muu käy lapsensa luona sielä monta kertaa päivässä?! haloo, jos ei voi työpäivän ajaksi lapsesta irtaantua, niin on sitten kotona sen lapsen kanssa. mitä ne päiväkodin työntekijätkin sanoisivat, kun mammat alkaa laukata päiväkodissa pitkin päivää lastensa luona? onko se niin vaikeaa olla sitten kotona sen lapsen kanssa että lapsi vähän kasvaa?!

ei se noloa ole, että äiti käy vauvansa luona, mutta kesken työpäivän lähtee laukkaamaan päiväkotiin, kun on mamman ollut pakko päästä töihin.

[/quote]

Miksi ihmiset käyvät töissä? Varmaankin siksi, että siitä saa rahaa. Jos kyseessä on vauva, niin kuin tässä tapauksessa on, niin onhan se aivan mahtavaa, että äiti voi käydä imettämässä vauvaa kesken työpäivän.

Ihmettelen tuollaista aggressiivista suhtautumista.

Vierailija
30/32 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aivan mahtava juttu, kun miettii asiaa sekä äidin että vauvan kannalta. Äidistä on varmaan tuntunut pahalta laittaa noin pieni hoitoon, eihän noin pientä laita hoitoon yleensä kuin jotkut paatuneet uraohjukset, jotka eivät edes imetä. Tuolla äidillä saattaa olla taloudellisesti niin tiukka tilanne, että on ollut melkein pakkorako mennä töihin. Paljon helpompi tuo tilanne on hyväksyä, kun on mahdollisuus käydä imettämässä vauvaa ja antamassa läheisyyttä. Äidinmaito ja imetys auttavat myös sitä vauvaa jaksamaan siellä päiväkodissa. Samaten se auttaa maidontuotantoakin. Kaikki eivät pumppaamalla saa maitoa herumaan, hieno juttu että imetystä on mahdollista pitää yllä päivähoitopäivien aikana. 

Sivistyneemmissä valtioissa imetys on erityisessä suojeluksessa ja imettävät äidit saavat ihan lakisääteisesti pitää töissä pumppaustaukoja. 

Vierailija
31/32 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä äidin hyvästelemistä päivän aikana kuulostaa aika rankalta vauvalle. Samoin mietin onko tuota ravaamista mahdollista tehdä niin ettei se sotke päiväkodin kuvioita. Ts aamupäivästä äiti tulee sopivassa tauossa ulkoilujen ja leikkien suhteen, puoliltapäivin heti lounaan jälkeen ennen päikkäreitä niin ettei tuo äidin käyminen vaikuta lapsen nukahtamisiin ja taas heti päikkäreiden ja välipalan jälkeen niin että lapsi kerkiää muiden kanssa ulos samaan aikaan.

Mä en ole imetyksen vastustaja, molempia lapsia olen imettänyt lähes 2v. Enkä vastusta äidin töihinpaluuta; esikoisen ollessa 9kk palasin töihin ja tyttö jäi isänsä kanssa kotiin. Kuopus taas oli 1v2kk kun aloitti päiväkodissa. Kumpikin imetettäviä mutta pärjäisivät työpäivät ilman tissiä, 9kk kylläkin sai alkuun kerran päivässä pakastettua äidinmaitoa pullosta.

Vierailija
32/32 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että imettää, mutta ihmetyttää että miksi on pitänyt laittaa päiväkotiin..kai se on taloudellinen pakko sitten. Tosin juuri tuossa ammatissa luulisi että voisi järjestää työaikansa kyllä niinkin ettei olisi pakko, yleensä ilta-aikoja on juuri liian vähän tarjolla kampaamoihin.. Ellei sitten ole yh ettei ole sit isää edes iltaisin hoitamassa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä