Vauvan ryömiminen takaperin
Lattialla maatessaan vauva kääntyilee napansa ympäri ja ryömii välillä metrinkin taaksepäin (ja kovasti sätkii jaloillaan ja nostaa peppua konttausasentoon), onko nämä viitteitä että pian mahdollisesti lähtee eteenpäin? Mielenkiinnosta siis kysyn, tiedän että vauvat ovat yksilöitä :)
Kommentit (10)
No kovasti ainakin yrittää liikkeelle. Meidän lapsi teki tuota myös, ikinä ei oppinut ryömimään eteenpäin. Vasta sitten kun sai enemmän voimaa ja kontrollia jalkoihin alkoi opetella konttaamista. Hitusen turhauttava vaihe tuo, kun vauva haluaa eteenpäin ja meneekin taaksepäin ja on milloin missäkin sohvan tai tuolin tai pöydän alla jumissa...
Kyllähän nuo liikkeellelähtöharjoituksia on :)
Meillä ei myöskään koskaan ryöminyt eteenpäin, vaan tuosta peruutus vaiheesta suoraan siirryttiin konttaamaan, ei muistaakseni kovin montaa viikkoa siihen mennyt
Heh, kiitos 2 vinkistä ;D
Ihmettelin vain kun vauva on vasta 4kk ja jo useamman viikon on tehnyt tuota jaloilla potkimista ja pepun nostelua ja pari päivää sitten tosiaan pääsi liikkumaan jo takaperin. Meilläkin on pienen hetken jälkeen löytynyt vauva lantiota myöten sohvan alta :D ap
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:06"]Heh, kiitos 2 vinkistä ;D
Ihmettelin vain kun vauva on vasta 4kk ja jo useamman viikon on tehnyt tuota jaloilla potkimista ja pepun nostelua ja pari päivää sitten tosiaan pääsi liikkumaan jo takaperin. Meilläkin on pienen hetken jälkeen löytynyt vauva lantiota myöten sohvan alta :D ap
[/quote]
Eiiii...taas näitä super-vauvoja XD anna mä arvaan, sanoo jo äiti ja isä???
Meilläkin oli kaksi nelikuista jotka konttasivat, eivät olleet mitään supervauvoja, sitkeitä yrittäjiä vain ja eivät viihtyneet paikallaan. Ihan velttoja teinejä heistäkin kasvoi.
Meillä kesti parisen kuukautta tuota vaihetta, että käsillä työnsi taaksepäin ja välillä nosteli peppua karhukävelyasentoon. Sitten siinä 7 kk iässä lähti eteenpäin ryömimään. Eli voi kestää kuitenkin vielä, tai sitten ei :)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:06"]Heh, kiitos 2 vinkistä ;D
[/quote]
Eiiii...taas näitä super-vauvoja XD anna mä arvaan, sanoo jo äiti ja isä???
[/quote]
Anteeksi...? En kyllä pidä lasta mitenkään supervauvana, minusta hän on kyllä vauva siinä missä muutkin. Eikä sano sanaakaan ;)
Kysyin ihan mielenkiinnosta koska minulla ei ole aiempaa kokemusta vauvoista ja mielenkiinnolla kuulen jos muilla on mennyt samalla tavalla.
MINULLA ei ole kiirettä saada vauva kehittymään, mielelläni pitäisin sen sylissä viihtyvän pikkuvauvan vähän pidempään eli mitään supervauvatitteliä tässä ei todellakaan haeta :)
Haloo, ota siltä nyt hyvä ihminen pakki pois päältä, ja pistä ykköstä kehiin! ;DDD
En tiedä, mutta jos alkaa kontata rappuja alas napa kohti kattoa käännettynä niin kutsu manaaja paikalle.