Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset Lotta- kouluun!

Vierailija
15.08.2014 |

Suomessa miehillä on pakollinen armeija.. Jos sota syttyisi niin tarvitaan myös Lottia. Miksi naisille ei ole olemassa vastaavaa Lotta-koulutusta, vai sodan aikanako ne naiset koulutetaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on upseeri. Itse lähtisin Lotta -koulutukseen heti, jos olisi mahdollisuus.

-kolmekymppinen

Vierailija
2/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda. Ei tod. vois vähempää kiinnostaa puolustaa tätä maata, jossa ei saa edes työpaikkaa. Mulle se on ihan evvk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanpuolustuskoulutusyhdistys järjestää kursseja niin miehille kuin naisillekin. Tervetuloa mukaan toimintaan, nro 2 ja muutkin!

http://www.mpk.fi/

Vierailija
4/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi, vaikka olen käynyt kyllä vapaaehtoisena intinkin

Vierailija
5/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perehtykääpä historiaan mammat.. Lotta, sekä kaikki sen tapainen toiminta on kielletty! Katsos aikanaan kun suomen ja venäjän välille syntyi rauha, oli tämä yksi ehdoista... Lotta toimintaa ei saa siis harjoittaa missään muodossa sen mukaan, silloin venäjä vasta riemastuisikin...

Vierailija
6/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:29"]Mieheni on upseeri. Itse lähtisin Lotta -koulutukseen heti, jos olisi mahdollisuus.

-kolmekymppinen

[/quote]

Sama täällä! :)

Ap

Vierailija
7/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:31"]Unohda. Ei tod. vois vähempää kiinnostaa puolustaa tätä maata, jossa ei saa edes työpaikkaa. Mulle se on ihan evvk

[/quote]

Itseäni ainakin kiinnostaisi, vois olla mielenkiintoista!

Ap

Vierailija
8/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:45"]Perehtykääpä historiaan mammat.. Lotta, sekä kaikki sen tapainen toiminta on kielletty! Katsos aikanaan kun suomen ja venäjän välille syntyi rauha, oli tämä yksi ehdoista... Lotta toimintaa ei saa siis harjoittaa missään muodossa sen mukaan, silloin venäjä vasta riemastuisikin...

[/quote]

Niin, sitä voisi tietysti hiukan soveltaa mitä "kurssi" pitäisi sisällään.. :)

Ap

Vierailija
9/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:45"]

Perehtykääpä historiaan mammat.. Lotta, sekä kaikki sen tapainen toiminta on kielletty! Katsos aikanaan kun suomen ja venäjän välille syntyi rauha, oli tämä yksi ehdoista... Lotta toimintaa ei saa siis harjoittaa missään muodossa sen mukaan, silloin venäjä vasta riemastuisikin...

[/quote]

Se sota käytiin kyllä Suomen ja Neuvostoliiton välillä, ei Suomen ja Venäjän. Lottatoiminta ei ole kiellettyä, toimiihan Suomessa Lotta Svärd -säätiö. Lotta Svärd -järjestö lakkautettiin Neuvostoliiton painostuksesta sotien jälkeen, koskase piti  LS-järjestöä fasistisena, ja toiminta siirtyi Suomen naisten huoltosäätiölle. Suomen naisten huoltosäätiön nimi muutettiin v. 2004 Lotta Svärd -säätiöksi.

Kannataa itse perehtyä asioihin ennen kuin läksyttää toisia tiedon puutteesta.

Vierailija
10/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten Valmiusliitto, tutustu tarjontaan. Toimii yhteydessä tuon mpk:n kanssa.