Aloitatko huomenna työt?
Eli lomat on lusittu ja alkaa työn raskas raataminen?
Kommentit (30)
Kyllä. Motivaatio mrnnä töihin 0. Jatkaidin mieluusti lomaani. Työ sinänsä mielekäftä ja porukka hieno. Mutta eläkeikä häämöttää 2 v kuluttua
Tänään alkoi ensimmäinen päivä määräaikaisella sairaseläkkeellä. En ainakaan vuoteen töihin.
Aloitan, 4,5 viikkoa lomaa takana. Koko korona ajan osittain lomautettuna, töitä vain 2-3 päivää viikossa. Lomille jäädessä näytti siltä, että varmaan loman jälkeen täydet työviikot, nyt näyttää hyvin toiselta tilanne.
Joo. Jippii... Ihanaa... Olen niin innoissani. 🙄
En, maanantaina ensimmäinen päivä lomaa kolmen viikon lomasta.
Kyllä. Selkä paskana ja loma oli muutenkin pilalla. Tuli jo eilen katseltua oisko köysiä tarjouksessa.
En, alkaa neljäs lomaviikko kuudesta.
Joo, ikävä kyllä. Syksy on haasteita täynnä…
Vierailija kirjoitti:
Tänään alkoi ensimmäinen päivä määräaikaisella sairaseläkkeellä. En ainakaan vuoteen töihin.
Voiko eläke olla vain vuoden mittainen? Siinä tapauksessa on sama olla työttömänä. Pää on niin pisteessä että olen harkinnut avun hakemista. Enpä nyt taidakkaan viitsiä. Vuosi on tosi lyhyt aika.
Taas jälleen kerran kuten joka maanantai.
Viikko olis lomaa jäljellä mutta homma ns Kusee Isosti (muiden toimesta) ja pomo soitteli että nyt tarvittais paikalle heppu joka ottaa langat käpäliinsä.
Korvaukseksi syksyllä, esim ruskaviikoilla, saan pitää kesälomani vikan viikon ja bonuksens toisen päälle.
Siitä onkin jo viisi vuotta edellisestä koko kuukauden kesälomasta. Tähän alkaa tottua.
Piti aloittaa, mutta menenkin koronatestiin kun aamulla varmaan kurkku kipeä ja päätä särkee.
Aloitan viimeisen työviikon 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko eläke olla vain vuoden mittainen? Siinä tapauksessa on sama olla työttömänä. Pää on niin pisteessä että olen harkinnut avun hakemista. Enpä nyt taidakkaan viitsiä. Vuosi on tosi lyhyt aika.
Voi olla, mutta rahallisesti ihan erijuttu. Pitää tietenkin olla työhistoriaa takanapäin....eläkkeen määrä riippuu siitä. On eriasia kitkutella jollain työmarkkinatuella, kuin esim tässä tapauksessa sairaseläkkeellä. Jatko katsotaan uudelleen ja monesti määräaikaisuus muuttuu pysyväksi . Riippuu tietenkin tilanteesta.
Oikein.