Tosi iso pömppömaha, mistä voi johtua ja miten siitä pääsisi eroon?
Mahani on muuttunut tosi isoksi ja pömpöttäväksi, näytän siltä kuin olisin viimeisillä raskaana (en ole). Maha on sellainen pyöreä pallo, erottuu tosi selvästi. Ympärysmitta on 132 cm!!! Vertailuksi: Lantion ympärys on 104 cm. Eli siis maha on paljon suurempi kuin lantionympärys, rinnanympärys jne. Mistä tämä voi johtua ja miten pääsisin mahasta eroon?
Kommentit (7)
Ilmaa? Koeta jättää ruokavaliosta pois vehnät, paprikat , kaalit yms.
Voi olla myös hyvälaatuinen kasvain. Kaverillani, joka oli muuten pikkuruinen, oli valtava maha. Kasvain huomattiin vasta kun se painoi jo lähes kaksi kiloa...onneksi oli hyvälaatuinen ja poistettiin. Terveisiä vaan Kouvolan seudun terveydenhuoltoon, jotka suosittelivat lääkkeeksi laihdutusta ja liikuntaa.
Kiitos neuvoista! Olen miettinyt tuota kasvainmahdollisuutta viime aikoina, maha on mielestäni ihan epänormaalin suuri varsinkin verrattuna muuhun kokooni. Nolottaa vain mennä selvittämään mihinkään lääkäriin, jos lopputulos on kuitenkin minun tapauksessani, että siellä mahassa on vain ylimääräistä läskiä...
Jätä pois myös kuplajuomat eli hiilihappo.
Kokeile noudattaa hetken ärtyvän suolen ruokavaliota. Googlettamalla löytyy ohjeita.
Minullakin on ollut sama ongelma. Rennosti kun olen niin näytän raskaana olevalta. Nyt olen hiukan laihduttanut ja lopettanut turhat herkut ja huonot hiilarit. Pömpötys helpottanut.