Minkä ikäisenä opit tekemään ruokaa?
Olin 5 vuotias kun mummu alkoi opettaa kokkaustaitoja. N42
Kommentit (32)
Olin 13-15 vuotias kun valmistin koko perheelle pasta-aterian alusta loppuun, pastan tein kaulimella. Olen etsinyt vastaavaa ohjetta myöhemmin, oli nimittäin hyvää!
Kokkailin tietysti jo paljon ennen tätäkin.
N38
En osaa sitä vieläkään. Tehnyt kokin hommia täysipäiväisesti 30 vuotta ja nyt parin vuoden työttömyyden jälkeen joudun työkokeiluun kaupungille.
M 48
Muutettuani kotoa pois 19-vuotiaana.
Jostain 6-vuotiaasta lähtien pikkuhiljaa opin, äiti, isä, mummot opettajina. Leipomaan myös.
Milloin ne köksätunnit koulussa oli? 14-15v? Kotona äiti ei päästänyt keittiöön enkä itse tainnut sinne tunkea.
19v muutin kotoa eli 42v olen tehnyt hyvää ruokaa itse
Omat lapset ja lastenlapset ovat kyllä olleet keittiössä mukana jo parivuotiaasta ja todella innostuneita ruuanlaitosta ja ruuan kasvatuksesta (on kasvihuone ja kasvulavat mummolan pihalla)
Olin 13. Yläasteella tajusin, että kotonakin voi olla joka päivä lämmin ruoka. Eipä ollut juuri raaka-aineita, mutta yritin niitä aina anella. Oli kuitenkin kivempaa syödä jotain ruokaa edes viikonloppuna, kuin vanhoja leipiä tai niitä paksuja järkyn hajuisia makkaraviipaleita, joilla vanhempani taisivat elellä...
Varsinaisesti vasta yli 30 v, lasten synnyttyä. Sitä ennen söin jotain opiskelijapöperöitä. Ns. terveellistä kotiruokaa olen oppinut tekemään vasta pakon edessä.