Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi "kaikki" odottaa, että lapse kasvaa?

Vierailija
14.08.2014 |

Miksi monet vanhemmat odottavat, että lapset kasvavat? Miksi monet laskevat vuosia, minkä ikäisiä itse ovat, kun lapset muuttavat kotoa?

Minun lapseni ovat 1- ja 3-vuotta ja haluaisin, että aika pysähtyy tähän. Että he olisivat aina minun pieniä kainaloisia, joita voin helliä. Ja että aina voisin pitää heitä suojissani. Uskon, että nämä ajat ovat joskus niitä "vanhoja hyviä aikoja". On tietysti kahden pienenä välillä rankkaa mutta tämä on niin suloista aikaa...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhe-elämä on mahdollisesta palkitsevuudestaan huolimatta suhteellisen ikävää, joten on vain luonnollista, että vanhemmat haluavat kärsiä mahdollisimman vähän.

Vierailija
2/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samat fiilikset. Päinvastoin kauhistuttaa se aika kun lapset lentävät pesästä! Ajan nopea kulku kauhistutaa myös. Nuo pienet kasvaa ihan liian nopeaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä pitää mennä eteenpäin.

Vierailija
4/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Noi pienethän on niin ihania, aivan liian nopeasti kasvavat. Onhan se mielenkiintoista saada tietää mitä noista pikkuhiljaa kuoriutuu mutta ei mulla mikään kiire ole.

Olen huomannut ilmiön, että lähes kaikki lähipiirissä aiemmin lapsensa saaneet, jotka sitten ovat auliisti neuvojaan jaelleet, perustelevat neuvojaan näin. Eli että tekemällä heidän ehdottamallaan tavalla pääsee tietystä vaiheesta aina mahdollisimman helpolla ja kaikkinensa yleensäkin luovivat eteenpäin mahdollisimman helpolla, haaveillen siitä kun lapset on isompia. "Kohta se lapsi on 2/3/4/10... Ja sitten pääsee helpommalla".

En vaan ymmärrä. Kerran ne lapset on pieniä, ja itse olen nauttinut joka hetkestä täysin rinnoin. Tietysti tulee huonoja hetkiä mutta lapsen kasvatus on niin palkitsevaa. En ole täydellinen missään nimessä mutta kunnioitan lasteni elämää ja lapsuutta sen verran että yritän kuitenkin parhaani siinä hetkessä. Ja kyllä lasten kanssa on ihan omat haasteensa kaiken ikäisinä. Mitäs sitten kun ei helpotakaan elämä kuten kuviteltiin? Onkin haastava teini tmv?

Vierailija
5/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne odottavat jotka ovat erehtyneet tekemään liian pienillä ikäeroilla liian monta lasta, ja elämä on liian raskasta.

Vierailija
6/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta haluan, että lapsi kasvaa ja toisaalta en. Mulle tulee etukäteishaikeus, vaikka lapsi on vasta 10kk, kun ajattelee, että jonain päivänä tuo on teini ja mä tietenkin maailman tyhmin äiti. Nyt saan vielä pusia ja halia. Voi että.

Vierailija
7/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:18"]No ne odottavat jotka ovat erehtyneet tekemään liian pienillä ikäeroilla liian monta lasta, ja elämä on liian raskasta.

[/quote]

Meillä pienillä ikäeroilla enkä kyllä todellakaan odota. Olen nauttinut täysillä tästä ajasta kun lapset on pieniä. En kai niitä muuten useampaa olisi tehnytkään?

Vierailija
8/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:18"]No ne odottavat jotka ovat erehtyneet tekemään liian pienillä ikäeroilla liian monta lasta, ja elämä on liian raskasta.

[/quote]

Sepä se kun ei mee noin. Meillä lapset vuoden erolla enkä ole hetkeäkään katunut. Noilla "selviytyjillä" vähintään vähän alle 3v ikäerot, joillain enemmänkin.

-5

Vierailija
9/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen ihmetellyt sitä, miksi niin monet melkein kuin pelkäävät lastensa kasvamista ja haluaisivat pitää lapset vauvoina, pieninä lapsina.

Omat lapset ovat ihania, rakkaita ja sopivan ikäisiä, omasta mielestäni muuttuvat aina vain ihanammiksi kasvaessaan.

Vierailija
10/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:19"]

Toisaalta haluan, että lapsi kasvaa ja toisaalta en. Mulle tulee etukäteishaikeus, vaikka lapsi on vasta 10kk, kun ajattelee, että jonain päivänä tuo on teini ja mä tietenkin maailman tyhmin äiti. Nyt saan vielä pusia ja halia. Voi että.

[/quote]

samat tunteet. Olen nauttinut joka hetkestä, ja viihtynyt tässä elämässäni. Tottakai hienoa, että lapsi kasvaa ja haluan kannustaa uuteen ja ottamaan vastuuta, sekä iloitsen lapsen kehityksestä. Samalla haikeaa, kun aika menee niin nopsaan. 

Ja älä huoli, mun poika on jo 14 v, ja kotona saan vielä spontaaneja haleja, ja lapsi tulee sohvalle viereen köhnyämään. Julkisesti ei niin enää hellyyttä näytetä.

Vierailija
11/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, että kuopus neljän vanha. Siitä eteenpäin aika on ihanaa, kun sen ikäinen puhuu,touhuaa yksin, käy vessassa ja ymmärtää sääntöjä. Kovimmat tahtotaistelut on takanapäin.

Vierailija
12/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi selittävä tekijä voi olla se, että millaista elämää haluaa elää. Jos ajatellaan pieniä lapsia, niin elämää eletään heidän ehdoillaan, isomman kanssa voi tehdä enemmän juttuja yhdessä. Jos vaikka rakastaa teatteria, niin ei siitä pääse nauttimaan vauvan tai taaperon kanssa, isomman lapsen kanssa taas saa enemmän irti näytöksistä, koska usein se koululainen/nuori näkee esityksen hieman eri tavalla mitä itse näkee.

Vierailija
13/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:35"]

Minä taas olen ihmetellyt sitä, miksi niin monet melkein kuin pelkäävät lastensa kasvamista ja haluaisivat pitää lapset vauvoina, pieninä lapsina.

Omat lapset ovat ihania, rakkaita ja sopivan ikäisiä, omasta mielestäni muuttuvat aina vain ihanammiksi kasvaessaan.

[/quote]

Jep, samaa ihmettelen mäkin. Sanotaan, ettei kestetä sitä kun lapset kasvaa, kun juuri nyt ovat parhaimmillaan. Sit jotkut vielä haluaa ja tekeekin aina vaan uusia vauvoja, kun ne "kainaloiset" on vaan niin ihania... 

En mäkään mitenkään erityisemmin odota sitä että lapset kasvaa isoiksi ja muuttaa pois kotoa, mutta kyllä musta on hauska nähdä kun kasvavat.

Vierailija
14/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole huomannut ilmiöön että toivottaisiin että lapset kasvaa ja muuttaa pois. Enemmänkin sen pelkoa olen huomannut. Tietysti on monia joilla on lapset tehty turhan tiuhaan ja odottavat että kaikki ovat yli 3 vuotiaita.

Tosin olen minäkin veloille sanonut että ei tämä lapsiperheaika ole pysyvää ja voin 10 vuoden päästä mennä millon vaan minne vaan kun nuorinkin on jo 11 vuotta. Se helpottaa niinä päivinä kun on rankkaa.

Silti en halua sitä että aika menee nopeasti. Toisaalta toivon että puoli vuotta menee nopeasti että nuorempikin osaa jo kävellä eikä tarvi rattaita raahata lähikauppaankin.

Vierailija
15/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pikkulapsiaika nyt vaan on pirun tylsää. Oikein odottelen että nuorinkin on kouluikäinen.

Vierailija
16/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsista johtuva työleiri on ihan helvetin rankkaa.

Vierailija
17/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikosta että "paise kasvaa" ja ihmettelin että kuka siis odottaa..

Vierailija
18/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pikkulapsi ajassa on tylsää? Minusta sekin oli kiehtovaa, ja hienoa katsoa, miten nopsaan lapsi kasvoi ja kehittyi. Miten puhe ja ajattelu kehittyy, ja kuinka paljon pienikin tajuaa. Minulla on vain yksi lapsi, eikä lapsen kanssa ole oikeastaan ollut koskaan rankkaa. Joku lapsen sairaus on ollut vaikeinta. 

Mutta kyllä lapsiperhe elämä on tosi kivaa. Mieheni on aina osallistunut lapsenhoidon aktiivisesti, joten olen voinut tehdä asioita ihan itsekseni, jos olen halunnut. Harvemmin olen, mutta ihan riittävästi.

Vierailija
19/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:51"]

Luin otsikosta että "paise kasvaa" ja ihmettelin että kuka siis odottaa..

[/quote]

Reps... Taidan olla väsynyt...

Vierailija
20/23 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo raskasta. Nautin elämästä ja lapsista. Kamala ajatus kun kasvavat isoiksi..tsi siis..no kyllä te tiedätte!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi