Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi uskonnon tunnille vai et:hen?

Vierailija
14.08.2014 |

Ensi vuonna pitäisi päättää mihin opetukseen lapsi menee kouluun mennessään. Toinen vanhemmista kuuluu kirkkoon ja toinen ei, joten kumpaan tahansa meneminen onnistuu. Itse olen aikanaan ollut uskonnontunnilla, kuten siihen aikaan pikkukaupungissa olivat lähes kaikki. Kokemuksia ja mielipiteitä et:stä ja uskonnonopetuksesta nykypäivänä? Kumpaan kannattaa laittaa ja miksi?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukouksien ulkoa opettelu on todella hyödyllistä ajankäyttöä eli uskonnontunnille vaan! :)

Vierailija
22/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin että et, vaikka sen opetus monissa kouluissa tökkiikin.

et:ssä käsitteellään laajasti eri uskontoja, moraalia, kulttuuria ja tapoja. et:ssä oppii myös parhaimmillaan keskustelemaan ja perustelemaan omaa mielipidettään.

itse olen ollut et:ssä ja pienet ryhmäkoot oli mulle iso plussa. meitä oli enimmillään kuusi oppilasta ja minäkin ujona ja arkana uskalsin avata suuni tunneilla. pienissä ryhmissä käytettiin myös usein erilaisia tapoja oppia. tehtiin esim video käytöstavoista ja kehiteltiin oma "uskonto".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi kuuluu kirkkoon, hänen pitää erota siitä voidakseen osallistua et-opetukseen. Miksi lapsi on kastettu jos ette ole tästä asiasta olleet varmoja, että mitä hänelle opetetaan? Eihän kirkkoon kuulumisella ole käytännössä muuta väliä tähän asti ollut kuin nyt juuri tuo opetus. Näin ainakin meillä. Lapsi siis ei kuulu kirkkoon ja näin ollen menee et-opetukseen, asia joka vaikutti päätökseen rekisteriä valitessamme. Itse kuulun kirkkoon, lapsen isä ei.

Vierailija
24/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono taso näkyy mm. epäpätevinä opettajina (=laitetaan se opettamaan joka ehtii). et:läisille tulee myös usein hyppäreitä ja toisinaan tuntuu että opetussuunnitelmista ei pidetä kovinkaan kiinni. tämäkin toisaalta voi olla hyvä asia, jos edetään oppilaiden tahtiin.

usein myös et:tä kohtaan tuntuu olevan kouluilla hieman hällä väliä asenne ja se nähdään vain ylimääräisenä riesana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi