Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LEIPÄJONO onko kukaan käynyt?

Vierailija
05.08.2014 |

Eli onko todella nolo mennä leipäjonoon? Asun pk-seudulla. On rahat nyt niin tiukilla ettei jää muuta vaihtoehtoa.

onko tääl ketään joka olis käynyt ja onko siel kaikki jotain ongelmatapauksia/juoppoja tms?

millaista ruokaa jaetaan helsingin jonoissa ja mine kannattas mennä?

pakko varmaan nöyrtyä ja mennä sinne, kun ei muutenkaan ruokaa saa pöytään..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa. Muista vain et menen hyvissä ajoin ja ota kasseja mukaan. Sieltä ei saa muovipusseja. On harmi jos jonotat 2 tuntia etkä voi ottaa ruokaa vastaan kun et tiedä millä kannat.

Hyväksy myös etukäteen se et mm.venäläiset on ekana jonossa, he kiilaa törkeesti ja varaa toisilleen paikkoja. Myllypurossa on aina pari venäläistä miestä jo kuuden aikaan aamulla ja sit heidän eteen ilmestyy kasin aikaan jopa 10 venäläistä lisää. Autot heillä on nykyään kauempana kun he pelkävät et niiden rekkarit kuvataan. Jakajat tietävät ongelman mut he ei voi sille mitään.

Vierailija
2/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisiä kaikki Myllypurossa. Järkkyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ohittelu saataisiin kuriin jos annetaan numerot järjestyksessäpaikalle saapuville.

Vierailija
4/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Itseäkin kiinnostaisi.

Vierailija
5/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan, ei ole noloa. Jos todella on huono rahatilanne niin ilman muuta kannattaa mennä!

Vierailija
6/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varsinaisessa leipäjonossa ollut, mutta työttömänä jouduin hakemaan muutaman kerran eu:n ruokakassin. Pääasiassa jonossa oli naisia pienten lastensa kanssa, vanhuksia ja kaikenikäisiä (viinamäen?) miehiä. Tunnelma oli leppoisa, joten mitään noloa tuossa ei ole. Olin kuitenkin niin kiitollinen ruokakassista, että minulla oli varmaan aina kyyneleet silmissä kun lähdin jonosta pois.

Vierailija
7/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei nyt tuhottomasti tuloja, mutta ruokaa pöydässä sekä katto pään päällä. Silti tekisi mieli auttaa, joilla olisi tarvetta esim. rahalliselle avulle. Mitä kautta voisi lähestyä avun tarvitsijaa? Välikäsiä en kaipaisi tai että apu menisi deekuille yms. Onko facessa yhteisöjä?

Vierailija
8/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana tuli käytyä Myllypuron ruokajakelussa useastikin. Muistan nuo tunteet kun ensimmäisinä kertoina hävetti kauheasti. Tajusin kyllä sitten ettei siinä ole mitään hävettävää, ihan valtavan hienoa että on tällaista apua tarjolla ja olin todella kiitollinen siitä. Kerran olin syönyt todella huonosti muutaman päivän ja olin pyörtyä jonoon, sinnittelin ja olin entistäkin kiitollisempi avusta. Kyllähän siellä monesti näki joukossa juoppojakin, mutta pääosin ihan fiksua porukkaa ja saa ihan omassa rauhassa jonotella. Aina sai paljon hedelmiä, vihanneksia, maitoa, jogurttia, lihaa ym. Eineksiä aika paljon. Leipää sai ottaa niin paljon kuin halusi. Kaksi täyttä kassillista ruokaa aina sieltä kannoin. Kyllä ehdottomasti kannattaa käydä, jos rahatilanne tiukka! Eikä pidä hävetä! Rohkeasti vaan!

Vierailija
9/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa vielä, että pullaa yms. herkkujakin lähti matkaan joka kerta. Jonotella sai helposti puolitoista tuntia. Lieneekö vielä sama aikataulu eli jakelu ma, ke, pe klo 9 Myllypuron Liikuntamyllyllä?

Vierailija
10/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Turussa päin, mistä löytää leipäjonoja?

Vierailija
11/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä Hursti kalliossa jakaa muistaakseni ma, ke ja pe 10 jälkeen. Malmilla Salem seurakunta la klo 13. Kannattaa ollaa tuntia aiemmin. Ainakin Salem seurakunnalta saa monipuolisen kassin ruokaa, leivästä, maitotuotteista, lihasta ja kasviksista kootun. Hurstilla monesti pienimuotoisempi apu. Ihan tavallista porukkaa ainakin malmilla. Paljon eläkeläisiä, kuten minäkin olen pienituloinen perheellinen sairaseläkeläinen. Harvoin juopot, tai nistis jaksaa jonossa seisoskella...Rohkeesti hakemaan apua.

Vierailija
12/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:47"]

Itsellä ei nyt tuhottomasti tuloja, mutta ruokaa pöydässä sekä katto pään päällä. Silti tekisi mieli auttaa, joilla olisi tarvetta esim. rahalliselle avulle. Mitä kautta voisi lähestyä avun tarvitsijaa? Välikäsiä en kaipaisi tai että apu menisi deekuille yms. Onko facessa yhteisöjä?

[/quote]

Kuuntele radio Deitä.

Vierailija
13/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt joskus, kauraryynejä on edelleen, joita laitan omenoiden kanssa.

Vierailija
14/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt joitain kertoja kun olen paastonnut jo hyvän aikaa, sitä ei kannata tehdä. Rohkeasti vain ja Hopelta lapsille vaatetta ja muuta mitää tarvitsette!! Minun aikaan ei ole ollut kuin 1 kerran viinalta haiseva ukko jonossa. Itse olen saanut apua ja olen tosi kiitollinen ;)

Vierailija
15/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:55"]Opiskelijana tuli käytyä Myllypuron ruokajakelussa useastikin. Muistan nuo tunteet kun ensimmäisinä kertoina hävetti kauheasti. Tajusin kyllä sitten ettei siinä ole mitään hävettävää, ihan valtavan hienoa että on tällaista apua tarjolla ja olin todella kiitollinen siitä. Kerran olin syönyt todella huonosti muutaman päivän ja olin pyörtyä jonoon, sinnittelin ja olin entistäkin kiitollisempi avusta. Kyllähän siellä monesti näki joukossa juoppojakin, mutta pääosin ihan fiksua porukkaa ja saa ihan omassa rauhassa jonotella. Aina sai paljon hedelmiä, vihanneksia, maitoa, jogurttia, lihaa ym. Eineksiä aika paljon. Leipää sai ottaa niin paljon kuin halusi. Kaksi täyttä kassillista ruokaa aina sieltä kannoin. Kyllä ehdottomasti kannattaa käydä, jos rahatilanne tiukka! Eikä pidä hävetä! Rohkeasti vaan!

[/quote]

Mikset mennyt opiskelujen ohella töihin tai nostanut opintolainaa? Uteliaisuudesta. Mielummin nuo vaihtoehdot kuin leipäjono.

Vierailija
16/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin köyhänä opiskelijana leipäjonossa, kyllä siellä näytti olevan ihan "normaaleitakin" ihmisiä hakemassa ruoka-avustusta.

Vierailija
17/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku. Jos rahat eivät riitä ruokaan kannattaa niellä ylpeytensä ja mennä leipäjonoon. Itse pidin sosiaalitukia sekä työttömyyskorvauksia vain "pummeille" kuuluvina mutta mieli muuttui kun olinkin itse työttömänä nauttimassa "ruhtinaallisesta" työttömyyspäivärahasta.

Vierailija
18/27 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jakamassa ruoka-apua. Asiakkaita on ihan laidasta laitaan mutta lapsiperheiden osuus on viime vuosina kasvanut. Ja kyllä, apu tulee mitä erilaisimmissa tilanteissa oleville ihmisille tositarpeeseen, eikä siinä todellakaan ole mitään hävettävää. Tästä elämästä kun ei aina tiedä, elämäntilanteet nykypäivänä voivat muuttua nopeastikin ja tilanne kohdata lähes ketä vain. 

Rohkeasti hakemaan vain, siellä ei kukaan arvostele tai ajattele pahalla.

Vierailija
19/27 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta siellä auttavat niin miksei voisi apua ottaa vastaan. Ennenhän sitä kuin nälkään kuolee.

Vierailija
20/27 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan palkonko Esko Seppäsen eläke on?

Arvioin että tulot olivat n. 15000 eur/kk. Europarlaamentikon peruspalkka on 7600 eur/kk. Päälle tulee kokouspalkkiot 4000 eur/kk, edustajan kulukorvaus 4000 eur/kk

https://www.ksml.fi/kotimaa/Mepin-kokonaistulot-noin-12-000-14-000-euro…

Kaikille 736 mepille aletaan maksaa samaa peruspalkkaa, noin 7 600 euroa kuukaudessa.

Lisäksi europarlamentaarikoille maksetaan 290 euron päiväraha jokaiselta läsnäolopäivältä parlamentissa. Kokouspäiviä on tavallisesti kolme-neljä viikossa, joten päivärahoista kertyy noin 4 000 euroa kuukaudessa.

Yleisiin kuluihin euroedustajille annetaan rahaa 4 000 euroa kuukaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi