Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eka gyne

Vierailija
14.08.2014 |

Gynelle olis aika ens viikolla ja jo nyt pelottaa ihan kamalasti. Ensimmäinen kertani on kyseessä.
Olen 19v, hieman ylipainoinen. En kovin sinut kroppani kanssa..
Tiedän suunnilleen mitä siellä tapahtuu, mutta eniten pelottaa se alasti oleminen, ja jalat levällään. Pelkkä ajatuskin siitä että pitäis olla ilman housuja haarat auki onkun tuntemattoman edessä tuo kyynel tippoja silmiin.. Tyhmää kait.. Mutta te muut jotka olette pelänneet ekaa kertaanne, en siis puhu jännityksestä vaan ihan pelosta, miten rohkaisitte itseänne? Oliko tilanne mitään mitä olitte kuvitelleen jne.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla edes gyne. Ei ihmisen alapää tunnu mitenkään seksuaaliselta eikä se kiinnosta kokonsa, värinsä tai sheivauksen mallinsa puolesta yhtään. Se huolestuttaa, jos ihminen ei ole voinut peseytyä lainkaan tai iho on rikki tai on sairauden merkkejä, muttei aiheuta sekään mitään yökkimistä - vaan asiaa tarvittaessa lääkärille.

Joskus joutu tekemään todella töitä löytääkseen naiselta vitsaputken aukon, kun se on emättimen seinässä. Tai joskus varoo sormiaan ihan erityisen paljon, kun potilaana on iäkäs ja ohutlimakavoinen vanhus, jolla on hyvin kireät paikat. Pelkää satuttavansa ja omaakin sielua raastaa, jos limakalvoon tulee siitä huolimatta kipeän näköistä nirhaumaa. Josksu sielua kourisee hoitaa nuorta miespotilasta, joka on juuri halvaantunut eikä tiedä/ tunne, että vamma aiheuttaa jatkuvaa kestoseisokkia jonkun aikaa. Potilaita säästetään näkemästä itseään sellaisena, pesujen ajaksi laitetaan näkösuoja.

Likaisen ihmisen peseminen puhtaksi ja hyvän tuoksuiseksi on jotenkin palkitsevaa ja tyydyttävää, ei silloin jää miettimään miten likainen hän OLI, vaan peittelee vain onnellisen ihmisen nukkumaan. Työ on oikeasti vain työtä, hoitajana näkee ja koskee lukemattomia ihmisiä vuodesta toiseen.

sh

Vierailija
2/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olihan siellä käytävä kun vasta oli niin hirveän kipeä menkkojen takia. Olin 14v ja tutkimus meni ihan hyvin, vaikka jännittikin. Lääkäri tiesi, että olen ekaa kertaa käymässä. Toisen kerran tuli asiaa 16-vuotiaana, kun hain e-pillerit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No gynekin on ihminen, jolle voi puhua. Sano suoraan että pelottaa :) mua ihan oikeasti pelotti, tärisin odotushuoneessa. Kokemus oli silti erittäin positiivinen! Gynekologi oli todella mukava, hieman vanhempi nainen joka oli puhelias.

Vierailija
4/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24v ja menossa ekaa kertaa gynelle kuukauden päästä ja inhottaa ajatuskin siitä että vieras ihminen tutkii alapäätäni. Itsekin haluaisin neuvoja miten tulisi "turvallisempi" olo asiasta :)

Vierailija
5/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös samanlaista, suoranaista pelkoa, ennen ekaa gynekäynitiä ja puhuin siitä gynelle itselleen. Hänellä on kuulemma ollut paljon ns. pelkopotilaita ja osasi suhtautua myös minuun todella asiallisesti.

Teimme hänen ehdotuksestaan niin, että etenimme asian kanssa hitaasti, siihen tahtiin mikä minusta tuntui hyvältä. Ensimmäisellä kerralla kävin vain hänen luonaan ja hän teki anamneesin ja juttelimme. Seuraavalla kerralla juttelimme taas jotain ja sain koittaa istua siihen penkkiin ihan vaatteet päällä ja hän selosti kuinka tutkimus etenee ja mitä hän tekee. Esitteli myös työkalujaan :D Ja näin pikkuhiljaa etenimme siihen, että hän pääsi tekemään koko tutkimuksen. Muistaakseni 3-4 kertaa tuohon meni ennen kuin pääsimme tutkimukseen asti. Kun hän teki tutkimuksen, se ei tuntunut ollenkaan niin kauhealta kuin olin kuvitellut etukäteen ihan vaan sen vuoksi, että tunsin jo gynen ja luotin häneen. Sekä siksi, että hän oli todella varovainen ja kertoi koko ajan mitä tekee ja mitä seuraavaksi aikoo tehdä.

Gyne painotti koko ajan, että mennään siihen tahtiin mikä minusta tuntuu hyvältä ja saan käydä siellä vaikka 10 kertaa tai enemmänkin jos on tarve. Hän kertoi, että hänellä kun on ollut muitakin pelkopotilaita, niin jotkut ovat niin peloissaan, että ensimmäisellä kerralla he käyvät vain ovellä kääntymässä. Ja siitä sitten ajan kanssa on edetty siihen asti, että tutkimus on saatu tehtyä. Aivan fantastainen gyne joka todella välittää potilaistaan, tuollaisia pitäisi olla enemmänkin. 

Sinulle ap sanoisin, että kannattaa kertoa gynelle peloistasi. 

Vierailija
6/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas gynellä ollut paljon vapaita aikoja, jos siellä voi käydä vaikka 10 kertaa :O

Vierailija
7/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihan rauhallisesti ap. Mäkin pelkäsin, mutta järkeilin sitten niin, että sille lääkärille on tasan sama, katsooko se mun kurkkuuni tai korvaani tai alapäähäni. Se on sen työtä, eikä se todellakaan ajattele, että joku tässä levittelee haarojaan. Se tekee vaan tarvittavat tutkimukset. Ja kun kerrot, että on sulle eka kerta, tekee ne hyvin varovaisesti ja hellävaraisesti. Tsemppiä, hyvin se menee!

Vierailija
8/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 17:31"]

Onpas gynellä ollut paljon vapaita aikoja, jos siellä voi käydä vaikka 10 kertaa :O

[/quote]

Itse asiassa erittäin suosittu gyne (enkä ihmettele). Mutta hän sanoi, että minulle kyllä raivaa vapaita aikoja jos on tarvis siellä useamminkin käydä. 

Vierailija
9/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 17:29"]

Minulla oli myös samanlaista, suoranaista pelkoa, ennen ekaa gynekäynitiä ja puhuin siitä gynelle itselleen. Hänellä on kuulemma ollut paljon ns. pelkopotilaita ja osasi suhtautua myös minuun todella asiallisesti.

Teimme hänen ehdotuksestaan niin, että etenimme asian kanssa hitaasti, siihen tahtiin mikä minusta tuntui hyvältä. Ensimmäisellä kerralla kävin vain hänen luonaan ja hän teki anamneesin ja juttelimme. Seuraavalla kerralla juttelimme taas jotain ja sain koittaa istua siihen penkkiin ihan vaatteet päällä ja hän selosti kuinka tutkimus etenee ja mitä hän tekee. Esitteli myös työkalujaan :D Ja näin pikkuhiljaa etenimme siihen, että hän pääsi tekemään koko tutkimuksen. Muistaakseni 3-4 kertaa tuohon meni ennen kuin pääsimme tutkimukseen asti. Kun hän teki tutkimuksen, se ei tuntunut ollenkaan niin kauhealta kuin olin kuvitellut etukäteen ihan vaan sen vuoksi, että tunsin jo gynen ja luotin häneen. Sekä siksi, että hän oli todella varovainen ja kertoi koko ajan mitä tekee ja mitä seuraavaksi aikoo tehdä.

Gyne painotti koko ajan, että mennään siihen tahtiin mikä minusta tuntuu hyvältä ja saan käydä siellä vaikka 10 kertaa tai enemmänkin jos on tarve. Hän kertoi, että hänellä kun on ollut muitakin pelkopotilaita, niin jotkut ovat niin peloissaan, että ensimmäisellä kerralla he käyvät vain ovellä kääntymässä. Ja siitä sitten ajan kanssa on edetty siihen asti, että tutkimus on saatu tehtyä. Aivan fantastainen gyne joka todella välittää potilaistaan, tuollaisia pitäisi olla enemmänkin. 

Sinulle ap sanoisin, että kannattaa kertoa gynelle peloistasi. 

[/quote]

Kiitos. Olen vaan sellainen että en yleensä sano mitään yritän vaan "kärsiä" läpi kaikesta mikä on ahdistavaa ym. Olen menossa jatkuvien virtsatientulehdusten takia sinne joten en tiedä onko hitaasti eteneminen sitten se paras vaihtoehto vaikka ehkä kaikkein mieluisin olisi.

ap

Vierailija
10/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 17:32"]

Ota ihan rauhallisesti ap. Mäkin pelkäsin, mutta järkeilin sitten niin, että sille lääkärille on tasan sama, katsooko se mun kurkkuuni tai korvaani tai alapäähäni. Se on sen työtä, eikä se todellakaan ajattele, että joku tässä levittelee haarojaan. Se tekee vaan tarvittavat tutkimukset. Ja kun kerrot, että on sulle eka kerta, tekee ne hyvin varovaisesti ja hellävaraisesti. Tsemppiä, hyvin se menee!

[/quote]

Kiitos

ap

Vierailija
11/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle vielä lisään (5 tässä taas), että kuten tuossa jo joku kirjoittikin, gyne tekee siellä vain työtään eikä kauhistele tms. muiden alapäitä.

Minä itse asiassa tuolta gyneltäni kysyin suoraan, että mitä hän ajattelee ihmisistä ja heidän alapäistään tutkimusta tehdessään. (Gyne sanoi, että ihan kaikkea saa häneltä kysyä mikä mieltä askarruttaa, joten kysyin sitten :D). Hän sanoi, että hän tutkimusta tehdessään ajattelee sitä, että miten voi ihmistä parhaiten auttaa. Hän sanoi, että hän katselee alapäätä sillä silmällä, että näkyykö siellä jotain viitteitä sairauksista tms. Häntä ei kiinnosta alapään ulkonäkö eikä muoto (koska kaikillahan ne on erilaiset), häntä kiinnostaa vain se, että mitä oleellista siellä näkyy hänen työnsä osalta. Lisäsi vielä, että hän ei todellakaan mieti asiakkaidensa alapäitä muuta kuin siinä tutkimustilanteessa, ei siis kuulemma mieti niitä asioita esim. vapaa-ajallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi