Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon puhutte tulevaisuudesta kumppaninne kanssa?

Vierailija
31.07.2021 |

Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä kuusi vuotta emmekä me puhu tulevaisuudesta. Ollaan 30 v. Pari kaveria on näiden vuosien aikana kysellyt, että koskas menemme kihloihin ja olen vastannut ehkä vähän ärsyyntyneestikin, että mistäs minä tiedän.

Pikku hiljaa on tämä puhumattomuus alkanut kaihertamaan mieltäni. Ei tunnu vaan jotenkin luonnolliselta ottaa oikein mitään miehen kanssa puheeksi. Samalla mietin, että miksei minua esimerkiksi kosita? Ympärillämme pariskunnat kihlautuu, menee naimisiin, ostaa taloja, hankkii lapsia ja tuntuu, että minä vain "olen parisuhteessa vailla suuntaa."

En oikein tiedä, missä tässä parisuhteessa mennään. Olemme lapsista puhuneet tasan kerran näiden vuosien aikana tässä muutama kuukausi sitten. Eräs ilta oltiin jo menossa nukkumaan ja minulla oli jotenkin paha mieli ja puhuin ajatuksistani miehelle. Puhuin, kuinka ärsyttää juurikin se, että en tiedä tulevaisuudesta mitään. Sanoin, että muut saa lapsia ja minä en edes tiedä, että haluatko koskaan lapsia kanssani. Mies häkeltyi ja sanoi, että ei hän lapsiasiaa ole vielä ajatellut.

Kuulostaako tämä teistä oudolta? Kuinka paljon muissa parisuhteissa jutellaan tulevaisuudesta ja yhteisistä suunnitelmista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on mies, joka ei ole ajatellut lasten hankkimista, eikä naimisiin menoa. Osa sopii näistä jo suhteen alussa ja alkavat hommiin, kun suhde etenee. Kannattaa ottaa nämä asiat esille ja keskustella läpi. Saatat yllättyä iloisesti tai sitten et, mutta ainakin tiedät missä mennään. Meille oli alusta selvää, että lapsia halutaan ja yksi on tulossa, mutta naimisiin meno jäi ilmaan roikkumaan, koska mies ei niin innostu.

Vierailija
2/8 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan puhuttu jo alussa ettei haluta naimisiin tai lapsia. Nyt viiden vuoden jälkeen puhutaan silloin tällöin yleisesti esim. muutosta sitten kun olen saanut ammatin, lemmikkien hommaamisesta yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok. olet jo päättänyt erota miehestäsi. muuten et olisi noin epävarma. päästä mies vapaaksi. 

Vierailija
4/8 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi vuotta yhdessä ja ihan ootte vieraita toisillenne.

Vierailija
5/8 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme puhu naimisiinmenosta, koska kumpikaan ei halua enää naimisiin, eikä meille tule lapsia koska ikääkin on jo sen verran. Sen sijaan tulevaisuudesta puhuimme paljonkin siinä vaiheessa, kun aloimme harkita yhteen muuttamista eli avoliittoa. En muuten olisi omasta kodistani luopunutkaan. Meille tämän on tarkoitus olla loppuelämän liitto. Se, onko nykyinen koti loppuelämän koti, on vielä auki. Molemmat pohdimme ainakin sitä vaihtoehtoa, että jossain vaiheessa voisimme vähintään talvet asua lämpimämmässä.

Mutta kuten sanottu, meillä ei ole enää edessä lastenhankintaa, joten keskinäinen sitoutuminen avoliittoon riittää. Lapsia haluavan kannattaisi varmasti nostaa ajoissa kissa pöydälle.

Vierailija
6/8 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme puhu naimisiinmenosta, koska kumpikaan ei halua enää naimisiin, eikä meille tule lapsia koska ikääkin on jo sen verran. Sen sijaan tulevaisuudesta puhuimme paljonkin siinä vaiheessa, kun aloimme harkita yhteen muuttamista eli avoliittoa. En muuten olisi omasta kodistani luopunutkaan. Meille tämän on tarkoitus olla loppuelämän liitto. Se, onko nykyinen koti loppuelämän koti, on vielä auki. Molemmat pohdimme ainakin sitä vaihtoehtoa, että jossain vaiheessa voisimme vähintään talvet asua lämpimämmässä.

Mutta kuten sanottu, meillä ei ole enää edessä lastenhankintaa, joten keskinäinen sitoutuminen avoliittoon riittää. Lapsia haluavan kannattaisi varmasti nostaa ajoissa kissa pöydälle.

Lisään vielä sen, että älä jää odottamaan kosintaa. Nykyisin avioliitto on yhteinen sopimus, ei sitä että toinen juhlallisesti kosii.

Vierailija
7/8 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään puhuta. Olen usein yrittänyt saada keskustelua aikaan miten järjestetään asuminen ym, mutta mies on tyytyväinen näin ja olettaa että ongelmat ratkeaa itsestään kun on aika. Ei ole kyse parisuhdeasioista vaan yleisistä asumiseen liittyvistä ratkaisuista ja työasioista sekä läheisten hoiva-asioista. Tuntuu että joudun tekemään kaikki päätökset ja suunnielut yksin, olen myös tämän takia jo kysynyt haluaako että lähdetään omille teillemme, siitäkös hän huolestuu eikä ymmärrä mitä tarkoitan.

Vierailija
8/8 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne miehet ei edelleenkään osaa lukea teidän ajatuksianne.

jos te pienessä päässänne saatte tästä tällaisia ongelmia aikaan, niin miksi te ette avaa sitä suutanne?

mikä siinä on niin saatanan vaikeaa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi