Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko muka halvemmaksi käyttää siivousyritystä ja tilitoimistoa

Vierailija
14.08.2014 |

Kun itse palkata omaan yritykseen nuo tekijät?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:28"]Kun itse palkata omaan yritykseen nuo tekijät?

[/quote]

No riippuu yrityksen koosta.

Vierailija
2/12 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienentävät riskiä sairaspoissaoloista yms. Ei se muuten juuri ole halvempaa, ottaahan se firmakin välistä katteensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin se on helpompaa, kun ei tarvitse itse ottaa riskiä ihmisten palkkaamisesta, ja jos tulee tarve vähentää, niin sopimuksen voi sanoa irti milloin vaan, palkkatyöntekijöistä ei niin vaan irti pääsekään.

Vierailija
4/12 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin ei. Eivät ne siivousyritys ja tilitoimisto ole mitään hyväntekijöitä, vaan ottavat työntekijän palkan + muiden kustannusten päälle vielä oman siivunsa. Idea tässä on kuitenkin se, että jos käytät toista firmaa, on kaikki riskit myös tuolla toisella firmalla. Jos itse palkkaamasi siivooja joutuu pitkälle sairaslomalle, joudut ihan itse maksamaan ne kustannukset, joita KELA ei korvaa ja lisäksi etsimään tilalle toisen siivoojan. Jos käytät siivousfirmaa, jää tämä siivousfirman päänvaivaksi ja ylimääräiset kustannukset sen maksettaviksi.

Lisäksi voi hyvinkin olla, että firmallasi ei ole tarpeeksi töitä täysipäiväiselle kirjanpitäjälle, ja pätevän osa-aikaisen löytäminen voi olla vaikeaa. Tilitoimistoa käyttämällä maksat vain siitä ajasta, jonka yrityksesi kirjanpidon hoitaminen oikeasti vaatii.

Vierailija
5/12 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä. Saat aina rahalle vastinetta. Ne ei lomaile, sairasta, eikä niiden lapset sairasta,jne.

Vierailija
6/12 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:33"]

Tulee kyllä. Saat aina rahalle vastinetta. Ne ei lomaile, sairasta, eikä niiden lapset sairasta,jne.

[/quote]

Nuo kaikki on leivottu hintaan.

Vierailija
7/12 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:33"]

[/quote]

Nuo kaikki on leivottu hintaan.

[/quote]

Entä sitten?! 

Vierailija
8/12 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla aika iso yritys, että on 40 tuntia viikossa kirjanpitäjälle/siivoojalle duunia.

Vierailija
9/12 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilitoimisto hoitaa sen työntekijöiden ajan tasalla pitämisen. Ei tarvi itse lähettää kirjanpitäjää koulutukseen kerran vuodessa - vaikka senkin saa koulutussuunnitelman puitteissa verovähennyksiin.

Mutta riippuu ihan sun toiminnastasi. Halvimmalla pääsee aina, jos siivoaa itse. Jos hoitaa kirjanpidon itse niin se voi tulla tosi kalliiksi. Ehkä sulla käy tuuri ja sä löydän töihin ihmisen, joka osaa hoitaa tilit, osaa myydä ja tykkää siivoamisesta. Sellainen olisi hyvä diili.

Vierailija
10/12 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voi olla halvempaa. Kokemuksesta voin sanoa, että ammattitaitoisen siivoojan ja kunnon pesuaineet saat ainoastaan alan yritykseltä vaikka se kalliimpaa onkin.

Vierailija
11/12 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kertoa peruskuukausi palkkasi kahdella niin sen verran työpanoksesi maksaa työnantajalle. (työterveyshuolto, sairasajanpalkka, työnantajan sivukulut, lomapalkka, peruspalkka, pekkaspäivät yms vapaat, työvaatteet, välineet)

Ostettu siivouspalvelu maksaa 2400€/kk. Vähän liitoiteltua kertoa kahdella, mutta äkkiä laskettuna vastaava työntekijä maksaisi n. 4200€/kk

Vierailija
12/12 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huvikseen vaan yritykset ulkoistavat näitä palveluja. Mukaavuden halusta?! Ei tarvitse kuunnella kenenkään lomatoiveita, eikä muutakaan marinaa kuinka on asiat huonosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi