Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

matala verenpaine ja pulssi

Vierailija
14.08.2014 |

Minkä sairauden merkkejä? Eilen aamulla vernpaine oli 88/66,.tänään 95/70. Lepopulssi noin 55. Verenpaine ollut yleensäkin matalahko. Luokkaa 105/70 jne mutta pulssi ollut liki 80. Liikuntaa en ole suuremmin lisännyt. Eli hyvä kunto ei ole syynä. Mitähän tää on?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mulla on aina ollut matala verenpaine, jopa raskauksien aikana, ja leposyke on normaali (noin 50-55). Mutta mun ongelma on se, että syke lähteeä rajuun nousuun kun vähänkin liikun. Juostessa se nousee helposti yli 160:n (pitkäkestoisestikin!). Maksimisyke mulla lienee noin 185. Joskus ajattelen, että mahtaako mun pumppu pettää kun niin herkästi "ottaa kierroksia"... :(

Tää meni varmaan aloituksen ohi eikä varsinkaan vastannut ap:n kysymykseen, mutta kunhan pohdiskelin...

N40

Vierailija
2/4 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet teoriassa kuollut, ei sen kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeeta ilman tutkimuksia sanoa, minkä sairauden merkkejä. Matala verenpainetaso voi liittyä niin moneen asiaan. Mene omalääkärille, mittaile vielä verenpaineita, että on vertailukelpoisia arvoja.

Vierailija
4/4 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:40"]En tiedä. Mulla on aina ollut matala verenpaine, jopa raskauksien aikana, ja leposyke on normaali (noin 50-55). Mutta mun ongelma on se, että syke lähteeä rajuun nousuun kun vähänkin liikun. Juostessa se nousee helposti yli 160:n (pitkäkestoisestikin!). Maksimisyke mulla lienee noin 185. Joskus ajattelen, että mahtaako mun pumppu pettää kun niin herkästi "ottaa kierroksia"... :(

Tää meni varmaan aloituksen ohi eikä varsinkaan vastannut ap:n kysymykseen, mutta kunhan pohdiskelin...

N40

[/quote]Se sykkeen nopea nousu ei välttämättä kerro vielä mitään, mutta sykkeen nopea palautuminen normaaliksi on hyvän kunnon merkki

M39