matala verenpaine ja pulssi
Minkä sairauden merkkejä? Eilen aamulla vernpaine oli 88/66,.tänään 95/70. Lepopulssi noin 55. Verenpaine ollut yleensäkin matalahko. Luokkaa 105/70 jne mutta pulssi ollut liki 80. Liikuntaa en ole suuremmin lisännyt. Eli hyvä kunto ei ole syynä. Mitähän tää on?
Kommentit (4)
Olet teoriassa kuollut, ei sen kummempaa.
Vaikeeta ilman tutkimuksia sanoa, minkä sairauden merkkejä. Matala verenpainetaso voi liittyä niin moneen asiaan. Mene omalääkärille, mittaile vielä verenpaineita, että on vertailukelpoisia arvoja.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:40"]En tiedä. Mulla on aina ollut matala verenpaine, jopa raskauksien aikana, ja leposyke on normaali (noin 50-55). Mutta mun ongelma on se, että syke lähteeä rajuun nousuun kun vähänkin liikun. Juostessa se nousee helposti yli 160:n (pitkäkestoisestikin!). Maksimisyke mulla lienee noin 185. Joskus ajattelen, että mahtaako mun pumppu pettää kun niin herkästi "ottaa kierroksia"... :(
Tää meni varmaan aloituksen ohi eikä varsinkaan vastannut ap:n kysymykseen, mutta kunhan pohdiskelin...
N40
[/quote]Se sykkeen nopea nousu ei välttämättä kerro vielä mitään, mutta sykkeen nopea palautuminen normaaliksi on hyvän kunnon merkki
M39
En tiedä. Mulla on aina ollut matala verenpaine, jopa raskauksien aikana, ja leposyke on normaali (noin 50-55). Mutta mun ongelma on se, että syke lähteeä rajuun nousuun kun vähänkin liikun. Juostessa se nousee helposti yli 160:n (pitkäkestoisestikin!). Maksimisyke mulla lienee noin 185. Joskus ajattelen, että mahtaako mun pumppu pettää kun niin herkästi "ottaa kierroksia"... :(
Tää meni varmaan aloituksen ohi eikä varsinkaan vastannut ap:n kysymykseen, mutta kunhan pohdiskelin...
N40