täytyisikö huolestua
Harrastimme mieheni kanssa eilen seksiä ja kun lopetimme niin mieheni huomasi ensin että on tullut verta. Ja sitten kun minä vilkasin niin olishan sitä sitten tullu. En ole nyt ihan varma että mistä se on tullut mutta voi olla että se on tullut emättimestä kun paperilla koitin aamulla niin siihen tulee vähän sellaista punaista valkovuoto töhnää? :/
ja nyt on menossa viikko 11+2
Mahaan ei mitenkään kauheasti satu on sellanen olo kun jännittää niin mahas on vähä niinkuin perhosii tai sillee en oikein osaa kuvata...
Eilen tuliki sit siin yöl mieleen ku koitti saada sitten unen päästä kiinni et mitä sitten kuulu tehä jos vaikka tulee se pelätty keskenmeno, täytyykö siitä sitten lähtee lääkäriin vai olla vaan kotona?
Kommentit (4)
Noilla viikoilla keskenmeno vaatisi kyllä muutakin kuin pelkkää odottelua kotona, joten kannattaisi käydä tarkistuttamassa ultrassa että kaikki on kunnossa. Hyvinkin voi olla että kyse on edellisen mainitseman kaltaisesta jutusta, mutta raskaudenaikainen verenvuoto on sellainen asia jonka syystä ei voi sanoa varmuutta ellei ultralla näe.
VAU-kirjasta aiheesta näin;
" Joskus yhdynnän jälkeen voi esiintyä vähäistä veristä vuotoa, mutta siitä ei tarvitse huolestua. Kohtu vain on erityisen verekäs nyt ja kohdunkaulan pienet verisuonet voivat rikkoutua helposti. Asiasta kannattaa mainita seuraavalla neluvolakäynnillä."
Että nou hätä jollei tule isoa vuotoa ja kipua
Tappert 12+0 - luottaa VAU-kirjaan kuin raamattuun
Minulla aivan samanlainen kokemus omalta raskausajaltani, viikotkin osuvat yksiin sinun kanssasi. Säikähdys oli melkoinen, mutta onneksi turha. (Tyttö on nyt jo 1,5 vuotias.)
Kannattaa ottaa käyttöön liukuvoide, meillä se auttoi eikä enää tilanne toistunut. Minulla raskaus kuivatti limakalvoja ja verekkyys siihen päälle: tuloksen voi arvata helposti.
Marjo
niin se on todennäköisesti tullut emättimen limakalvoilta nimenomaan seksin takia. Raskaudessa nimittäin limakalvot voi kuivua jo ihan alussa, ja ne saattavat ärtyä helpostikin ja tulee juuri tuollaista kuvailemaasi verensekaista valkovuotoa. Jos vuoto ei lisäänny eikä kipuja ilmene, niin ole ihan rauhallisin mielin, eiköhän kaikki ole hyvin.