Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten passin voimassaolopäivä määräytyy?

Vierailija
31.07.2021 |

Tuleeko passin myöntämispäiväksi se päivä jolloin passia on haettu vai se päivä jolloin joku virkailija pistää passihakemukseni eteenpäin ja passi menee konkreettisesti tilaukseen? Teen hakemuksen netissä eikä minun tarvitse käydä luukulla.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljonkin väliä jos passin saaminen kestää tällä hetkellä 6 viikkoa.

Ei passin saaminen kestä 6 viikkoa. Passin saa yhä viikossa, max. kahdessa. Poliisin lupapalvelussa on nyt ajanvarauksiin 6 viikon jono. Lupapalveluun voi mennä myös ilman ajanvarausta numerolapun ottamalla ja jonottamalla. Lisäksi n. puolet passin hakijoista saa passin suoraan netistä ilman käyntiä lupapalveluissa.

Vierailija
22/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ve..n väliä milloin se myönnetään. Päivä sinne toinen tänne. Mitä teet tuolla tiedolla?

Aika paljonkin väliä jos passin saaminen kestää tällä hetkellä 6 viikkoa.

Mitä? Ei kestä ja vaikka kestäisi, niin miten se mihinkään vaikuttaa? Et sä passin päivämäärillä päivä - tai edes vko tasolla pelaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lukee siinä passissa. Mikä on niin vaikeaa avata sitä ja katsoa kuinka kauan se on voimassa?

Mites avaat kun koko passihakemusta ei ole vielä edes tehty.

Viisi vuotta siitä kun se on sinulle myönnetty.

Kukaan ei vaan missään kohtaa kysynyt että kauanko passi on voimassa.

Mikä ihmeen pitkäismatkasuunnitelma sulla on kun pitää päivälleen voimassaoloaikaa kysyä? Mikä merkitys sillä myöntämispäivän päivämäärällä on... Ihan outo kysymys taas.

Pistä nyt ittelles tarkasti kalenteriin merkintä minä päivänä sen hakemuksen lähetit, sitten kun se passi on kädessäs, niin vertaa sitten passin myöntöpäivämäärää hakemuksen lähettämis/toimittamispäivämäärään. So simple!

Vierailija
24/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin keskiviikkona kylläkin lupatiskiltä suoraan. Passi oli noudettavissa seuraavana maanantaina .

Vierailija
25/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tota yritin nyt auttaa tuota kysyjää selvittämällä mikä päivämäärä omassa henkkarissani on myöntöpäivänä. Henkkari toimii tässä kohdassa varmaan samalla lailla kuin passi.

Kävin nimittäin tämän henkkarin tiimoilta toisen paikkakunnan poliisilaitoksella, hakemuksen vuoksi, hakemus oli kyllä netin kautta lähetetty.

No, henkkarissa on myöntöpäivä ei voi olla sama päivä kuin se jolloin olen tuolla paikkakunnalla käynyt, sillä vielä tallella olevan tuon vuoden kalenterin mukaan henkkarin myöntöpäiväksi merkittynä päivänä olen ollut aivan jossain muualla.

Joten tämän perusteella sanoisin, että myöntöpäiväksi tulee se päivämäärä, jolloin passiviranomainen on kaikki asiankuuluvat selvityksen sen passin myönnön suhteen tehnyt ja todennut että ok, tämä voidaan myöntää ja leima sen vakuudeksi ja passi valmistuskoneeseen sisään.

Näin se juttu varmaan menee..... luulisin. 

Vierailija
26/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passissa lukee täysin selvästi ja yksiselitteisesti myönnetty ja päivämäärä. Jos ei edellytä sormenjälkiä, on parin pvän sisään verkkohakemuksesta, jos käy poliisilaitoksella sormenjälkien vuoksi, myönnetään sit niiden annon jälkeen/yhteydessä.

Vierailija
27/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tota yritin nyt auttaa tuota kysyjää selvittämällä mikä päivämäärä omassa henkkarissani on myöntöpäivänä. Henkkari toimii tässä kohdassa varmaan samalla lailla kuin passi.

Kävin nimittäin tämän henkkarin tiimoilta toisen paikkakunnan poliisilaitoksella, hakemuksen vuoksi, hakemus oli kyllä netin kautta lähetetty.

No, henkkarissa on myöntöpäivä ei voi olla sama päivä kuin se jolloin olen tuolla paikkakunnalla käynyt, sillä vielä tallella olevan tuon vuoden kalenterin mukaan henkkarin myöntöpäiväksi merkittynä päivänä olen ollut aivan jossain muualla.

Joten tämän perusteella sanoisin, että myöntöpäiväksi tulee se päivämäärä, jolloin passiviranomainen on kaikki asiankuuluvat selvityksen sen passin myönnön suhteen tehnyt ja todennut että ok, tämä voidaan myöntää ja leima sen vakuudeksi ja passi valmistuskoneeseen sisään.

Näin se juttu varmaan menee..... luulisin. 

Ainoa asiallinen vastaus tässä absurdissa ketjussa.