Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos huutonetissä ei hintavaraus ylity ja olette voittaneet huudon,

Vierailija
27.08.2006 |

niin otatteko yhteyttä myyjään jos huutonne on esim. 15¿ ja hintavaraus kohteella 40¿. Eli aika suuri ero hinnoissa. Ja mitä sanotte? Yritättekö tinkiä vai ilmoitatte, että ette maksa niin paljon? Vai jätättekö ilmoittamatta mitään?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus itte laitan viestiä et onko valmis tiputtamaan hintaa jos mä nostan omaani.

Vierailija
2/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tuota jälkineuvottelua joten lopetin kokonaan huutamasta hintavarauksella myytäviä (paitsi jos se on jo valmiiksi ylittynyt).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmis myymään jne. tingitään puolin jos toisin. Minua ei tämä jälkineuvottelu haittaa ja näin toimin myös myyjänä. Usein laitan HV:n jotta on mahdollisuus olla myymättä pilkkahintaan jos tuleekin vain yksi huuto ja huutaja kuitenkin haluaa ja tarvitsee ko. tuotteen. On niin ikävää laittaa kova aloitushinta tuotteelle kun voi se oma mielikin matkan varrella vaihtua ja olla valmis myymään huudon loputtua tuote huomattavasti halvemmallakin kuin hv.

Vierailija
4/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hv ei ole ylittynyt niin useimmat korkeimman huudon tehneet ottavat yhteyttä (itse en ota) ja ehdottavat jotain, useimmiten laittavat viestin, että " maksan hintavaraussumman" (yleensä hintavaraus ei kaukana). Kerran on tullut vastaan, että korkeimman huudon tehnyt ehdotti huutamaansa summaa - lopulta kaupat tehtiin hintavaraussummalla koska olin alunperinkin laskenut puolet postikuluista sisältyvän huutosummaan.

Eli en osaa vastata kysymykseesi :)

Vierailija
5/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn myykö huutamallani hinnalla tai jos ei myy niin paljonko olis valmis tulemaan vastaan hinnassa.

Vierailija
6/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei sitä hintaa voi laittaa jo lähtöhinnaksi minkä siitä tavarasta hauaa??

Vierailija
7/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muistan esim. ilmoittaneeni, että koska hintavaraus on niin kaukana huutamastani summasta, niin en ala edes neuvottelemaan kaupasta. Sitten jos taas kyse euroista, niin riippuen kohteen kiinnostavuudesta voin yrittää hieroa kauppaa tosissani, joskus taas jotain neutraalia.

Vierailija
8/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en näe mitään järkeä laittaa 2 euron kollariin 8 euron hv:tä ja alkaa sen jälkeen tiukka neuvottelu! Näitäkin tietenkin on, jotka tuolla konstilla pystyy tienaamaan pari euroa ekstraa. En vaan osaa olla itse noin härski myyjä. Koska olen liian kiltti, tulen myös noiden härskien myyjien vedättämäksi helposti (jää paha mieli vaan pitkäksi aikaa), niin mun on parasta olla huutamatta, jos on hv.

Vierailija
9/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi käydä niitä jälkineuvotteluja. En huuda mitään niin erikoista tai mulla ei ole kyllä mitään tavaraa niin hinku, etteikö voi odottaa toista samanlaista kohdetta tulevan myyntiin ilman hv:tä.

Vierailija
10/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se johonkin esimerkiksi lastenvaatteeseen, joka ei ole merkkivaate, laittaa korkean hv:n. Eipä ole myymässä omia vanhoja pois vaan eroon päästäkseen, vaan on tekemässä bisnestä, koska haluaa hintaa vedättää. Oletettava trokari siis kyseessä!

Vierailija
11/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin oli myynnissä useita vaatteita joita olisin voinut huutaa mutta en ala jotain 50 sentin korotuksia kikkailemaan... Älytöntä että huudot aloitetaan nollasta ja hv on sitten jotain mitä lie. Joskus huusin noita ja myyjä otti joka kerta yhteyttä ja joskus päästiin kauppoihin. Enää en jaksa :)

Vierailija
12/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mietin alkuhinnan ja korotussumman järkeviksi.

Hintavarausta käytän siksi, ettei tule sitä tilannetta, että joutuisin myymään täysin alihintaan (esim trokarille). HIntavaraus on ylittynyt lähes joka kohteessani ja jos ei niin se on jäänyt hyvin vähän alle sen ja kauppoihin on päästy kuitenkin.

Huutokaupassahan on kysynnän ja tarjonnan laki - joku on joskus valmis maksamaan tuotteesta vähemmän kuin kuvittelin ja joskus taas enemmän. En näe mitään järkeä laittaa tuotetta myyntiin ilman hintavarausta senkään takia, että silloin aloitussumman joutuu laittamaan melkein siksi, minkä kuvittelee tuotteesta saavan ja se karsii huutajia (parilla huudolla tuote ns järkevän hintainen = muilla ei mahdollisuuksia)

Vierailija
13/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn joskus vaatepakettien reunakokoja pois heti ostamisen jälkeen. Ovat esim. liian pieniä. Toivottavasti mua ei pidetä trokarina. :)

Hv:tä en käytä koskaan. Ja kumma, saan aina vähintään sen summan, minkä pyydänkin. Heh! Mietis sitä 13. En ymmärrä sitten yhtään sinun logiikkaasi.